recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fjernbetjening, men ikke Logitech
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fjernbetjening, men ikke Logitech

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny fjernbetjening, men ikke Logitech
    Sendt: 07-September-2007 kl. 10:56

Jeg søger en ny fjernbetjening, der ikke er aktivitetsstyret. Altså har Logitech ingen plads hos mig - jeg har en 525, som jeg ikke gider bruge.

Den skal styre tv, video, DVD/HDD, DVB-T og på sigt en forstærker/reciever.
Den skal være rimelig i pris (<1000,-).
Den må gerne være pæn (men det er jo en smags sag).
Helst hard-bottoms.
Den skal have volume punch-through

Nogen, der har nogle gode bud? Når jeg søger på nettet er det altid de samme, der dukker op - så måske noget andet?

Samsung 7505 55"
Til top
Petergemma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 10:58

Hvad er problemet med Logitech? Jeg har selv kig på en Logitech 785'er.

Mvh Peter

Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:06

Der er ingen problemer med dem. Den er måden de styrer tingene på, som jeg ikke bryder mig om. Jeg vil trykke på en knap og styre mit tv, trykke på en anden og styre min HDD osv. Sådan fungerer en Logitech ikke.

Teknisk tror jeg de er ok. Min 525 kan næsten "skyde igennem en hånd. Den har er meget kraftigt IR.

Samsung 7505 55"
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Der er ingen problemer med dem. Den er måden de styrer tingene på, som jeg ikke bryder mig om. Jeg vil trykke på en knap og styre mit tv, trykke på en anden og styre min HDD osv. Sådan fungerer en Logitech ikke.

Må jeg af nysgerrighed spørge hvorfor? Hvad er det ved det aktivitets-baserede du ikke bryder dig om? Jeg synes netop at en fjernbetjening der IKKE fungerer aktivitets-styret, er en halv løsning.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Den skal styre tv, video, DVD/HDD, DVB-T og på sigt en forstærker/reciever.
Den skal være rimelig i pris (<1000,-).
Den må gerne være pæn (men det er jo en smags sag).
Helst hard-bottoms.
Den skal have volume punch-through



Jeg har selv denne her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/fjernbetjening /nad_htr-2_fjernbetjening_graa.htm
Den fulgte med da jeg købte min nuværende NAD receiver.
Den følger bla. med denne:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/nad_t7 44_surround_receiver_titan.htm

Jeg vil mene at den opfylder de fleste af dine krav:

  • Jeg bruger den pt. til TV, receiver, HDD-optager.
  • Prisen er OK, især hvis du får den med sammen med en receiver .
  • Om den er pæn, ja det er som sagt en smags sag. Den har nok ikke vundet nogle design-priser, men jeg kan godt holde til at kigge på den.
  • Jeg ved ikke lige hvad du mener med hard-bottoms...
  • Man kan lave punch-through på alle knapper.
Derudover har den muligheder for at lave macroer, hvis du alligevel gerne vil lave noget aktivitets-agtigt ala Logitech Harmony..

Med venlig hilsen
Peter
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Må jeg af nysgerrighed spørge hvorfor? Hvad er det ved det aktivitets-baserede du ikke bryder dig om? Jeg synes netop at en fjernbetjening der IKKE fungerer aktivitets-styret, er en halv løsning.

Tja, måske er jeg lidt gammeldags. Når jeg vælger "Se TV" tænder mit TV som det skal, men derefter ligger alle funktionerne hulter til bulter i displayet. Der er pokkers bøvlet at få der på plads. Når jeg vælger "Se DVD" ligger funktioner endnu mere kaotisk. Blot det at slukke igen er måske på side 5! Måske er det mig, der ikke bruger den rigtigt . Derudover synes jeg der en mange funktioner, der ikke kommer med når jeg bruger databasen fra Logitech. Så skal jeg alligevel oprette dem manuelt. Jeg har en JVC MH300, som den ikke kan oprette korrekt og min Digiality er helt hen i skoven. Og jeg har tastet modelnumrene rigtigt.

Men når så mange herinde er glade for dem er det måske mig, der ikke kan finde ud af det....

Det sidste er så selve 525'erens design. Men der kan jeg naturligvis skifte til en større model.

Samsung 7505 55"
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:


Jeg vil mene at den opfylder de fleste af dine krav:

  • Jeg bruger den pt. til TV, receiver, HDD-optager.
  • Prisen er OK, især hvis du får den med sammen med en receiver .
  • Om den er pæn, ja det er som sagt en smags sag. Den har nok ikke vundet nogle design-priser, men jeg kan godt holde til at kigge på den.
  • Jeg ved ikke lige hvad du mener med hard-bottoms...
  • Man kan lave punch-through på alle knapper.

Derudover har den muligheder for at lave macroer, hvis du alligevel gerne vil lave noget aktivitets-agtigt ala Logitech Harmony..

Den har jeg også kigget på. Køn synes jeg ikke den er, men bare den virker. Men hard-bottoms mener jeg rigtigt knapper og ikke et display.

Men punch mener jeg, at den f.eks. stadig skal styre volumen på TV'et selvom jeg har valg en anden enhed.

Makrodelen lyder tiltalende. Kan man i den f.eks. skifte til text-tv og gå til side 303?

Samsung 7505 55"
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 11:43
Jeg glemte at sige, at en af de ting ved Logitech jeg ikke bryder mig om er, at når jeg har valgt en enhed så skal jeg trykke på "Device" og vælge igen for at skifte. Det er lidt for bøvlet til mig. Ja, jeg ved det - meget konservativ....
Samsung 7505 55"
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 17:13

Til en pris på kun ca. 340 kr. finder du nok ikke noget bedre end Sony RM-VL600. Udover et bibliotek med koderne til de mest gængse apparater har den en kæmpe hukommelse hvor den kan lære alle koderne fra op til 8 apparater.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Til en pris på kun ca. 340 kr. finder du nok ikke noget bedre end Sony RM-VL600. Udover et bibliotek med koderne til de mest gængse apparater har den en kæmpe hukommelse hvor den kan lære alle koderne fra op til 8 apparater.

Flemming

Den ser også spændende ud. Har den lys i knapperne? Det vil helt klart være en fordel?

Samsung 7505 55"
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 21:04

Mener ikke der er lys i knappene. Se eventuelt denne kanontest af modellen: http://www.remotecentral.com/vl600/index.html

 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2007 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Må jeg af nysgerrighed spørge hvorfor? Hvad er det ved det aktivitets-baserede du ikke bryder dig om? Jeg synes netop at en fjernbetjening der IKKE fungerer aktivitets-styret, er en halv løsning.

Tja, måske er jeg lidt gammeldags. Når jeg vælger "Se TV" tænder mit TV som det skal, men derefter ligger alle funktionerne hulter til bulter i displayet. Der er pokkers bøvlet at få der på plads. Når jeg vælger "Se DVD" ligger funktioner endnu mere kaotisk. Blot det at slukke igen er måske på side 5! Måske er det mig, der ikke bruger den rigtigt . Derudover synes jeg der en mange funktioner, der ikke kommer med når jeg bruger databasen fra Logitech. Så skal jeg alligevel oprette dem manuelt. Jeg har en JVC MH300, som den ikke kan oprette korrekt og min Digiality er helt hen i skoven. Og jeg har tastet modelnumrene rigtigt.

Men når så mange herinde er glade for dem er det måske mig, der ikke kan finde ud af det....

Det sidste er så selve 525'erens design. Men der kan jeg naturligvis skifte til en større model.

Ved du godt at man selv kan styre hvilke "knapper" der skal være i displayet for hver aktivitet? f.eks. har jeg sat tekst-tv på når aktiviteten er "Se TV". Der kan selvfølgelig stadig være flere sider med "knapper". Så det med "hulter til bulter" det skal du bare arbejde lidt med.

Du kan gøre det samme når du har valgt "device".  Så kunne du jo sætte tænd og sluk på side 1 hvis det er dem du bruger oftest.

Sluk, det gør man da på den fælles slukknap.

Jeg har svært ved at se hvordan det kan gøres meget anderledes medmindre man laver en fjernbetjening med en miliard knapper.

Du kunne selvfølgelig også bare klistre alle dine fjernbetjeninger op på en plade, så har du en knap til hver funktion .

Er selv meget tilfreds med min Logitech 785.

/Letten

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu