recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fjernbetjening, men ikke Logitech
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fjernbetjening, men ikke Logitech

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Den har jeg også kigget på. Køn synes jeg ikke den er, men bare den virker. Men hard-bottoms mener jeg rigtigt knapper og ikke et display.

Men punch mener jeg, at den f.eks. stadig skal styre volumen på TV'et selvom jeg har valg en anden enhed.

Makrodelen lyder tiltalende. Kan man i den f.eks. skifte til text-tv og gå til side 303?



Ja den har i hvert fald ikke noget display.
Som sagt har den punch through, så du kan styre TVets volume når du fx. styre HDD-optageren.
Jeg har ikke prøvet macro-funktionen, men jeg tror da umiddelbart den kan kodes til alt.
Jeg kan måske lige prøve det og vende tilbage ...
For øvrigt har den også lys i tasterne ...

Med venlig hilsen
Peter
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Du kunne selvfølgelig også bare klistre alle dine fjernbetjeninger op på en plade, så har du en knap til hver funktion .

Ja for pokker! Så har jeg det hele lige foran mig... God idé.
MEEN, måske fylder det lige lidt rigeligt. Jeg kan lige se en 30 x 40 cm. spånplade for mig - liggende der midt på sofabordet....Med fem fjernbetjeninger, der er sat fast med gaffatape. Det ku' være alletiders joke.

Samsung 7505 55"
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 11:24

Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Tja, måske er jeg lidt gammeldags. Når jeg vælger "Se TV" tænder mit TV som det skal, men derefter ligger alle funktionerne hulter til bulter i displayet. Der er pokkers bøvlet at få der på plads. Når jeg vælger "Se DVD" ligger funktioner endnu mere kaotisk. Blot det at slukke igen er måske på side 5! Måske er det mig, der ikke bruger den rigtigt . Derudover synes jeg der en mange funktioner, der ikke kommer med når jeg bruger databasen fra Logitech. Så skal jeg alligevel oprette dem manuelt. Jeg har en JVC MH300, som den ikke kan oprette korrekt og min Digiality er helt hen i skoven. Og jeg har tastet modelnumrene rigtigt.

OK, det var ikke for at modsige dig, jeg var bare nysgerrig. Det er 100% et spørgsmål om programmering - aktivitetsstyret betjening er det eneste rigtige når det er programmeret rigtigt, men noget forfærdeligt skrammel hvis det ikke er. Der findes iøvrigt også andre aktivitetsstyrede fjernbetjeninger end Logitech, men så er prisen en anden, og programmeringen bliver nok ikke nemmere af den grund.

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 13:14
Jeg fatter altså ikke at et så stort firma som Logitech ikke kan finde ud af at lave noget ordentligt opsætningssoftware til deres remotes.
Selve remoten med dens aktiviteter er rimelig god, men det ødelægges helt af den opsætningssoftware som man skal bruge til at sætte den om.
Softwaren ligner noget som er lavet på et par timer der hjemme i en weekend. Jeg vil ikke engang kalde softwaren en beta udgave, men nok snarere en meget tidligt alpha udgave.
Jeg har vel brugt omkring 14 dage på at få min remotes til at kører. USB stikket er næsten slidt op allerede.
Jeg er og arbejder som elektroniktekniker, og arbejder derfor til dagligt med alle mulige programmer, og alligevel har jeg brugt 14dage på at få sat remoten op.
Jeg tør slet ikke tænke på, at hvis det var min mor der havde købt den, og skulle sætte den op.
Derfor kan jeg også kun advarer alle mod at købe nogen af Logitech's fjernbetjeninger.
Mvh Jesper
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 16:26

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg fatter altså ikke at et så stort firma som Logitech ikke kan finde ud af at lave noget ordentligt opsætningssoftware til deres remotes.
Selve remoten med dens aktiviteter er rimelig god, men det ødelægges helt af den opsætningssoftware som man skal bruge til at sætte den om.
Softwaren ligner noget som er lavet på et par timer der hjemme i en weekend. Jeg vil ikke engang kalde softwaren en beta udgave, men nok snarere en meget tidligt alpha udgave.
Jeg har vel brugt omkring 14 dage på at få min remotes til at kører. USB stikket er næsten slidt op allerede.
Jeg er og arbejder som elektroniktekniker, og arbejder derfor til dagligt med alle mulige programmer, og alligevel har jeg brugt 14dage på at få sat remoten op.
Jeg tør slet ikke tænke på, at hvis det var min mor der havde købt den, og skulle sætte den op.
Derfor kan jeg også kun advarer alle mod at købe nogen af Logitech's fjernbetjeninger.

Tjahh, har selv brugt to forskellige Harmonyer, og har ingen problemer med at få dem til at betjene alle funktioner på alt mit udstyr (TV, Surround Receiver, DVD-optager, DVD-afspiller, Selector og Mutlimedieafspiller). Jo, det kræver lidt arbejde og logisk tankegang, at få de sidste 5% til at fungere, men værre er det altså heller ikke..

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg fatter altså ikke at et så stort firma som Logitech ikke kan finde ud af at lave noget ordentligt opsætningssoftware til deres remotes.
Selve remoten med dens aktiviteter er rimelig god, men det ødelægges helt af den opsætningssoftware som man skal bruge til at sætte den om.
Softwaren ligner noget som er lavet på et par timer der hjemme i en weekend. Jeg vil ikke engang kalde softwaren en beta udgave, men nok snarere en meget tidligt alpha udgave.
Jeg har vel brugt omkring 14 dage på at få min remotes til at kører. USB stikket er næsten slidt op allerede.
Jeg er og arbejder som elektroniktekniker, og arbejder derfor til dagligt med alle mulige programmer, og alligevel har jeg brugt 14dage på at få sat remoten op.
Jeg tør slet ikke tænke på, at hvis det var min mor der havde købt den, og skulle sætte den op.
Derfor kan jeg også kun advarer alle mod at købe nogen af Logitech's fjernbetjeninger.

Jeg har selv en 885 og mine forældre en 555. Begge fungerer perfekt - selv med det mini musikanlæg de har der ikke var i basen over IR signaler.
Men det er er korrekt at de sidste 5% kræver lidt tid - og TÅLMODIGHED !
Kunne programmeringsinterfacet laves bedre ?! Tja - måske. Jeg tror det er vigtigt at man sætter sig ind i de muligheder der er - for der er mange - og så arbejder efter det princip. Bliver man irriteret bliver det svært.

ALLE de ankepunkter der har været nævnt i tidligere indlæg kan man med Harmony! Men på et tidspunkt skal man overveje om man vil aktivitetsstyring eller enhedsstyring. Enhedsstyring kan man få i de sammensatte "billige" fjernbetjeninger - eller også køb en af de meget dyre profesionelle fjernbetjeninger hvor man selv kan programmere det hele.   

Og afslutningsvis vil jeg da bare anbefale at købe Logitech Harmony - hvis man altså kan lide aktivitetsstyring.



Redigeret af vipmlo - 08-September-2007 kl. 17:28
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 21:09

Nu har jeg købt en Sony RM VL600T. Den virker og indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds. Prisen var 400,- inkl. fragt. Nu piller jeg batterierne ud af min Logitech 525 og fyrer den af på QXL.

 

Samsung 7505 55"
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:


Nu har jeg købt en Sony RM VL600T. Den virker og indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds. Prisen var 400,- inkl. fragt. Nu piller jeg batterierne ud af min Logitech 525 og fyrer den af på QXL.

Den ser fed ud - gi lige en feed back når du har fået tunet den ind
Min Harmony har kun samlet støv fra 14 dage efter jeg købte den så et alternativt vil være velkommen.
Hvor købte du den?

Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 09:05
Jeg har en tråd kørende her: Køb en RM-VL600 remote til din Pio 8G’er! hvor vi også snakker lidt om denne framragende remote.
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 13:20

Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Den ser fed ud - gi lige en feed back når du har fået tunet den ind
Min Harmony har kun samlet støv fra 14 dage efter jeg købte den så et alternativt vil være velkommen.
Hvor købte du den?

Den er købt hos Proshop - af den simple grund, at de havde den på lager. Når først jeg har besluttet mig vil jeg have det med det samme . Den kom 2 dage efter bestillingen.

Jeg har nu sat den op til mit gamle Philips DVD/sourround og det kører uden problemer.

Min JVC MH300 er til rep. (igen ) så den kan jeg ikke prøve af endnu. Jeg er lidt spændt på hvordan jeg kan håndtere henholdsvis HDD og DVD i samme maskine...

Min Digiality 302 DVBT modtager styrer den bedre end originalfjernbetjeningen!

Dog har jeg måtte sætte alt op manuelt. Sonys kodebibliotek er meget begrænset. Det er nu nemt at lærer den funktionerne. 2 min. pr. fjernbetjening.

 

Samsung 7505 55"
Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Snip...Dog har jeg måtte sætte alt op manuelt. Sonys kodebibliotek er meget begrænset. Det er nu nemt at lærer den funktionerne. 2 min. pr. fjernbetjening.

Ja, jeg gad ikke engang eksperimentere med kodebiblioteket, for det er så let og hurtigt at lære den kommandoerne, og så får man det præcis som man vil.

Til top
JesperK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2007 kl. 16:00
Er I kommet af med alle Jeres Logitech fjernbetjeninger? Ellers kunne det godt være jeg har interesse ;)
/Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu