|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
Er det størrelse eller gørelse du er ude efter ? |
||
![]() |
||
iNiLLeR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
en blanding :P:...
men jeg vil gerne se nogle flere detaljer... end bare vælg den eller vælg den :P hvorfor skal jeg vælge panasonicen fremfor de andre? for når jeg ser på de specs der står på de enkelte fjernsyn ser de nogenlunde ens ud... bare samsungen er 46".... så derfor ligger den øverst lige nu... |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
|
Ifølge Kelkoo
Panasonic TX-P42C10Y er mere skrabet udgave end TX-P42X10Y, som er det store trækplaster for tiden. Panasonic fordele: 100Hz og plasma, som skulle give bedre sort billede fremfor LCD. Øverst på min ønskeseddel (pga. 200Hz) i LCD stod Sony KDL-40Z4500 eller Z5500, men det var ca. den dobbelte pris eller mere. Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 08-Oktober-2009 kl. 23:28 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Jeg synes du skal lade være med at koncentrere dig omkring specs på de forskellige tv. Medmindre det er vigtigt at du kan sige overfor vennerne at dit er 200Hz med super deluxe båthorn i blåt. Hvis du er seriøs om at finde et tv som giver et godt billede til prisen, så skal du kigge inde på www.flatpanels.dk. De har en række købsguide som går i dybden med hvad man skal kigge efter i billede og IKKE i specs. Der er også en opdateret anbefaling af forskellige tv i forskellige prisklasser, på denne link: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1169844738 Hvis du har læst en del herinde, så vil du allerede nu vide at der indenfor billedekvalitet ofte er langt imellem hvad man betaler for og hvilke specifikationer som der skrives på tv. Hvis man kun er interesseret i specifikationer, så er det lige så anvendeligt som at slå med en terning i butikken om hvilket tv man tager med hjem. Hvis du vil have det tv som er bedst til prisen under de 6.000 kroner, så kan man ikke komme udenom Panasonic X10Y modellen som også er beskrevet tidligere i tråden. Den fås både i 37 og 42 tommer. Designet kan være en smagssag, hvis du ikke kan leve med det findes der også nogle LG modeller som performer på næsten samme måde. Hvis du død og pine ønsker et lcd, så vil jeg anbefale Sony 40w5500, men her får du lov til at betale mere og får ikke et lige så godt billede. Men gå til en ordentlig forhandler og se tv'et eller tag med skyklapper ud og køb X10Y i elgiganten. De har 30 dages pengene tilbage garanti, så du kan i egne omgivelser se om du ikke har valgt rigtigt. Men lad for enhver pris være med at sammenligne specifikationer, hvis du ønsker et godt billede. Det hænger ikke sammen medmindre du er villig til at give 20-30.000 kroner for et tv med local dimming. Redigeret af Cyberguyen - 09-Oktober-2009 kl. 00:16 |
||
![]() |
||
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Regn ikke med seriøs hjælp her på sitet. Her gælder kun to ting: Panasonic og Panasonic. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Den bemærkning må du nok lade stå for egen regning. På recordere.dk skriver nogle af landets bedste billedefolk i debatten med råd og vejledning. Vi taler om folk som dagligt justerer av udstyr i 100.000 kroners klassen. Det kan godt være Panasonic er mest omtalt, men det er vel heller ikke så mærkeligt, når de levere de tv med bedst billede til prisen under 10.000 kr. Jeg er selv uddannet grafiker med speciele i billede retouch og over 10 års erfaring med farver og farveprofiler. Selvom det er trykte medier så giver det stadig en farveforståelse der kan benyttes i tv øjemed. |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
- og det skriver du efter et seriøst og brugbart indlæg af Cyberguruen. Jeg vil også anbefale iNiLLeR at læse det link på flatpanels. Redigeret af Brixen - 09-Oktober-2009 kl. 12:19 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
iNiLLeR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
< http-equiv="CONTENT-" content="text/; charset=utf-8">
JørgenT : så dropper jeg samsungen! Vil lige læse lidt om de 2 forskellige
modeller....
Tak for svarene indtil videre.... hvis nogen af jer har andre råd/ideer/tips så kom endelig med dem på forhånd tak ;) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har læst lidt på de forskellige sidder.... og overvejer lige nu hvilken af de 2 panasonic jeg skal vælge...
cyberguyen - du skriver X'eren er den bedste,,, men kan ikke helt gennemskue forskellen? er efterhånden ved at have lært jeg ikke skal gå efter speccene. men på http://www.dustinhome.dk/pd_5010267373.aspx?csref=Prisjamfor else_Pricerunner_1540 ser det ikk ud til at den er fullHD er det ikk så vigtigt? |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|
Ang. Full HD.
Hvis du ser blu-ray, og sidder tættere end 2,3 m på en 42" skærm, er der forskel på HD ready og Full HD - ellers kan man ikke se forskel på HD ready og Full HD. HD tv, bl.a. sport i HD er kun 720 pixels, og dvd er 576. Region 1 og 3 dvd'er endda kun 480. Det bliver så skaleret op, så det passer til skærmens opløsning. Link om afstanden til skærmen: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511 Det korte af det lange er, at Full HD koster 3-5.000 kr. mere for samme billedkvalitet, i forhold til Panasonic TX-P42X10Y. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
|
Lulz - Her gælder i 95 % af tilfældene billedkvalitet og billedkvalitet. Hvis du er så utilfreds, står det dig jo frit for at smutte. |
||
![]() |
||
![]() |
|
FullHD er er ikke vigtigt hvis man sidder længere væk end 2 meter. Tværtimod kan det være en fordel fordi motoren i tv'et lettere kan trække en lavere opløsning. Så du kan sammenligne det lidt med at du har en pose penge, hvor du enten kan købe en stor bil med lille motor som kan miste pusten i nogle situationer, eller du kan købe en lidt mindre bil med en større motor som altid har kræfter nok. Der er dog lige en ting jeg bliver nødt til at gøre opmærksom på omkring Panasonic's tv som jeg først før nyligt har opdaget. Der er ingen EPG (Elektronisk Program Guide) hvis man bruger DVB-C tuneren. Det synes jeg faktisk er meget ærgeligt og sikkert en showstopper for mange. Dem som er vægter billedekvalitet højest køber tv'et alligevel, men jeg synes desværre det er en stor mangel. ![]() Rettelse: Ovenstående beskrevet problem er der blevet fundet en løsning på. Hvis man sætter landet til sverige, så virker EPG på DVB-C, man kan stadig vælge dansk sprog til menuer uden problemer. Redigeret af Cyberguyen - 10-Oktober-2009 kl. 11:33 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |