recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny fladskærm max 6k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketny fladskærm max 6k

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af iNiLLeR iNiLLeR skrev:

Har læst lidt på de forskellige sidder.... og overvejer lige nu hvilken af de 2 panasonic jeg skal vælge...

cyberguyen - du skriver X'eren er den bedste,,, men kan ikke helt gennemskue forskellen?
er efterhånden ved at have lært jeg ikke skal gå efter speccene. men på

http://www.dustinhome.dk/pd_5010267373.aspx?csref=Prisjamfor else_Pricerunner_1540

ser det ikk ud til at den er fullHD er det ikk så vigtigt?

FullHD er er ikke vigtigt hvis man sidder længere væk end 2 meter. Tværtimod kan det være en fordel fordi motoren i tv'et lettere kan trække en lavere opløsning. Så du kan sammenligne det lidt med at du har en pose penge, hvor du enten kan købe en stor bil med lille motor som kan miste pusten i nogle situationer, eller du kan købe en lidt mindre bil med en større motor som altid har kræfter nok.

Der er dog lige en ting jeg bliver nødt til at gøre opmærksom på omkring Panasonic's tv som jeg først før nyligt har opdaget.
Der er ingen EPG (Elektronisk Program Guide) hvis man bruger DVB-C tuneren. Det synes jeg faktisk er meget ærgeligt og sikkert en showstopper for mange.
Dem som er vægter billedekvalitet højest køber tv'et alligevel, men jeg synes desværre det er en stor mangel.

Det er ikke korrekt, det fungerer fint hos mig på et S10 og YouSee DVB-C.

Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 19:32
Og for sjovs skyld, skal vi fluekneppe lidt , kan FullHD gøres for kr. 2.300 mere i forhold til Panasonic 42X10Y, nemlig fra kr. 7.398 incl. fragt, hvis vi forbliver ved Panasonic, men i den næste og bedre modelrække - 42G10E.

Link til Panasonic 42G10E til priser fra kr. 7.398,-. Siddeafstand fra 1,70 meter.

Bedre billedkvalitet foruden det anførte Full-HD, men det er jo også lidt mere end maxprisen på kr. 6.000,-, men set over brugstid ville de 1.400 være en god merinvestering, hvis det kan knibes ind.

Men ellers deler jeg absolut opfordringen om at se nærmere på Panasonic 42X10Y, der som anført rydder bordet i tests og omtale i prisklassen - Link til Pricerunner.dk 42X10Y. Siddeafstand omtrent 3,10 meter.

Flatpanels.dk test af 42X10Y og Flatpanels.dk test af 42G10E, hvis den prismæssigt skulle finde nåde.

Nu så du også lidt på størrelsen tidligere i tråden, så X10Y-modellen kan jo også fås i 50" fra kr. 7.098 incl. fragt.

Det er så HD-Ready med sine 1368x768. Som det fremgår af det anførte link længere oppe i tråden, bliver det ca. 2,80 meter i siddeafstand.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 09-Oktober-2009 kl. 19:34
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Oprindeligt skrevet af iNiLLeR iNiLLeR skrev:

Har læst lidt på de forskellige sidder.... og overvejer lige nu hvilken af de 2 panasonic jeg skal vælge...

cyberguyen - du skriver X'eren er den bedste,,, men kan ikke helt gennemskue forskellen?
er efterhånden ved at have lært jeg ikke skal gå efter speccene. men på

http://www.dustinhome.dk/pd_5010267373.aspx?csref=Prisjamfor else_Pricerunner_1540

ser det ikk ud til at den er fullHD er det ikk så vigtigt?

FullHD er er ikke vigtigt hvis man sidder længere væk end 2 meter. Tværtimod kan det være en fordel fordi motoren i tv'et lettere kan trække en lavere opløsning. Så du kan sammenligne det lidt med at du har en pose penge, hvor du enten kan købe en stor bil med lille motor som kan miste pusten i nogle situationer, eller du kan købe en lidt mindre bil med en større motor som altid har kræfter nok.

Der er dog lige en ting jeg bliver nødt til at gøre opmærksom på omkring Panasonic's tv som jeg først før nyligt har opdaget.
Der er ingen EPG (Elektronisk Program Guide) hvis man bruger DVB-C tuneren. Det synes jeg faktisk er meget ærgeligt og sikkert en showstopper for mange.
Dem som er vægter billedekvalitet højest køber tv'et alligevel, men jeg synes desværre det er en stor mangel.

Meget mærkeligt - men så igen positivt...

Jeg har haft en kammerat som har brugt nogle timer igår på undersøge sagen og talt med Panasonic angående sit X10. Han spurgte om der var nogle Panasonic tv med DVB-C og EPG og de oplyste ham at det ikke var tilfældet...

Men jeg må oprette en tråd og finde ud af hvilke modeller som har det - tak for hjælpen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 19:51
Ang. EPG og DVB-C

Jeg har Stofa, og EPG virker på et Panasonic V10. Det er måske det samme problem som Samsung, at det kommer an på hvilket land, man vælger, når fjernsynet starter op første gang.

Jeg har valgt Sverige som land, og dansk som sprog, så virker DVB-C, og finder Stofas kanaler uden videre.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Og for sjovs skyld, skal vi fluekneppe lidt , kan FullHD gøres for kr. 2.300 mere i forhold til Panasonic 42X10Y, nemlig fra kr. 7.398 incl. fragt, hvis vi forbliver ved Panasonic, men i den næste og bedre modelrække - 42G10E.

Der er s.. da meget godt, Jørgensen. Det er allerede faldet et par tusinde siden det kom frem. Og de fejl, der var fra starten, er rettet med firmware-opdatering.

Venlig hilsen
KB
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Meget mærkeligt - men så igen positivt...

Jeg har haft en kammerat som har brugt nogle timer igår på undersøge sagen og talt med Panasonic angående sit X10. Han spurgte om der var nogle Panasonic tv med DVB-C og EPG og de oplyste ham at det ikke var tilfældet...

Men jeg må oprette en tråd og finde ud af hvilke modeller som har det - tak for hjælpen

Min mor har 42X10 og Yousee og hos hende fungerer EPG også på DVB-C.

En masse udstyr :-)
Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 20:39
Min x10y virker også fin med epg
Til top
Looklight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2008
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 03:25
Jeg tror det problem med EPG og panasonic ligge i at man skal enten vælge Sverige eller Finland for den til at virke. Vores V10 virkede fint efter jeg havde lavet den først opsætning af TV'et med Sverige som lande, men siden har jeg fabriks indstillet den og opsæt med Danmark som land og søgte derefter på DVB-C og nu virker EPG ikke. Skal måske gør Panasonic OBS på dette problem.

BTW unskyld det var lidt off topic...
Men det kan måske hjælp andre med samme problem.
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1
Til top
iNiLLeR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 13:11
Jeg sidder ca. 3 meter væk fra fjernsynet...
tror jeg vælger 42" udgaven.... syntes 50" er lidt overkill måske?? :)

Men udfra det i har skrevet indtil videre tror jeg, at jeg vælger en panasonic X10er...

Så skal det bare blive fredag hvor jeg får min løn så jeg kan få en bestilt ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 14:22
Ja - jeg ved heller ikke helt om jeg endnu har mod på 50" i min lille stue, men...

Og med hensyn til 42X10Y. Den er jeg sikker på, at du nok skal blive glad for, så god fornøjelse med det

Mvh. Jørgensen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 14:40
PS Nu du satte ?? efter, om 50" var overkill på tre meters afstand.

Det må jo komme an på øjnene, der ser, for som det fremgår af det link fra flatpanels.dk, skulle de 50" med 1368X768 resultere i en egnet siddeafstand fra 2,80, så det er blot et spørgsmål om tilvæning, tror jeg.

Og som jeg har set andre formulere det herinde, har skærmen tendens til at skrumpe efter forholdsvis kort tid.

Det er i hvert fald et udsagn, jeg vil have med mig, når jeg skal skifte, hvis jeg kan finde penge til at gå et trin op i forhold til førstevalget på det tidspunkt - men sådan kan man selvfølgelig blive ved, for så kan man lige tage et skridt til og få et bedre billede, men med mindre billedstørrelse osv.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 10-Oktober-2009 kl. 14:41
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Jesper Rønn-Jen Jesper Rønn-Jen skrev:

Dit link virker ikke. Jeg har selv kigget på et Sony kdl 40w5500 — men har ikke nået ned i butikken endnu for at kigge på det.

Panasonic TX p42s10e, koster 5975 kr flere steder
Flot billede ved god kalibrering, full HD,
G modellen er noget dyrere og jeg kan ikke se forskel
(har set dem sammen)
E.L.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu