|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
iNiLLeR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
Ja kunne nok godt bruge en 50" :P og også størrer men som du også selv skriver så kan man jo blive ved.... :P mit max var/er stadig på 6k ca... og det holder panasonicen... så som det ser ud lige nu bliver det den |
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
|
Jep - det er der ikke noget at sige til. Et sted må der siges stop
![]() Sidst på forrige side kommer der dog et interessant forslag på en Panasonic TX P42S10E fra E. Larsen. Sammenligning mellem 42G10E, 42S10E og 42X10Y her på Panasonic.dk. Panasonic TX p42s10e har 1000 sider teksttv som 42X10Y mod 1500 sider for 42G10E. 42S10E har 400 Hz mod 600 Hz for 42G10, hvor 42X10Y har 100 Hz. Der skulle dog være noget reklamegejl over de mange hundrede Hz, som jeg har fået det fortalt/læst mig til. ![]() Jeg ved ikke om der er forskel på panelet fra 42S10E. Der står dog NeoPDP ved 42G10. Vreal systemet er forskelligt på de tre apparater, ligesom "Shades of Gradation" adskiller sig en del på de tre modeller, men jeg må indrømme, at jeg er løbet tør for viden her ![]() men da den ligger inden for din prisramme og formentlig også må være at få andre steder til prisen, så ville jeg bestemt se nærmere på den. Skulle det skulle være muligt at få ekstra billedkvalitet for merprisen foruden FullHD, om end det sidste siges ikke at have synderlig betydning i denne størrelse skærm, er det vel værd at gå efter. Men ellers er 42x10Y stadig et godt valg, der jo ikke sjældent kan fås til kr. 4.495. ![]() I øvrigt har Elgiganten indgangsmodellen 42C10 til 4.444 kr. fra mandag, men der er et HDMI-stik færre, ligesom der er bortsparet et system, der har noget med billedkvaliteten at gøre - det hedder Natural Vision Filter. Heller ingen pc-indgang og kun 500 sider teksttv, så den er ikke et valg i forhold til 42X10Y. Mvh. Jørgensen |
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
|
![]() |
||
iNiLLeR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
argh :P nu er jeg i tvivl igen :P!!!
har jo tidligere lært man ikke skal se på specs :D men testen af 42S10E er jo heller ikke dårlig, så den heller jeg til pt. :) med mindre nogen kan komme med noget der får mig fra den igen :) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er pragtfuldt - ikke
![]() I øvrigt burde jeg måske have skrevet, at det er ved komplett.dk, jeg sidst har set prisen på kr. 4.495 for Komplett.dk 42X10Y. Den har været nedsat ved flere lejligheder, så den kommer nok snart igen, hvis du skulle vippe tilbage igen. ![]() Jeg håber, du får nogle flere input, for jeg har desværre iikke selv set 42S10E modellen, men den figurerer blandt de Boxer-godkendte tv, så det er i hvert fald ikke der, den kan komme galt afsted. ![]() Mvh. Jørgensen |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på S modellen - men der er noget som springer i øjnene, som jeg ikke ved om er en fejl.
Der skrives på G10 at der er 1080 moving picture lines - det er klart fordi det er FullHD, med 1080 linier. På X10 skrives der 720 moving picture lines og det er jo et HD Ready fjernsyn, så her passer det også... Men hvor filmen knækker for mig er ved S10, hvor der står 900 moving picture lines, det er godt nok et mærkeligt antal. Det kan jeg slet ikke få til at passe når det er et FullHD panel. Endnu et bevis på at man ikke skal kigge på specs. Jeg tror også S10 er et godt tv. Eneste man skal være opmærksom på ved et 42 tommer FullHD panel er at det bruger mellem 20-25% mere strøm ved samme lysstyrke end et HD Ready, hvis det har nogen betydning. Det hænger sammen med at der er flere plasmaceller der skal aktiveres. På 2-3 meters afstand kan der ikke ses forskel. Angående 100Hz, 400Hz og 600Hz, så er det flere begreber som er blandet sammen. Alle de nævnte tv afspiller PAL materiale ved 100Hz og 24 frames pr. sekund materiale ved 96 Hz. Dette kan godt sammenlignes med de gamle billedrørs-tv som kører 100Hz. Når der skrives 400Hz og 600Hz så refererer det til frekvensen på en subfield spænding der føder plasmacellerne. Det har formentlig ingen betydning for menig mand, men lyder godt at skrive i en specifikation. Når Sony skriver 100Hz eller 200Hz motion flow, så dækker det over et system som beregner sig frem til mellemliggende billeder i materialet for at de skal se mere flydende ud. Nogle mener dog det ser kunstigt ud. Det kan ikke sammenlignes med de gamle 100Hz som billedrørstv har, hvor 100 Hz dækker over at de "blinker" 100 gange i sekundet. LCD tv "blinker" ikke på samme måde som gamle tv og derved er 100Hz beskrivelsen meget misvisende. Men folk har lært fra gamle dage at der skal være "100Hz" i et tv. Så hvis ikke Sony skriver 100Hz eller 200Hz, så køber folk det måske ikke... ![]() Det gør ikke Sony dårlig til at lave tv, men det er dårlig markedsføring efter min mening. Redigeret af Cyberguyen - 10-Oktober-2009 kl. 16:48 |
||
![]() |
||
![]() |
|
@Cyberguruen
Tak for et godt input. ![]() Ja jeg studsede også over de 900 linier, men da de afviste det som et problem i den anførte test, og 900 linier trods alt må være bedre end de 720 linier, 42X10Y byder op med, så valgte jeg at forbigå det i larmende tavshed. ![]() Citat: "Panasonic also touts the TV's 900 lines of moving-picture resolution. This is something that's likely to confuse people who think they're getting a 1,080-line TV. The truth of the matter is that, on any TV, when there's movement in the picture, you get less horizontal resolution. In any event, 900 lines is significantly better than much of the competition." Kilde (min understregning.) Her er en test mere af 42S10. Trustedreviews.com 42S10 Den får lidt slag i forhold til testen fra CNET, ikke mindst i forhold til 42G10E, da bl.a. NeoPDP savnes. En bruger, der kommenterer på testen, er dog glad for sit tv og anbefaler at skaffe det. Og det må trods alt stadig være bedre end 42X10Y. Og pæne brugerkommentarer fra indkøbere af 42S10 her. Det med de mange Hz kunne jeg vist godt have forsøgt at forklare bedre. LG har fx en lille video med en flyvemaskine, hvor man kan se, at de enkelte frames bliver underopdelt, hvorved de kommer frem til i dette tilfælde 600 Hz. Men reklamegejl som anført efter min mening. Testen fra Trustedreviews er dog inde på forskellen mellem 400 og 600 Hz mellem de to modeller, så måske skal øjnene bare pudses ![]() LG 42PQ6000 og klik på "Learn More" under punktet "See what great features the LG PQ6000 TVs can offer". Nu logger jeg lige af nogle timer. ![]() Mvh. Jørgensen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svarene begge 2 :P er stadig i tvivl om det er de
1k - 1.5k værd. at købe 42S10... for hvis man ikke kan se en stor forskel? og s10'eren samtidigt bruger 25% mere strøm.... :/ |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Den store forskel kommer, hvis man går op i 50 tommer.
|
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
|
jeg skriver at "jeg" ike kan se forskel på S og G-modellen, måske kan andre.. Men jeg kan se stor forskel på X og S/G modellen Der er betydelig mere sort bund i de 2 sidste. EL-forbrug: Ja S-modellen bruger mindre strøm. jf. diverse hjemmesider..men: Se tidlige tråd; ved korrekt kalibrering er gennemsnit stømforbruget væsentlig lavere S- modellen kan køre med full HD |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det bedste svar finder du nok ved at gå ud og kigge på dem med egne øjne. Jeg tror uden at vide det at S10 kommer tættere på en G10 end X10 gør det. Så hvis du ikke kan finde en S10 opstillet, så prøv i det mindste at kigge på forskellen imellem X10 og G10. Husk at træde tilbage til den afstand hvor du ser tv fra. Hvis der er kraftig belysning i lokalet ind på de udstillede tv, så vil man opleve at der er mindre kontrast og kan se ud som en svag "grå" film er trukket hen over billedet. Det hænger sammen med at et plasma panel reflektere grå i kraftigt modlys, hvorimod en LCD reflekterer noget som er tættere på sort. Ser man tv'et i et mindre oplyst lokale, så vil plasma skærmen ikke reflektere lyset og det sorte vil være sort. |
||
![]() |
||
Platon ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2009 Status: Offline Point: 156 |
![]() |
|
En kalibrering til 3000 bobs... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |