recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fladskærm på lav-budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fladskærm på lav-budget

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Dagenslys Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny fladskærm på lav-budget
    Sendt: 16-September-2006 kl. 11:02

Hej

Jeg har kigget lidt på fjernsyn det sidste stykke tid, og nu føler jeg, at det må blive min tur til at "få" et. Jeg er 15 år gammel, så mit budget er ikke så stort, og må maks være 7.000kr. Kravene til fjernsynet:

Det skal være en fladskærm, som er HD-ready, og skal være præcis 32". 

Den skal kunne forbindes med min computer, via VGA eller DVI, så jeg kan spille mine film og spil fra den i bredformat, og kvaliteten må gerne være god.

Den skal "selvfølgelig" også have en analog tuner, som kan vise en nogenlunde billedkvalitet, behøver ikke være fremragende.

Den må også meget gerne se godt ud, behøver ikke ligne en drøm, men bare så man kan holde ud at se på den, når den er slukket.

Billedkvaliteten må også meget gerne være god, hvis jeg spiller DVD-film eller spil fra min Xbox360.

Kort sagt, den skal kunne vise god kvalitet, sammen med min PC, og nogenlune kvalitet ved alt andet.

Jeg har selv kigget lidt på Medion MD20099, da den på specs, opfylder mine krav, og så har den fået gode bedømmelser på Hifipriser og Avforum.

Jeg håber i kan hjælpe mig, da jeg virkelig, har brug for en ny skærm snarest muligt.

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 11:13

Hvis du er meget hurtig og vil købe i Tyskland, så sælger denne butik en demo af en rigtig god fladskærm.. Du får ikke bedre for 7k, du skal op i 14k klassen for at finde så godt et billede igen.

http://demoware.technikdirekt.de/main/de/lcd-plasma-tv/81056 3/-/Article.html?fillspace=1

Det kræver betaling via visa-kort eller bank overførsel, så du skal nok have dine forældre med på ide'en.

Det er et stor firma med et godt ry, så i skal ikke være nervøse for at de snyder jer.

Redigeret af Bendix - 16-September-2006 kl. 11:14
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:06

Hmnn det ser lovende ud.

Er der nogle der har erfaringer med dette fjernsyn ved brug af computer. Det ver nemlig meget vigtigt, det er god kvalitet, da den skal bruges 70% af tiden som Monitor.

Jeg har et Visa electron kort, hvis det kan virke, og jeg ved hvordan man laver bankoverførsler, da jeg har min egen konto, og bruger det tit.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:10
Det kunne godt se ud som om, at det ikke har 1:1 pixelmapping. Hvis det hovedsageligt skal bruges som monitor er 1366*768 opløsning og 1:1 pixelmapping næsten dine mest vigtige kriterier når du skal vælge.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:15

Hej

Jeg har læst på AVforum.com at Medion MD20099, kunne køre opløsningen 1366/(1360)*768, gennem et VGA kabel. Er det 1:1 pixelmapping, og er det en høj nok opløsning til en 32" fladskærm?

Kan ikke huske om opløsningen var 1360*768 eller om det var 1366*768, men er det så vigtigt?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:23
1360*768 på et 1366*768 display er 1:1 pixelmapping. Du får ikke højere opløsning på et LCD TV til menneskepenge.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:34

Jeg ville så lige høre, om der er nogle derude, som har nogle erfaringer med medion MD20099? Ville være dejligt, at høre andre meninger, når man skal ud at bruge så mange penge.

P.S. jeg har lige set fjernsynes på geco.dk til 4.999kr. Den er så lige faldet 1.000, siden i forgårs.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:40
Jeg ville aldrig bruge det som TV, men som stor computerskærm er det sikkert glimrende.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:59

Hej

@Naiera "Jeg ville aldrig bruge det som TV, men som stor computerskærm er det sikkert glimrende. " Ikke for noget, men hvorfor ville du ikke bruge det som TV? Har du nogensinde set det i aktion?

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Dagenslys Dagenslys skrev:

Hej

@Naiera "Jeg ville aldrig bruge det som TV, men som stor computerskærm er det sikkert glimrende. " Ikke for noget, men hvorfor ville du ikke bruge det som TV? Har du nogensinde set det i aktion?

Kvaliteten på tv er ikke noget at råbe hurra for på disse skærme.

Husk at producenter måler deres specs individuelt, så du kan ikke regne med det.

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Hvis du er meget hurtig og vil købe i Tyskland, så sælger denne butik en demo af en rigtig god fladskærm.. Du får ikke bedre for 7k, du skal op i 14k klassen for at finde så godt et billede igen.

http://demoware.technikdirekt.de/main/de/lcd-plasma-tv/81056 3/-/Article.html?fillspace=1

Det kræver betaling via visa-kort eller bank overførsel, så du skal nok have dine forældre med på ide'en.

Det er et stor firma med et godt ry, så i skal ikke være nervøse for at de snyder jer.

Det er en 'gammel' model, så hvorfor ikke gå efter den nyere og meget roste 32WL66Z. Har netop selv bestilt denne hos digitalo.de til ca 7100kr inkl. fragt.

PS. modellen koster 14.995,- i Elgiganten

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Det er en 'gammel' model, så hvorfor ikke gå efter den nyere og meget roste 32WL66Z. Har netop selv bestilt denne hos digitalo.de til ca 7100kr inkl. fragt.

PS. modellen koster 14.995,- i Elgiganten

Sorry jeg troede jeg havde linket til den nye model

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu