recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fladskærm på lav-budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fladskærm på lav-budget

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af chuckie chuckie skrev:

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Man kan ikke få alt for det budget brugeren har.. Et bedre køb en den Toshiba er ikke muligt

Enig! Det var også derfor jeg har bestilt en. Så kan jeg lege med den indtil Philips kommer med et ordentligt TV

Hvilken af modellerne har du så bestilt. 58- eller 66-modellen?

Selv venter jeg på bekræftigelse på 32 WLG 66 P. Håber at høre noget i dag. Jeg får den til nogenlunde samme pris, dog plus lidt i fragt. Men til gengæld har den digital tuner. 

Jeg har bestilt 32WL66Z til 899 EUR + 50 EUR i fragt sendt pr efterkrav.

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 12:11

Hmm jeg har lige købt et Medion i Aldi for 5000 kr og det har et glimrende billede, står lige så godt som noget andet i prisklassen fra 5 til 10000 kr.

Faktum er at priserne er på vej ned og at LCD skærme nok ender lige som så meget andet forbruger elektronik som noget man bare har og som bare virker, uden at man skal tænke så meget over det.

Jeg ser forøvrigt at du kan få et Philips 37 tommer hos Elgiganten for under 10 kg. Men du bliver jo nødt til at chekke det ud selv, der er mange der mener at fordi noget er billigt så er det pr. automatik noget møg. Men det er jo ikke nødvendigvis sandheden, produkterne bliver bedre og billigere.

Se fx. hvordan det gik med VHS maskiner, den første jeg købte kostede 14500 kr, den sidste kostede 999 kr, og var lysår foran det første i kvalitet. Billed og lyd kvalitet that is.

Redigeret af JoLa - 18-September-2006 kl. 12:14
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 12:16

"Hmm jeg har lige købt et Medion i Aldi for 5000 kr og det har et glimrende billede, står lige så godt som noget andet i prisklassen fra 5 til 10000 kr."

Hej!

Det er DIN mening-og den skal du have lov til at have.Personligt har jeg aldrig set et MEDION,med et bare TÅLELIGT billede!

Men det er jo øjnene der ser.

Der er også stadig dem som påstår at et ALFAVIEW er mindst lige så godt som et Pana-Pioneer,så...

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 08:27

Jamen selvfølgelig da! Jeg vil sige, at jeg også planlægger at skifte det her indenfor et års tid, så regner jeg med at jeg kan få et 37 tommer Philips eller lignende for en billig penge.

Jeg havde ikke nogen forudgående erfaring med Medion og ville normalt ikke bryde mig om elektronik købt i Aldi, men jeg havde set på en del lcd tv og jeg så et Medion hos Merlin i selskab med Philips, JVC og et par stykker til og der stak det til min overraskelse meget heldigt ud i forhold til de andre.

Så jeg tænkte 5000 kr! Det går nok lige, men jeg må indrømme at jeg er blevet behageligt overrasket og at mine fordomme har fået en på siden af hovedet.

Men igen jeg ser bare tv og film på det, det kan nok hænde at hvis man sidder og nærstuderer billedet at man kan finde en masse fejl.

Men det er ikke noget set i forhold til prisen som jeg ville betænke mig på at anbefale.

Redigeret af JoLa - 19-September-2006 kl. 08:28
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 08:31

JA...men "bare tv"-jeg synes netop ofte at det er her filmen knækker.

Har endnu ikke fundet et "billig-Bjarne" tv som kunne klare den opgave bare nogenlunde tilfredsstillende.

Men det er MIN mening,og der er sikkert mange som ikke er enige med mig i det.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 09:11

Jeg er selvfølgelig helt enig med Irev omkring forskel i kvalitet på de billige tv og de dyre - men jeg må sige at når JoLa skriver "bare tv og film" så kan jeg faktisk godt følge argumentationen lidt.

En af de ting der ofte virker utroligt frustrerende på mig er forskellen mellem kildekvalitet og så de summer vi bruger på at købe udstyr til at fremvise det med.

Hvad hjælper det at vi køber alt det her dyre supergrej, når vi samtidig stadig skal leve med tv der sendes i 4:3 enten i halvdårlig analog kvalitet, eller i en digital kvalitet der er overkomprimeret. Hvor tit ser vi et ægte 16:9 billede i ordentlig kvalitet - næsten aldrig. TV2 film sender kun i letterbox og ikke i speciel god kvalitet, alle Viasat kanalerne sender også stadig kun i 4:3, TV2 som kan sende i 16:9 gør det stort set aldrig eller også er deres signal overkomprimeret med masser af digital kompressionstøj så det ikke er til at holde ud og se på. Det er stort set kun når der engang imellem sendes en god film på DR1 at vi reelt har glæde af vores dyre grej. Men langt størstedelen af tiden, må vi leve med halvdårligt kildemateriale i 4:3 format ihvertfald på TV-siden. Og er det ikke selve sendemetoden der er dårlig, ja så er det selve materialet der sendes - åndsvage amerikanske soapoperaer der ligner noget der er konverteret fra en gammel VHS optagelse, o.lign. - hvor tit kan man sige at man får en god tv-oplevelse på sit super fjernsyn, hvor kvaliteten af både materialet der sendes og metoden det sendes i bare er i top, ikke så tit som jeg kunne ønske mig.

Så skal man "bare se lidt tv" og en enkelt dvd-film indimellem, kan jeg nogen gange godt være fristet til at sige at det hele kan være ligemeget.  Køb noget billigt bras der får alting til at se ens ud, og spar pengene til at købe noget godt til der sendes noget der matcher i kvalitet.

Redigeret af spawn - 19-September-2006 kl. 09:11
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 15:29

Nu kunne det jo godt være, at lige præcis dette her Medion stod meget godt. Min pointe er, at efterhånden som teknologien bliver både billigere og bedre så vil den jo også blive implementeret i de "billige" tv, jeg skriver det i citations tegn, for efterhånden kan du jo få et 32" Philips for omkring 7000 kr. Men på et tidspunkt så bliver kvaliteten i de billige tv vel så god at det rent faktisk er ok! Der sidder jo fx. et LG panel i Medionet, det er vel meget ok?

Redigeret af JoLa - 19-September-2006 kl. 15:40
Til top
martin2003 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg er selvfølgelig helt enig med Irev omkring forskel i kvalitet på de billige tv og de dyre - men jeg må sige at når JoLa skriver "bare tv og film" så kan jeg faktisk godt følge argumentationen lidt.

En af de ting der ofte virker utroligt frustrerende på mig er forskellen mellem kildekvalitet og så de summer vi bruger på at købe udstyr til at fremvise det med.

Hvad hjælper det at vi køber alt det her dyre supergrej, når vi samtidig stadig skal leve med tv der sendes i 4:3 enten i halvdårlig analog kvalitet, eller i en digital kvalitet der er overkomprimeret. Hvor tit ser vi et ægte 16:9 billede i ordentlig kvalitet - næsten aldrig. TV2 film sender kun i letterbox og ikke i speciel god kvalitet, alle Viasat kanalerne sender også stadig kun i 4:3, TV2 som kan sende i 16:9 gør det stort set aldrig eller også er deres signal overkomprimeret med masser af digital kompressionstøj så det ikke er til at holde ud og se på. Det er stort set kun når der engang imellem sendes en god film på DR1 at vi reelt har glæde af vores dyre grej. Men langt størstedelen af tiden, må vi leve med halvdårligt kildemateriale i 4:3 format ihvertfald på TV-siden. Og er det ikke selve sendemetoden der er dårlig, ja så er det selve materialet der sendes - åndsvage amerikanske soapoperaer der ligner noget der er konverteret fra en gammel VHS optagelse, o.lign. - hvor tit kan man sige at man får en god tv-oplevelse på sit super fjernsyn, hvor kvaliteten af både materialet der sendes og metoden det sendes i bare er i top, ikke så tit som jeg kunne ønske mig.

Så skal man "bare se lidt tv" og en enkelt dvd-film indimellem, kan jeg nogen gange godt være fristet til at sige at det hele kan være ligemeget.  Køb noget billigt bras der får alting til at se ens ud, og spar pengene til at købe noget godt til der sendes noget der matcher i kvalitet.

Hej Spawn.

Du rammer hovedet på sømmet

Det er hamrende svært at forestille sig at et halv-dårligt 4/3-billede skulle se OK ud på et nyt fladskærms-TV, men selvom jeg var skeptisk er jeg imponeret over mit nyindkøbte Philips 37" 37PF9731, for ting du glemmer er billed-forbedringsalgoritmer som Pixel Plus og CLEARLCD, som gør at "banale" TV-udsendelser ser fantastiske ud. Jeg er ganske overvældet så fantastiske alm. TV-udsendelser ser ud. Men det skal opleves før man er overbevist, og det er butikkerne desværre dårlige til at fremvise, men tro mig, alm. TV-sening er fantastisk med mit TV og det bliver naturligvis bare bedre når vi taler DVD-afspilning, HDMI-tilslutning mv. Der er absolut ingen grund til at vente, spørg evt. Bendix!!

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 21:12

jep - det er rigtigt at et TV som 9731 kan få selv et halvdårligt tv-signal til at se acceptabelt ud - og der er kvalitetsforskel på et medion til 5000 og et 9731 til 20.000 - det burde der nu altså også være med den prisforskel, ellers bliver vi/i jo alle snydt ;-)

men det ændrer ikke ved at det basalt stadig er 4:3, eller at det er en kunstig "forbedring" eller "sløring af kildefejl" der sker i billedforbedringsalgoritmerne - forestil dig istedet hvor godt dit 9731 ville se ud hvis alle tv-kanalerne så ud ligesom når DR1 er allerbedst over selector. Ægte 16:9 så hele skærmen udnyttes, og i høj nok bitrate til at der ikke er kompressionsstøj. Ligesom en god DVD. Istedet skal vi stadig trækkes med nogle af TV udbydernes 4:3 og dårlige kildekvalitet. På trods af at vi lever i 2006 - hvor der snakkes digital tv, HDTV, BlueRay, HD-DVD osv, og  hvor alle køber 16:9 tv og fladskærme og recordere som aldrig før - til rigtigt mange penge. Jeg syntes bare det er lidt kedeligt når det nu kunne være så meget bedre :-)

#JoLa

Jeg kender ikke dit Medion - men jeg er enig med dig i at "billige" TV fuldstændigt som dyre TV også udvikles og bliver bedre. Det er den naturlige udvikling for alt elektronik, det bliver billigere og bedre, så jo et "billigt" tv kan også være ok, også selvom det ikke er på højde med et 9731. Jeg har også et "billigt" tv, gav selv kun 8500 for mit Toshiba, og det har da et helt anden pris/kvalitetsforhold end jeg ville have fået hvis jeg købte LCD for blot nogle få år siden. Et LCD i samme kvalitet ville have kostet betydeligt mere end 8500 for 2-3år siden.

men for nogen er kun det til enhver tid bedste godt nok, og så er et "billigt" tv som dit og mit ikke godt nok :-) Det er der selvfølgelig ikke noget i vejen med, det er jo blot et spørgsmål om interesser og prioritering kontra økonomiske muligheder, hvad man vælger. Det ene valg er ligeså rigtigt som det andet sålænge hver enkelt blot er tilfreds med sit valg udfra de præmisser valget er gjort på.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu