recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Fladskærm...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Fladskærm...

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:48
En lidt bedre sort og et lidt bedre panel.
samt ved gensalg en højere pris pågrund af full HD.
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Frhavn, Denmark
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:13
Jamen så må det da vist blive S10eren, men synes det er lidt forvirrende med de der Y og E tilsidst men stoler på jeres forklaringer...
Til top
matthaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:28
Hvad giver det egentlig at have full-HD, ham sælgeren sagde at den scalerede billede op, så der blev et bedre billede på s10, men de 400 hz giver vel også et bedre billede?

Til Oliseh: Hvor regner du med at købe den? Cinemagic har s10 til 5700 kr. incl. fragt
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:29
Y og E -
Der hvor den nordiske og den europæiske er ens, hedder den E i Danmark.
Der hvor der er ændringer i den nordiske i forhold til den europæiske, hedder den Y i Danmark.
HdReady skal være Y - FullHD skal være E

Og for at det ikke skal være for let, så skal fjernsynet indstilles til at man bor i Sverige, hvis DVB-C tuneren skal virke i Danmark LOL

Venlig hilsen
KB
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:32
90 procent vil være fuldstendig tilfreds med en x10 ellers smid de 2300kr mere og køb G10 det er med et bedre panel, bedre billed behandling v4pro vs v3pro(2008) på s10 se alle forskelle her http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm  dog har den blæser indbygget og det er der nogle der kan høre men hvis du ellers bruger dit tv til at se film på og ikke står med ørene nede i dit tv overlever du jo nok en lille blæserWink  og så har elgiganten pt g10 til 6999kr. g10 har fået Top-anbefalings Award hos flatpanels. Jeg ville aldrig drømme om at spare de 1200kr fra et s10 til g10. For at se en ide i besparelsen  så vælg en x10 så spare du både på anskafelse og lidt i strøm år efter år.
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:53
Nu er vi over i g10, og jeg bliver mere forvirret. Det er sku svært bare at skal købe et fjernsyn :-)

Til Matthaus: Ja har godt set det hos Cinemagic, men det er svært nu, hvor g10 også bliver nævnt.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:56
Jeg synes ærligt talt det er lidt skræmmende at der ikke er en eneste i denne tråd der har spurgt hvilket tv du har nu. Det er slet ikke sikkert der er grund til at skifte det.
Hvis jeg planlagde at skifte tv så ville jeg seriøst vente til sommer hvor nogle af alle de nye tv som de præsenterer på CES lige nu kommer på markedet.
Både fordi du så får muligheden for rent faktisk at købe et af de nye tv, men også fordi at du sandsynligvis kan finde de gamle modeller til endnu bedre priser end nu. Både i butikkerne, men også brugte fra entusiaster som købte denne generation, men simpelthen bliver nødt til at have det nyeste nye.

Hvis jeg var dig ville jeg derfor virkeligt grundigt overveje om du absolut ikke kan vente med at købe et nyt tv.
Til top
Oliseh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:04

Hej Datamax. Synes ikke jeg kan finde det G10 hos elgiganten. Jeg kan kun finde TXP42X10Y til 6999 men det er måske det??? Jeg kan ikke finde ud af det.

Hej Jonaskp. Jeg har allerede et Panasonic tv, et TH-37PV60EH, og alt andet jeg har er også Panasonic (Blueray, forstærker, dvd optager) så det skal være Panasonic, og ved godt det måske lyder dumt, men alle mine andre ting er sorte, og er placeret i en fin lille sort kasse som jeg selv har lavet, men fjernsynet er gråt og det ser mega dumt ud, og i al den tid jeg har haft det har jeg fortrudt jeg kun købte et 37" Jeg har set venner der har et 42" og det ville passe perfekt ind til vores, og det skal være sort, men det må jo også godt være et ordentligt fjernsyn samtidig men synes det er forvirrende.

Hvad tror i forresten man kan få for et brugt ´Panasonic TH-37PV60EH???
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:28
Et PV60 er jo også ved at være et ældre tv, så kan godt se argumentet for at det skal skiftes. Spørgsmålet er så om ikke I kan vente 5-6 måneder med at skifte det? Det er jo helt op til dig, men jeg ved godt hvad jeg havde valgt at gøre Smile.

Tror desværre ikke du får så meget for et PV60. Det er efterhånden et par generationer gammelt, det er gråt (som ikke lige passer i tidens trend), det er "kun" 37" (og folk der er potentielle køber af et PV60 idag, er jo nok folk der ved noget om sagerne og ved det er et godt tv, og de fleste af dem er nok også tilhængere af større skærme) og så er PV60 jo kendt for at være udsat for Purple Snakes. Ikke dermed sagt at dit tv er ramt af dette, men risikoen vil nok sænke prisen yderligere.
Tror det bedste er at hænge det op i soveværelset eller børneværelset (hvis der er et sådan), for du finder nok ikke nogen der vil give nok for det til at det rigtigt kan betale sig.
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:47
http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/tv/TXP42G10E/panasonic-42-plasma-tv  nu bliver du jo ikke blæst væk over billedkvaliteten på hverken x10-s10-g10), pv60 er skam et rigtig godt tv selv idag overfor de nye plasma, men forbedringer er der da helt sikkert.
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:19
Vil give jonaskp ret. Det bliver meget meget svært at sælge dit pv60 panel.
Jeg har selv et PX70 som jeg syntes er noget bedre en PV60. Jeg har også svært ved
at sælge dette. Jeg gav 11.000 for det for 3 år siden og er blevet tilbudt 2200 kr for det :-(
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg synes ærligt talt det er lidt skræmmende at der ikke er en eneste i denne tråd der har spurgt hvilket tv du har nu. Det er slet ikke sikkert der er grund til at skifte det.
Hvis jeg planlagde at skifte tv så ville jeg seriøst vente til sommer hvor nogle af alle de nye tv som de præsenterer på CES lige nu kommer på markedet.
Både fordi du så får muligheden for rent faktisk at købe et af de nye tv, men også fordi at du sandsynligvis kan finde de gamle modeller til endnu bedre priser end nu. Både i butikkerne, men også brugte fra entusiaster som købte denne generation, men simpelthen bliver nødt til at have det nyeste nye.

Hvis jeg var dig ville jeg derfor virkeligt grundigt overveje om du absolut ikke kan vente med at købe et nyt tv.

omvendt det kunne man spørger om i alle tråde, man laver vil en tråd fordi man gerne vil have et lidt bedre og måske større tv lige nu.
OLED er fremtiden og det du køber i dag eller om et år vil ikke være noget værd til den tid
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu