|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Oliseh ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Frhavn, Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Jeg takker for alle jeres råd, men er godt nok i tvivl. Er sådan set godt tilfreds med kvaliteten på mit nuværende TV. Det er bare for lille og er gråt, men det har aldrig drillet mig eller været noget i vejen med det... Jeg havde selv kig på Panasonic TX-P42X10E, som var blevet vurderet af Ekstra Bladet som et rigtig godt fjernsyn, og synes prisen var ok, dog skulle jeg huske det skulle være med Y tilsidst. Så blev jeg foreslået Panasonic TX-P42S10E, som skulle være lidt bedre, og endelig tilsidst Panasonic TXP42G10E.Jeg er godt nok meget i tvil, og synes det er svært når jeg sidder på nettet og kigger på modeller, om de er parallelimport og om de skal hedde Y eller E tilsidst. Jeg havde kig på den her hos Wannasee.dk http://www.wannasee.dk/shop/panasonic-tx-p42x10-1601p.html men det er jo en E model så den vil i fraråde??? Så er der den der Panasonic TXP42G10E som findes hos elgiganten til 6999 kr. men når jeg søger på den synes jeg ikke jeg kan finde den andre steder... Det er dælme godt nok svært :-) Jeg ved godt at det jeg køber i dag er gammelt inden jeg når ud af butikken men er ikke en nørd der skal have det nyeste af det nyeste hele tiden (kun i mobiltelefoner)
![]() |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
![]() |
Hej , tag et G10 , det er altså billigt for et tv med den billedkvalitet...
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Datamax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 402 |
![]() |
Har du plads til 50" tommer ? for du siger 37" er for lille så har elgiganten tilbud på C10y 50" stort set som X10 blot kun med 2hdmi udgange og ingen pc tilslutning(tror jeg nok) til 5555kr incl fragt hvis du bestiller idag. det er sku billigt for 50" sort, stort og billigt.
|
|
CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3 |
|
![]() |
|
matthaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Har det på samme måde som dig Oliseh, valget står mellem x,s eller g- modellen tror nu det bliver en x-model, mener ikke man får nok ud af at give de ekstra tunsinder af kroner. klart man får full-hd, men det er der jo ingen kanaler som sender i alligevel :) Men du må da gerne skrive hvad du finder frem til ;)
|
|
![]() |
|
Oliseh ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Frhavn, Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Jeg går i tænkeboks natten over i hvert fald. Det er meget svært...
|
|
![]() |
|
matthaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Jeg så både x og s-modellen i et panasonic center, og det var med en nyhedskanal, hvor nyhedsteksten stod klarer på s-modellen, men kan ikke finde ud af om det er forretnings indstillinger, eller der er et markbart bedre billede på s-modellen med 400 hz og full-hd... It's a jungle...
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Forskellen er jo bare at OLED på ingen måde er i nærheden af at være indenfor forbrugernes rækkevidde i en fornuftig størrelse og pris. Samtidigt har vi jo ingen anelse om hvordan kvaliteten på de allerførste OLED tv reelt set er. Jeg tror ikke på at vi ser OLED i forbrugervenlige størrelser (minimum 40") før om flere år og til den tid har de andre teknologier nok udviklet sig en del. Til gengæld står vi lige nu i en situation hvor der om 4-6 måneder kommer nye modeller som efter alt sandsynlighed er bedre end de gamle. Priserne på de gamle modeller må derfor forventes at falde jævnt fra nu af og frem til da - plus muligheden for at lægge lidt ekstra penge til side og købe en af de nye modeller i stedet for. Jeg siger ikke at det er den rigtige løsning, men bare at det ihvertfald bør være med i folks overvejelser hvis de overvejer at købe tv nu - og i øvrigt har et tv i forvejen som de egentligt er udemærket tilfreds med og har været det i længere tid.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa...
Så blev den nye fladskærm købt, og valgte den dyre Panasonic TX-P42G10 til 7.000 kr.
Jeg har lige et par spørgsmål, men det er ikke sikkert det er her jeg skal stille dem, men nu prøver jeg.
Jeg er en nørd i den digitale verden og nogle griner sikker af mig, men nu har jeg så et sprit nyt tv med 2 digitale tunere både DVB-T og DVB-C. Jeg modtager jo som sagt mit signal gennem Bredbånd Nord, og har en digitalboks med hdmi op til TVet, men samtidig er der også lavet et analogt signal ud fra deres boks til resten af husets TV også ind til det i stuen, men kan jeg få noget ud af at sætte det antennekabel i DVB-T eller DVB-C eller skal det bare stadig i det analoge?????
Når nu der bliver skrevet at fra 2012 bliver alle tv-kanaler sendt i MPEG4-standard via det nye tv-signal. Kan man så stadig se tv, hvis man har et MPEG2 fjernsyn og modtager signal via kabel tv uden boks???
|
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Du kan stadig se analog efter 2012 hvis du har kabel tv.
Redigeret af Strange - 21-Januar-2010 kl. 22:24 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |