recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny form for fjernbetjening på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny form for fjernbetjening på vej

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 11:08
Lintronic understøtter ikke alle mine produkter så som:

Eminent EM7380 (media afspiller)
Miraclebox HD 9 Twin (dvbc tuner)
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 12:45
Har dine produkter en ir fjernbetjening?
Hvis det er en bare nogenlunde normal fjernbetjening, så kan Lintronic bringes til at understøtte dem.
Med andre ord: Kan en Logitech styre dem, kan en Lintronic løsning også!

Klaus

Redigeret af KlausDM - 22-Februar-2014 kl. 12:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 14:39
Ja, de skal dælme være ret specielle at betjene (Bluetooth eller ren RF) for at Lintronic ikke pr. default kan klare dem.

Jeg har lært min adskillige mediebokse, som ikke var i deres database (eller som var registreret forkert), så hvis du har den originale remote, så kan den lære det.

Redigeret af Torben Rasmussen - 22-Februar-2014 kl. 14:41
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 15:07
Ok jeg tjekke kun deres egen hjemmeside og der stod de ikke på listen, og så gik jeg videre
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 16:56
Du glemte vidst at kigge efter, hvad en Lintronic boks kan ;-)

De produkter jeg har, var ikke registreret med alle funktioner. Så jeg lagde ud med at indkode ALLE funktioner fra fjernbetjeningerne inden jeg programmerede videre.
Et par funktioner oprettede jeg manuelt og fik dermed funktioner på min fjernbetjening, som ikke engang den originale har.

Vil du se set i aktion, er du velkommen til at se mit system i Hammel.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 22-Februar-2014 kl. 16:58
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af filmtosse filmtosse skrev:

Ok jeg tjekke kun deres egen hjemmeside og der stod de ikke på listen, og så gik jeg videre

Vi har en test af systemet her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1239202728

Der er løbet en del vand under broen siden da, så softwaren ser noget anderledes ud i dag. Der er også et par ændringer rent hardware-mæssigt, men boksen ligner sig selv.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 07:41
Hvorfor er det lige i vælger lintronic frem for harmony ?    ( de nye med hub )
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvorfor er det lige i vælger lintronic frem for harmony ?    ( de nye med hub )

1. Har haft den i 3 år, dt ilsige længe før Logitech kom med deres.

2. Bruger Beo4 som fjernbetjening. Der er intet der slår den i "lækkerhed" og så holder batterierne en evighed i den.

3. Jeg kan konfigurere alt som jeg lyster, også til og fra seriel port.

4. Jeg kan indtaste kommandoer som systemet ikke kender i forvejen. For eksempel har jeg diskret on/off af både tv, surroundforstærker (og sågar zone2 på surroundforstærkeren).

5. Bruger Beo4 som fjernbetjening (ja, jeg nævner det lige igen).

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 11:13
Jeg har haft adskillige Logitechs herhjemme samtidigt med min Lintronic og den ene der kom i nærheden mht betjening var Smart Control. Selvom den er lækker så kan den altså bare ikke slå en Beo4. Men prisen er så heller ikke den samme.

Der har været et par klager over at Logitech Smart Hub taber forbindelsen til WIFI, hvilket er lidt uheldigt da den så ikke virker. Lintronic virker. Hver gang.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 14:07
Bruger selv smart hub og den virker 100%     Havde dog lidt start problemer.

Lintronic er den kan den være aktivets styret som logitech ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 14:37
Nu er "aktivitetsstyret" jo bare Logitech's ord for "makro". Ja, Lintronic kan benytte makroer, som eksekverer flere forskellige ting af gangen. Den guider dig dog ikke på samme måde som Logitechs opsætning gør, så du kan ikke blot vælge "Jeg vil se TV" og så finder konfigurations-softwaren ud af, at det betyder, at TV'et skal tændes, STB'en skal tændes og input på TV skal ændres til HDMI 3. Det skal opsættes manuelt på Lintronics software før det virker. Slut-resultatet vil dog være det samme, bortset fra, at du 100% selv kan styre hvad der skal ske når du trykker på din "Se TV"-knap.

Redigeret af Torben Rasmussen - 23-Februar-2014 kl. 14:38
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nu er "aktivitetsstyret" jo bare Logitech's ord for "makro".
Det kommer jo nok an på, hvad man forstår ved en "makro". Når der vælges en aktivitet hos Logitech sendes der jo præcis de kommandoer, der skal til for at tænde de relevante apparater og slukke for ikke relevante apparater. Hvad der sker er derfor afhængig af forhistorien og er i mine øjne mere end hvad man sædvanligvis vil betegne som en makro.
Hvordan det forholder sig med Lintronic i den henseende ved jeg ikke.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu