recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny form for fjernbetjening på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny form for fjernbetjening på vej

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nu er "aktivitetsstyret" jo bare Logitech's ord for "makro".
Det kommer jo nok an på, hvad man forstår ved en "makro". Når der vælges en aktivitet hos Logitech sendes der jo præcis de kommandoer, der skal til for at tænde de relevante apparater og slukke for ikke relevante apparater. Hvad der sker er derfor afhængig af forhistorien og er i mine øjne mere end hvad man sædvanligvis vil betegne som en makro.
Hvordan det forholder sig med Lintronic i den henseende ved jeg ikke.

Præcis.

Der er stor forskel på bare at fyre 'makroer' af og den måde Logitech styrer tingene med aktiviteter. Logitech'en holder hele tiden styr på hvad der tidligere er blevet sendt afsted, når nye kommandoer sendes.

Kender ikke Lintronic, men hvis den kun kan sende 'makroer' uden at holde styr på historikken, så må det da være svært at få alt programmeret rigtigt(?)

Redigeret af Pallec - 23-Februar-2014 kl. 17:19
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:29
Så længe de produkter man styre altså med ir i sin natur ikke giver retur svar så er historik fuldstændig ligemeget. Og kan bare skabe flere problemer end uden. Da du ikke får svar for om kommandoen er udført korrekt så så er chancen for at den kommer ud ad synk ligeså stor som hvis du bare laver makroer.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Så længe de produkter man styre altså med ir i sin natur ikke giver retur svar så er historik fuldstændig ligemeget. Og kan bare skabe flere problemer end uden. Da du ikke får svar for om kommandoen er udført korrekt så så er chancen for at den kommer ud ad synk ligeså stor som hvis du bare laver makroer.

Det er da rigtigt. Men, nu har jeg haft Logitec Harmony de sidste 4-5 år og har aldrig haft problemer med at tingene kommer ud af sync.

Jeg har i øjeblikket 14 forskellige aktiviteter på min Harmony som styrer alt mit grej uden problemer.

Det kræver - selvfølgelig - at man kun bruger Harmony'en og ikke de normale fjernbetjeninger.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:52
Så tror jeg bare ikke at dit produkt bruger historisken til noget for jeg vil simpelthen ikke tro at du aldrig skulle ha oplevet at trykke feks på en knap to gange hurtigt efter hinanden og dine produkter kun har registret det første. Det ville heller ikke betyde noget medmindre du er i en menu eller andet hvor det er nødvendigt. Og hvis det er tilfældet har du stadig kun brug for makroer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Lintronic er den kan den være aktivets styret som logitech ?

Hvis du gider at programmere det - ja.

Man laver nogle forskellige brugervariabler og lader dem styre funktionerne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Nu er "aktivitetsstyret" jo bare Logitech's ord for "makro".
Det kommer jo nok an på, hvad man forstår ved en "makro". Når der vælges en aktivitet hos Logitech sendes der jo præcis de kommandoer, der skal til for at tænde de relevante apparater og slukke for ikke relevante apparater. Hvad der sker er derfor afhængig af forhistorien og er i mine øjne mere end hvad man sædvanligvis vil betegne som en makro.
Hvordan det forholder sig med Lintronic i den henseende ved jeg ikke.

Lintronic kan gøre præcis det samme. Du skal bare selv programmere det - som Klaus skriver. Du tildeler så og sige hver enhed en variabel, som kan være enten 0 eller 1. 0 for slukket og 1 for tændt. Ved hver kommande - eller aktivitet - så angiver man hvilken variabel der skal være hhv. 0 og 1 og så er disse enheder tændt. Og skifter en variabel tilstand så tændes eller slukkes de pågældende enheder. Det er basalt set det samme Logitech gør, men her styrer du det via et drag'n'drop interface.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 20:00

Så tror jeg bare ikke at dit produkt bruger historisken til noget for jeg vil simpelthen ikke tro at du aldrig skulle ha oplevet at trykke feks på en knap to gange hurtigt efter hinanden og dine produkter kun har registret det første. Det ville heller ikke betyde noget medmindre du er i en menu eller andet hvor det er nødvendigt. Og hvis det er tilfældet har du stadig kun brug for makroer.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du skriver?

Selvfølgelig kan man komme til at trykke for mange gange på en knap, men det går jo ikke ud over historikken for aktiviteterne og det har ingen betydning for betjeningen.

Aktiviteter bruges kun når man skifter mellem forskelligt udstyr/sammensætninger af udstyr. Når først aktiviteten er startet, virker Harmony'en som den/de almindelige fjernbetjeninger (hvis man har programmeret den til det).
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 21:13
Er LinTronic'en svær at konfigurere? Hvordan er indlæringskurven, og tager det lang tid at sætte op? Jeg har en Panasonic plasmaskærm, WDTV Live,  PS3 (kan styres med Panasonic SmartLink), Squeezebox Touch og aktive højtalere med fjernbetjening. Altså 5 enheder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 21:26
Pallec kan godt være jeg formulere mig forkert. Og bare ikke ved hvad der menes når der bliver sagt historik. Og hvor det bliver brugt. Jeg går udfra de fleste ønsker serie betjening. Altså du trykker på knappen tv og så tænder tv og stb samt receiver tænder på hdmi til stb. Hvor er det du vil ha historiken ind?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 21:48

Og bare ikke ved hvad der menes når der bliver sagt historik.
Med historik menes, at systemet hele tiden holder styr på, hvilke apparater der er tændt.
Så når man f.eks. skifter fra at se DVD til at se en optaget udsendelse på YouSee-boksen, så slukkes DVD-afspilleren og YouSee-boksen tændes mens tv'et lades urørt bortset fra at der skiftes til den relevante indgang.
Når man er helt færdig og trykker på sluk-knappen, så slukkes præcis de apparater, der er tændt.
Det kan man kun, hvis der er styr på, hvad der aktuelt er tændt, for mange apparater har ikke diskrete tænd- og sluk-kommandoer men kun mulighed for en kommando, der skifter mellem tændt og slukket.

Det er en helt grundlæggende funktionalitet i Logitech's univers og kan altså også opnås med passende opsætning af Lintronic.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 22:00
Ok i så fald er det fuldstændig rigtigt lintonic har det samme bare kaldet variabler. Men som jeg så prøvede at fortælle så er ideen rigtig god problemet er bare at når du ikke har nogen garanti for at produktet også gør det det bliver bedt om lad os sige at du trykker to gange på power. Så og fjernsynet så kun tænder fordi den i den fase ikke kan forstå at den skal slukke så vil din variable eller historik tro at tvet er slukket men tvet er tændt. Og det kan godt være det ikke er et udbredt problem men ikke desto mindre vil det ske om det så hedder historik eller variable hehe. Og den optimale måde er selvfølgelig diskrete koder som desværre ikke er på alt udstyr. Lintronic er brugermæssigt en katastrofe tilgengæld er mulighederne hvad man nu kan med en vejs ir signaler i top og rs232 hvis man vil være sikker.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 22:28
Min Logitech Touch husker at jeg har tændt for TV, STB og Rec. Så et nyt tryk på den aktivitet ignoreres. Hvis ikke det kan kaldes historik, så eh
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu