recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker - RXV1800T?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy forstærker - RXV1800T?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 23:50

Hmm. Ja sådan læste jeg det da også

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 23:51

Er der nogle der har et bedre alternativ til 7000 kr. ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

tjooo rotel laver self med hdmi er det ikke sådan nogen flade stik nederst på recieveren ??

http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=37&am p;am p;Tab=2&Pic=2

Jo, det er det...  Og denne model koster kun 16.999 kr...

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 00:43
Som vidt jeg har forstået, så kigger hpetersen efter en ny reciever - og har kigget på Yamaha 1800, men vil gerne have andre inputs...!??!
Men jeg er iøvrigt helt enig i, at Yamaha ikke er en dårlig reciever, bestemt ikke. Dens forgænger var reference igennem laaang tid på bl.a. areadvd.de...
Og de nye er blevet taget godt imod, dog skulle det være storebroderen 3800 der tager priser, og er blevet skamrost!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Nu er jeg jo ikke logget ind på Køb, salg & bytte foraet, men på foraet for surround & hi-fi, og udgangspunktet var et spørgsmål om køb af Yamaha RX-V1800 og ikke et spørgsmål om køb af brugt udstyr. Og så bare rent nysgerrigt, hvorfor i alverden sælge Onkyo 805 vidunderet, som du jo er meget begejstret for, blot efter 6 mdr.

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Nu er jeg jo ikke logget ind på Køb, salg & bytte foraet, men på foraet for surround & hi-fi, og udgangspunktet var et spørgsmål om køb af Yamaha RX-V1800 og ikke et spørgsmål om køb af brugt udstyr. Og så bare rent nysgerrigt, hvorfor i alverden sælge Onkyo 805 vidunderet, som du jo er meget begejstret for, blot efter 6 mdr.

Det står der i hans tråd...  Han nedgraderer pga. af flytning og kæresten (tøffelhelt!! )
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 02:22
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det står der i hans tråd...  Han nedgraderer pga. af flytning og kæresten (tøffelhelt!! )
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 02:40

Det står i hans tråd på Køb, salg & bytte og det er ikke der den første post om Yamaha er postet. Rent generelt mener jeg at der ikke er specielt meget styr og kontrol på, hvad der bliver skrevet i de forskellige foraer.

Skyum har en tråd kørenden på Køb, salg og bytte på hans Onkyo 805. Det er der den retteligt hører hjemme. Et spørgsmål om køb af NY a/v reciever på surround & hi-fi, mener jeg ikke berettiger til at plæderer for, at man har en brugt Onkyo til salg i et andet fora. Havde den der lavet det første indlæg været interesseret i brugt var det nok i køb, salg og bytte han havde stillet en forespørgsel.

Der er en årsag til at opbygge et forum med forskellige foraer, det er for at undgå anarki. Det her skal ikke opfattes som et personangreb på Skyum, han gør såmænd det samme som mange andre, men jeg mener man mudrer foraerne til med indlæg der retteligt hører til andre steder. Derfor er denne tråd allerede ødelagt for den der spørger om at få et svar på det bedste køb af NY a/v reciever og nu er tråden splattet ud i et tilbud på en brugt Onkyo

Jesper

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 11:26

Det står i hans tråd på Køb, salg & bytte og det er ikke der den første post om Yamaha er postet. Rent generelt mener jeg at der ikke er specielt meget styr og kontrol på, hvad der bliver skrevet i de forskellige foraer.

Skyum har en tråd kørenden på Køb, salg og bytte på hans Onkyo 805. Det er der den retteligt hører hjemme. Et spørgsmål om køb af NY a/v reciever på surround & hi-fi, mener jeg ikke berettiger til at plæderer for, at man har en brugt Onkyo til salg i et andet fora. Havde den der lavet det første indlæg været interesseret i brugt var det nok i køb, salg og bytte han havde stillet en forespørgsel.

Der er en årsag til at opbygge et forum med forskellige foraer, det er for at undgå anarki. Det her skal ikke opfattes som et personangreb på Skyum, han gør såmænd det samme som mange andre, men jeg mener man mudrer foraerne til med indlæg der retteligt hører til andre steder. Derfor er denne tråd allerede ødelagt for den der spørger om at få et svar på det bedste køb af NY a/v reciever og nu er tråden splattet ud i et tilbud på en brugt Onkyo

Jamen generelt er jeg helt enig, det går ikke at folk henvender sig i tråde med reklame af egne produkter (som de har til salg). Det er lidt ligesom når branchemedlemmer henvender sig, og MEGET STÆRKT annoncerer egen varer. Dog syntes jeg faktisk at branchemedlemmerne herinde opfører sig YDERST eksemplarisk, og bidrager med spændende og lærerige indlæg.

Dog kunne en 805 jo sagtens være en mulighed for trådstarter, da han jo leder efter en ny reciever - og det er blandt de bedste der kan købes for "menneskepenge"... 

Men hvor skal man sætte grænsen? Hvornår er det anarki, og hvornår er det en hjælpende hånd.
Jeg syntes tilgengæld ikke tråden er ødelagt, men den er da blevet noget ensporet efterhånden. Men det bidrager VI ligeså meget til, som føromtalte bruger...

Så lad os få denne tråd tilbage på sporet, og få diskuteret god lyd og gode recievere!!

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
hpetersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 15:31

Sikke en fest jeg har fået sat igang

Umiddelbart kommer jeg fra Yamaha's 861'r som jeg dog syntes er lidt for lille. én ting der dog går mig lidt på er yamaha's manglende kompetence til at lave en brugelig og flot fjernbetjening

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 15:48

http://www.digital-versand.de/start.php?d_RE805SR_Onkyo_TX_S R_805__silber9815.php

Du spurgte selv....

Kun lige over 6K

Iøvrigt mener jeg det er helt iorden at reklamere for sine egne udsalgsvarer, bare det er relevant, og det er det i allerhøjeste grad, idet der bliver spurgt om gode ideer til en receiver!

Redigeret af ridderdk - 23-Maj-2008 kl. 15:56
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 16:41

Oprindeligt skrevet af hpetersen hpetersen skrev:

Sikke en fest jeg har fået sat igang

Umiddelbart kommer jeg fra Yamaha's 861'r som jeg dog syntes er lidt for lille. én ting der dog går mig lidt på er yamaha's manglende kompetence til at lave en brugelig og flot fjernbetjening

Hvis det er en flot og brugervenliglig fjernbetjening du går efter så er det Logitech Harmony One. Er det design på A/V recieveren, så er det, efter min mening Yamaha, da de fleste knapper sidder bag en oliedæmpet frontklap. Om Yamaha er bedre lydmæssigt end en Onkyo 805, skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke har hørt dem side om side.

Men her er et par link til et par anmeldelser ag Yamaha 1800

http://www.hometheatermag.com/receivers/1007yam1800/

http://www.soundandvisionmag.com/receivers/2590/yamaha-rx-v1 800-av-receiver.html

God læsning

Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu