recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny forstærker
    Sendt: 07-Juni-2015 kl. 21:19
Min fætters forstærker er brændt af.

Han er derfor på jagt efter en ny, som kan klare hans streaming og afspilning af plader.
Har har et par små yamaha reolhøjttalere, som han på sigt også vil skifte ud, her er han dog ikke nået så langt, at han har bestemt sig for hvilke det skal være.

Han har kig på Rotel RA-10 og marantz pm6005.

Nogle tanker om hvor han kommer længest?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 10:46
Det kommer an på hans planer. Og nu nævner du streaming.. Hvad streamer han med?
Kan se Marantzen har optisk og coax digitalindgang. Rotelen har kun analoge.


Redigeret af Nagash - 08-Juni-2015 kl. 10:47
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 10:49
Til den gamle forstærker benyttede han ATV med en dac imellem. Kan ikke huske mærke eller model.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 00:22
Hvis ellers den DAC er god, så er der jo ingen grund til at bekymre sig om forstærkeren har digital indgang.

Men jeg ved dog ikke, om jeg vil anbefale en af de to umiddelbart.
Ingen af dem har andet en forstærkerkredsløbet, så går ud fra, at alt der hedder netværkstilslutninger indbygget netradio og DLNA er lige meget, ikke?
For hvorfor så ikke kigge på noget brugt i samme prisklasse? Der vil han få voldsomt meget mere power for pengene. Hvis man trækker alle netværksfunktioner fra (som han jo alligevel har i sin ATV), så er der ingen kæmpe forskel på stereoforstærkere fra fx 90'erne og i dag.

Du skriver jo netop, at han har planer om at opgradere højttalerne senere, så måske er 40-45watt lige i underkanten.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2015 kl. 11:25
Brugt har slet ikke været i tankerne. hvad skulle han kigge efter. skal kun bruges til stereo. Den kommer ikke i forbindelse med tv eller lignende.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 03:01
Undskyld det sene svar - To dages natarbejde :)

Jeg har selv en Denon PMA 1315r. Det er en gammel 90'er model, og koster derfor ikke voldsomt meget. Men den spiller røven ud af bukserne på min Dali Suite 2.8 (rimelig store gulvhøjttalere).
Det er bare et bud, for når vi snakker barebones stereo, så er det bare at finde en ældre topmodel. De koster ikke noget særligt længere, da de alle mangler de fornemme netværksfunktioner, så ingen gider at give noget for dem.

Få ham til at melde sig ind i denne gruppe på FB: https://www.facebook.com/groups/182799678508991/?ref=bookmarks
Der købte jeg min derinde. Generelt synes jeg meget bedre om den gruppe, da folk ikke forventer at spinde guld på gammel lårt, modsat hvad de ofte vil på DBA.

EDIT: Den model jeg har, har omskifter mellem MM og MC pickup, så det er komplet unødvendigt med en RIAA imellem pladespiller og forstærker.


Redigeret af Nagash - 11-Juni-2015 kl. 03:04
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 10:48
tak. Jeg får ham til atkigge eftr noget tilsvarende.
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 13:58
Har en pm7005 og den er jeg ganske tilfreds med,
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu