Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 17:04 |
Ponduus skrev:
Nu er jeg ikke lige så meget inde i handel i udlandet. Hvordan er jeg stillet hvis produktet fx er skadet når jeg modtager det, eller på senere tidspunkt bliver defekt? |
Ligesom i Danmark!! Du kan være heldig/uheldig med den forhandler du køber hos. Jeg har forespurgt to gange på garantirep. fra tyske forhandlere, begge svarede korrekt, at de dækker mine omkostninger i forbindelse med forsendelse til Tyskland, det vil sige ingen omkostninger for mig. Men ligesom der er danske forhandlere som prøver at SNYDE sig uden om denne omkostning, kan du sikkert også støde på tyske forhandlere som vil prøve på det samme. Så køber du hos en tysk forhandler som lever op til loven om fjernhandel indenfor EU, koster det dig ikke noget, at sende vare til garantirep.
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 17:12 |
køb en stereo effektforstærker, den kan så trække dine fronthøjttalere, så frigører den resourer i din onkyo til de øvrige højttalere samtidigt med at front højttalerne får deres egen forstærker at lege med, og samtidig udbygger du så systemet i stedet for at udskifte.
En god brugt effektforstærker, der kommer man langt med 8k.
og husk at teste tingene derhjemme inden du køber noget 
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
Ponduus
Bruger
Oprettet: 16-August-2008
Point: 238
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 17:28 |
Pyha, det er godt nok indviklet det her.
Hans J: Det lyder lækkert. Troede faktisk, at køb i udlandet ville være besværlige. (dumme fordomme) Men det har helt sikkert åbnet en mulighed for at forkæle mig selv lidt.
Kim Olsen: En, for mig at se, rigtig god ide. Problemet er bare, at Onkyo'en skulle være solgt og pengene derfra skulle gå til en ny forstærker.
Er dog stadig lidt på herrens mark hvad angår forstærkere. Har siddet og læst en del anmeldelser/indlæg i diverse forums. Sidder og hælder lidt til bare at beholde 606'eren.
Kan det passe, at man ikke altid kan stole på den effekt der er opgivet til en forstærker?
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 17:39 |
Nu har 606, ikke preout til andet end SUB, så det vil være lidt besværligt med en stereoforstærker til front og resten via 606.
Der bruges et hav af forskellige målemetoder når man opgiver effekt fra forstærkere, så det kan vær møgsvært at sammenligne direkte.
Hvad er det egentlig du er utilfreds med ved lyden ?
Har du prøvet med en anden(større) forstærker siden du mener det er forstærkeren som er årsagen til din manglende lydkvalitet ?
|
 |
Ponduus
Bruger
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 17:51 |
Jeg spurgte faktisk også, om det i det hele taget ville være nødvendigt med en opgradering?
Det er jo kun Ikon 6 og Ikon vokal 1, den skal trække.
Jeg har ikke prøvet med en større forstærker, endnu. Jeg har mulighed for det, men ville høre herinde først.
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 17-August-2008 kl. 19:34 |
min fejl så, jeg antog blot at enhver surround forstærker i disse dage, over 999 i bilka, har pre out på alle kanaler.
|
|
 |
Ponduus
Bruger
|
Sendt: 18-August-2008 kl. 19:02 |
**Update**
Prøvede med en større forstærker, og syntes faktisk det løb bedre. Mere rent på en måde.
Desuden er jeg blevet tilbudt en harman kardon avr7300. Til en 7-8.000kr. Ville den være et oplagt emne?
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 18-August-2008 kl. 23:23 |
som ren effekt, ja, selvom jeg synes 8000 er lidt dyrt for den.
hvis du kan leve med larmen (kan fjernes), kan du evt prøve en Crown xls 602 fra aage.dk, jeg mener at de er villige til at låne.
|
|
 |
Ponduus
Bruger
|
Sendt: 19-August-2008 kl. 07:10 |
Den er virkelig grim :p
Desuden vil jeg helst have en Surround reciever. Men som det ser ud lige nu beholder jeg min egen. En større forstærker vil vidst ikke gøre mig glad, det vil større højtalere.
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 19-August-2008 kl. 17:08 |
prøv at slå audyssey eq. fra det plejer at hjælpe en del. Det er kun et spørgsmål om at få den justeret rigtigt til dit setup, så er jeg meget overbevist om den slår de andre til prisen. 80% er udstyret resten skal justeres/tweakes. Lad evt. din Onkyo forhandler hjælpe dig med at få den sat ordentligt op
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
Ponduus
Bruger
|
Sendt: 19-August-2008 kl. 17:17 |
Hm, du har sikkert ret. Men nu ligger landet sådan, at jeg er en dør til at indstille sådan noget.
Jeg tror ikke min forhandler kan hjælpe mig der.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 19-August-2008 kl. 17:20 |
Ja Ponduus, hvis du havde købet din Onkyo hos CSN teknik, så ville med