|
Ny Generation af CPU'er. |
Besvar | Side <1 10111213> |
Forfatter | |||
Jorgen E
Junior bruger Oprettet: 14-April-2023 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror mange vil komme via Windows opdatering. Det har jeg også tidligere fået til min Lenovo stationær på arbejdet. Opdatering af BIOS i dag er meget enklere og automatiseret i forhold til år tilbage.
|
|||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2000 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det har PR-mæssigt været et par skidte år for Intel - Jeg håber de får et godt comeback med deres kommende nye arkitektur og driver konkurrencen fremad, men kan da kun ånde lettet op over min egen timing i for første gang at prøve konkurrenten.
"Hr og Fru Nielsen" aner slet ikke hvad BIOS er, mens jeg da forestiller mig at langt de fleste der følger en tråd som denne har opgraderes deres adskillige gange?
Jo, men der er vel stadig forskel på en centralt styret organisation som en større arbejdsplads med central administration over enhederne, eller en færdigpakket "proprietært" installeret enhed med producentens software om bord og så folks DIY (Do It Yourself) computere, hvor den slags software ofte betragtes som bloat - mon ikke vi skal gøre det selv et godt stykke tid endnu for de flestes vedkommende? Det er kun ganske få producenter, herunder Lenovo, HP og Dell, der ind til videre på blot nogle enkelte af deres modeller har fået BIOS updates igennem windows update. Men det kunne da være interessant hvis det var noget der bredte sig. Der er bare så meget der kunne gå galt ved Hr & Fru Jensen i den forbindelse, hvis Hr Jensen f.eks. ikke lige forstår at computeren ikke må slukkes mens han står med sin gribetang og tænker "fråds!" - i hvert fald så længe producenten ikke har indtænkt fail-safes i den forbindelse. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Personligt er det jeg glæder mig mest til at se: 1. Hvor godt RTX 5090 bliver
2. Hvor god 9800X3D bliver 3. Hvor god Intels [virkeligt] nye arkitektur bliver [14 var ikke hvad jeg regner for ny] ...Det svarer - næppe så tilfældigt - også til hvad der hen over den tiden kunne blive af størst relevans for egen situation. Redigeret af TBC1 - 09-August-2024 kl. 12:25 |
|||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10450 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad så med hr og fru Jensen, som der blev spurgt til? Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 552 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for dit store arbejde Carsten! Dejligt at blive holdt orienteret med nye CDU'er og TBC's forklaring blev også slugt rådt, tak!
Med hensyn til bundkort opdateringer så er det da meget normalt. Det kan jo næsten gøres automatisk på de bundkort der har en speciel USB port til det. |
|||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har også opgraderet Bios utallige gange (50+), i min computer historie...
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4700 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Der er en der har testet Intels nye BIOS på et MSI motherboard: Fra: https://x.com/9550pro/status/1821522427920212177?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1821522427920212177%7Ctwgr%5E0f0ac8a0aafac4ceb6cfdae6b8af30945c074d04%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwccftech.com%2Fasus-msi-roll-out-z790-0x129-microcode-bios-intel-14th-13th-gen-instability-issues%2F Hilsen Carsten. |
|||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2000 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Intel issues statement on microcode update: Citat:'Intel says this results in long-term damage to the affected chips, manifesting as instability and crashing errors.' Citat:' this microcode patch will only be available through BIOS updates and not through Windows Update.' Citat:' However, chips that are experiencing instability or have already failed will have to go through the RMA process, as there is no fix.' Citat:'it's best to install the BIOS update as soon as possible to reduce the chance of your processor succumbing to overvoltage issues and the resulting chip degradation.' Google Translate oversætter degradation til nedbrydning. Alle fire Citater er fra: https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/intel-details-microcode-update-patch-has-negligible-performance-impacts-requires-bios-update Hilsen Carsten. |
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her er en 18 min lang Youtube: Intel's new Microcode 0x129 Performance Impact TESTED! På et MSI motherboards er man nødt til at bruge en separat installer, for at kunne køre en BIOS update. BIOS updaten alene er ikke nok. Fra ovenstående YouTube 3:30 til 3:50 Hilsen Carsten. |
|||
Jorgen E
Junior bruger Oprettet: 14-April-2023 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min opdatering af BIOS fra Lenovo var valgfri via Windows opdatering og ikke styret af vores admin. Jeg går nok lidt længere med min computer end de fleste (alle) af mine kollegaer og jeg tror også at vores admin vil undgå det, da det gjorde, at jeg var nødt til at indtaste min BitLocker-kode efter genstart. Den havde jeg så selv på mirakuløs vis en udskrift af 🙂 Jeg har lige læst på Anandtec om det og den aktuelle nye kode kommer ikke via Windows update, da den stadig er under udvikling. Det Kan ikke udelukkes, at der om nogle måneder vil komme opdateringer via Windows update. De er så dog ofte valgfrie, hvilket gør, at de nok ikke bliver installeret. |
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. AMD Ryzen 9 9950X and 9900X Reviews: AMD Ryzen 9 9950X Review: Zen 5 at Full Power samt AMD Ryzen 9 9950X and 9900X: Og AMD Ryzen 5 9600X and Ryzen 7 9700X som jeg skrev om den 7 august, har fået en ny kraftigere “105W” TDP BIOS Update AMD Ryzen 7 9700X & Ryzen 5 9600X “Zen 5” CPUs To Receive New “105W” TDP In AGESA 1.2.0.1a BIOS Update: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 14-August-2024 kl. 15:35 |
|||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har lige i sidste måned opgraderet BIOS på et AsRock X570 Phantom Gaming 4S bundkort, fordi jeg opgraderede den gamle 2700x til en 5800x og Win10 blev ved med at hænge med "preparing to repair" i opstarten. Det fiksede problemet. Da jeg opgraderede min main comp fra en 3700x til en 5800x3D sidste år, opgraderede jeg også BIOS. Skal til at bygge en ny comp. af primært gamle dele, som jeg vil udlåne til en ven og forventer også at jeg skal opgradere BIOS som noget af det første på den, herefter kan den få installeret Linux. Når jeg har fået mig et nyt bundkort, checker jeg ofte om der er updates som er relevante, men efter nogle år stopper jeg med det. Jeg vil tro at alle selvbyggere kender til at opdatere BIOS, men for folk som køber dem færdige, er der nok ikke mange som kender til det.
|
|||
Besvar | Side <1 10111213> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |