recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Generation af Grafikkort.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Generation af Grafikkort.

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 33>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Øhh Carsten, hvis du tænker sådan der, er det aldrig tid til og skifte det hele, der er jo hele tiden nyt på vej. 

Hej.

Der der er specielt i dag er, at PCI-e ver 4.0 blev forsinket flere gange, og at PCI-e ver 4.0 derfor kom tæt på PCI-e ver 5.0 som er on track.

Men ellers er PCI-e ver 4.0 dobbelt så hurtigt som PCI-e ver 3.0. Og PCI-e ver 5.0 dobbelt så hurtigt som PCI-e ver 4.0.  Så PCI-e ver 5.0 bliver fire gange så hurtigt som PCI-e ver 3.0.

Man har så valgt at lægge introduktionen af DDR5 samtidigt med skiftet til PCI-e ver 5.0. DDR5 bliver noget hurtigere end DDR4 og får dobbelt så bred memory bus.


Øhh ja, det er meget fint alt sammen, men PCI-E giver jo som nævnt intet nævneværdig i forhold til spil. Selv min gamle PCI-e 3.0 port kan jeg halvere hastigheden på via BIOS og så måske miste 1% ydelse i spil på et RTX 2060.
Det jo bare samme historie som dengang de gik fra AGP til PCI-E. Selv de hurtigste grafikkort ydede ikke mere i PCI-E version end i AGP version (gaming vice). Med andre ord er det ikke noget man skal bekymre sig om. Mit gamle X58 system kører museums agtige DDR3 ram og kører stadig de tungeste spil uden problemer, på 11-12 år gammelt bundkort LOL
Det er ingen grund til og vente på en PCI-E port til næste år der giver dig 1fps mere, hvis det er i dag du har brug for en ny spille computer, kan du følge mig?
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 11:56
Er der ikke altid noget nyt på vej :-)

Dog ser det ikke ud som om der er nye grafik-kort på vej - der er tivertifald ikke ret mange på lager rundt omkring
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2021 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Er der ikke altid noget nyt på vej :-)

Dog ser det ikke ud som om der er nye grafik-kort på vej - der er tivertifald ikke ret mange på lager rundt omkring

Jo der er netop hele tiden noget nyt på vej. 
Jeg var heldig og hapse et 3090 i starten af året. Sidenhen er det steget med 3000,-
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 11:35
Jeg kan se der er mange brugte til salg.

Jeg overvejer at det måske var en vej at gå.

Men hvordan sikrer jeg mig at kortet ikke har været helt vildt overclocket, og derfor måske er slidt helt ned?
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2021 kl. 16:47
der er en masse til salg til sygt overpriser fordi der er mangel på GPU.

Der er så mange der “hamstrer” og sælger til overpriser på dba.

Du skal så vidt jeg kan læse mig frem til være mere bekymret om de har været brugt til cryptomining
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2021 kl. 10:33
Mange af de "brugte" enheder har reelt ikke været brugt, men derimod opkøbt netop med det formål at de lige kan tjene lidt ekstra kroner fordi der er så ekstremt stor mangel på grafikkort i øjeblikket. Og det er i bogstaveligste forstand uden undtagelse i forhold til producenterne. Det er komplet ligegyldigt om det er AMD eller Nvidia baserede. Ingen af dem har været i stand til at lave nok fordi hele supplychain på elektroniksiden har været ekstremt hårdt ramt af Corona. (størstedelen af de sjældne jordarter der bruges i moderne chips både GPU'er og CPU'er findes kun 1 sted i verden - nemlig Kina.) Og der har altså bare været usandsynligt svære vilkår med at få gravet nok materiale på grund af nedlukning, og det at landegrænser har været lukket helt af til processering af materialerne. Når så minerne går ind og opkøber kæmpe partier i det skjulte (selvom producenterne siger det ikke sker!) så er der bare endnu mindre til "folket". - Det er blandt andet derfor Linus Tech Tips lavede et samarbejde med flere producenter af grafikkort omkring "verified gamer" salg, hvor producenterne sælger direkte til brugeren hvis man kan verificere man er gamer. - Det foregår gennem en udvælgelsesproces hos LTT. - er super glad for jeg nåede at købe et demo 5700xt fra proshop til 2500,- sidste år - lige inden alt gik fuldkommen bananrepublik.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 10:40

Hej.

I morgen vil nVidea komme med nye GeForce RTX 3080 Ti Grafikkort til en pris af $1199.

Og den 10 juni vil RTX 3070 Ti følge, til en pris af $699.

Her er nogle links:



Hilsen Carsten.

Til top
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2021 kl. 16:19
Kæresten sad klar i et desperat håb om at få sig et 3080 TI. 
Hun var ligeglad med hvad det kostede, nu havde hun udskudt og udskudt opgraderingen i 1-1/2 år. 

Og hun blev naturligvis skuffet, for alt salg på NVidias side var scriptet, så hun refreshede som en sindsyg, og pludselig gik siden fra “snart til salg” til “udsolgt”. 

Såh, hvis man ønsker at bygge en gamer spand, så må man se langt efter noget der minder om et grafikkort. 

At producenterne ikke gør noget som helst for at sælge deres produkt til deres reelle kunder, forstår jeg simpelthen ikke. 

De eneste der får noget ud af den nuværende situation, er scalpers. 

Kæft det er en stor rungende parodi.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2021 kl. 21:02

Hej.

'AMD's Direct Store Implements a Queue System For RX 6000 Series GPUs'


Hilsen Carsten.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 09:45
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2022 kl. 10:10
Jeg kan se at NVidia netop har lanceret RTX 3050, som er til en mere acceptabel pris.

Men det ser ud som om der ikke er VR-tilslutning i den nye serie.
Er det det de har skåret væk ?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2022 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af tangloppen tangloppen skrev:


At producenterne ikke gør noget som helst for at sælge deres produkt til deres reelle kunder, forstår jeg simpelthen ikke. 


De kan vel reelt set være helt ligeglade med hvem der køber deres produkt, så længe de bliver købt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu