recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny generation Ipod/Iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy generation Ipod/Iphone

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2006
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny generation Ipod/Iphone
    Sendt: 03-Februar-2011 kl. 20:41
Er det virkeligt rigtigt at når Apple frigiver en ny generation Ipod/Iphone mv. bliver de ikke lavet bagud kompatible?

Grunden til at jeg spørger er fordi at jeg har spurgt Samsung om mit nye BluRay/3D hjemmebiosystem med Ipod dock understøtter Ipod Touch 4G, og svaret var nej, da Apple ikke laver deres produkter bagud kompatible. 

Nok ved jeg at Apple er lige smarte nok i deres forretningsmetoder, meeeeen kan det nu også være rigtigt i dette tilfælde? Så skal man jo skifte al sit tilbehør, såsom dockingstationer, anlæg med indbygget dock mv. hver gang man skifter Ipod/Iphone.

Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 21:05
i følge specifikationer på mit Panasonic SC-BT100 skulle den indbyggede Ipod dock kun virke sammen med 1. & 2. generation af Ipod touch samt 1.-4. generation af Ipod Nano. 

Men Ipod Touch 3. gen. og Ipod Nano 5.gen. fungere begge fint på Panasonic'en.
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 22:33
Det der kan være problemet er hvis docken fysisk er designet til en speciel model og at en ny så ikke passer deri, men stikket i docken skulle virke fint.
Til top
nenne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2006
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 20:32
Prøvede at sætte en lånt iPhone 4 i, og selve iPhonen skrev på sin egen skærm at docken ikke understøttede 4G :(, så Apple er rent faktisk så slemme som man kunne frygte.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 22:43
Det er nok nærmere software i din samsung
Til top
yaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: danmark
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 18:45
nej det er rigtigt at mange ipod dock ikke understøtter ipod touch 3g, 4g og iphone , 3g , 3gs og 4 det var da de lavede den første iphone de startede med det og det er mega latterligt
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af nenne nenne skrev:

Prøvede at sætte en lånt iPhone 4 i, og selve iPhonen skrev på sin egen skærm at docken ikke understøttede 4G :(, så Apple er rent faktisk så slemme som man kunne frygte.

Det siger min iPhone 4 også når jeg sætter den til anlægget i vores bil. Men derfor kan den nu stadig sagtens afspille musik der på. Eneste der ikke er understøtter er samtidig opladning. Det fungerede med min 5g iPod.
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af nenne nenne skrev:

Det siger min iPhone 4 også når jeg sætter den til anlægget i vores bil. Men derfor kan den nu stadig sagtens afspille musik der på. Eneste der ikke er understøtter er samtidig opladning. Det fungerede med min 5g iPod.

Det er også min erfaring, at de virker fint, de lader bare ikke op. Har både prøvet med Iphone 3g og Ipod Nano der ikke var understøttet, fungerede fint. 
Men det er vel ikke Apple's problem at de forskellige docks ikke er opdateret til de nyeste modeller?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu