|
Ny GPS eller købe en App? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Steen2000
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Juni-2012 kl. 12:26 |
Hmm skal køret il Italien om en måned og min GPS er død. Er der nogen grund til at købe en ny GPS eller er man ligeså godt stillet hvis man henter en ordentlig app til in iPhone eller konens Android Tlf?
Hvad får man mere i en reel GPS box (af features som man reelt har brug for altså )
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24779 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Tomtom app til min iPhone, og den er helt på højde, med en almindelig GPS. Jeg tror ikke du vil få mere ud af en stand alone GPS. Det eneste, skulle lige være størrelsen, på skærmen. For mig gør det ikke noget, da der jo også er stemme på.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har også tomtom appen på min iphone, og den fungere ganske fint også på lange stræk... har oplevet enkelte gange vender den lige kortet på hovedet kortvarigt, men indenfor 10-15 sekunder er den tilbage på sporet, og det har aldrig udløst kritiske situationer.på en tur på 1200 km har jeg vel oplevet det 2-3 gange, andre gange er der intet.
Men syntes det er smart det er i samme enhed, bare husk en ordentlig holder så telefonen sidder hensigtsmæssigt. (har selv brodit)
|
|
Mvh
René |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har brugt Navigon i over 2 år nu på min iPhone og er super glad for den. Med Navigon behøver man ikke installere alle kort (fylder ca. 2GB) men kan nøjes med at smide dem på som man har brug for.
Navigon er på tilbud rimelig tit til under kr. 500,- Det kræver en holder i bilen - har selv et TomTom iPhone Car Kit, som også forstærker GPS signalet. Eneste ulempe i udlandet er at hvis du vil have trafik medd. bruger det data trafik. Så du kan sige at en App, en holder og evt. tilkøb af Live traffic med tilhørende dataforbrug kan godt blive en dyere løsning end en GSP.
|
|
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
PS google barsler og med en offline version af Google maps. Når den bliver lanceret burde det vel være muligt at bruge den som GPS på android uden dataforbrug.
|
|
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har NAVV Scandinavia på min iPhone. Som navnet antyder er det kun med kort over skandinavien, men der kan tilkøbes kort over flere lande. Koster som app 75 kr og virker ganske glimrende. Især er varskoningen om at dreje i meget god tid temmelig rar - den kommer op til 3 km før, når der køres på motorvej.
Efter længere tids søgning efter en egnet holder til min Fabia, fandt jeg en meget fiks og slank holder i THansen specielt til iPhone4 for 150 kr. Den sidder stabilt i luftkanalen, så er meget tæt på, hvilket er en fordel, når skærmen er lille.
|
|
Steen2000
Funktioner
Tak(0)
|
He he ikke mange fortalere for en god gammeldaws GPS. Jeg har en app på iPhone der hedder GPS Nav2 som indeholder hele Europa. Den fungerer godt i DK og jeg har downloadet alle lande jeg kan ramme på vej til Italien. Måske man bare skulle nøjes med den.
Men mr Safe her ender nok med at købe en GPS på tilbud alligevel
|
|
Steen2000
Funktioner
Tak(0)
|
skobbler hedder den vist også
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24779 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den købte jeg også på et tidspunkt. Den kan da godt bruges, men i forhold til Tomtom, så er det som at sætte VHS op mod Blu-ray. Jeg gav den en del chancer, men endte altid, med at måtte gå over til min Tomtom. Jeg ville prøve den, for at se om det var noget for konen, men det var det ikke.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9385 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hold fingeren nede på et område i Google Maps, så får man lov til at downloade kortet. Så virker det ikke off-line tilstand.
|
|
stigc
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville helt klart købe en GPS med 'LIVE' funktioner, for det første vil du blive ledt uden om de værste køer, har selv en TT 1000, og har du først kørt med 'LIVE' funktion et par gange så vil du ikke undvære det.... 'LIVE' fåes også i app's til iPhone, men her skal du selv betale for data, og med roaming til Italien bliver det dyrt.. Har du en rigtig GPS, så er data med i prisen, og efterfølgende køber man et abb. for et år ad gangen.. Du kan evt. finde mere info på www.gpsforalle.dk
|
|
Stig
Blot min ringe mening ! |
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har prøvet stort set alle GPS apps til iphone, og må indrømme at jeg hver gang er endt bed at bruge min almindelige GPS.
Modtagelsen er bedre, skærmen er større, TMC er gratis, generelt hurtigere i brug..alt i alt en langt bedre oplevelse. Det jeg bruger min GPS i telefonen til, er udelukkende hvis jeg går rundt og ikke ved hvor jeg skal hen |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |