recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny GPS eller købe en App?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny GPS eller købe en App?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Modtagelsen er bedre, skærmen er større, TMC er gratis, generelt hurtigere i brug..alt i alt en langt bedre oplevelse.

Jeg kan sige det samme, når jeg ser på GPS og min "navienhed" (iPad). Ja det skulle da lige være fordi at jeg dybest set fandt min TomTom på min pda et langt bedre program end den navigon jeg har på iPad'en.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg kan sige det samme, når jeg ser på GPS og min "navienhed" (iPad). Ja det skulle da lige være fordi at jeg dybest set fandt min TomTom på min pda et langt bedre program end den navigon jeg har på iPad'en.

Klaus

Ja det er jo fint, men nu vil jeg ikke have en 10" GPS - men en 5". Sådan er der jo for og imod alting:) JEG synes at min GPS er langt bedre end min iphone til navigation, så derfor bruger jeg den.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Ja det er jo fint, men nu vil jeg ikke have en 10" GPS - men en 5". Sådan er der jo for og imod alting:)

Jeps. Jeg har været forbi både 4, 5 og 6" navigation. Jeg nyder min 10" :-)

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 17:57
Jeg har brugt TomTom's app en del da jeg var på Mallorca sidste år, og det fungerede aldeles fremragende. 

Der er selvfølgelig nogle fordele ved en stand-alone, men jeg synes klart at det praktiske i at have alt samlet i en pakke opvejer det. 

Så behøver man heller ikke være bange for om man kan tillade sig at efterlade GPS'en i bilen og sådan noget stads.. :) 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Jeg har brugt TomTom's app en del da jeg var på Mallorca sidste år, og det fungerede aldeles fremragende. 

Der er selvfølgelig nogle fordele ved en stand-alone, men jeg synes klart at det praktiske i at have alt samlet i en pakke opvejer det. 

Så behøver man heller ikke være bange for om man kan tillade sig at efterlade GPS'en i bilen og sådan noget stads.. :) 
+1 Helt enig! Det er bare så indlysende at bruge tlf som GPS, da du altid har den på dig. En alm GPS skal man huske at fjerne fra bilen, det behøver man ikke med en tlf.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 20:00
Hmm ingen gider vel stjæle en GPS mere?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 20:03
Måske burde du vente til i næste uge inden du bestemmer dig.
Det kunne jo være at navigation er en ny funktion i IOS6, det ser ud til at kort funktionen bliver erstattet af en ny.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Hmm ingen gider vel stjæle en GPS mere?
Jo desværre. Jeg fik for en års tid siden, smadret begge sideruder, foran på min bil, kun pga, at der sad en holder til min gamle GPS. Så der er desværre idioter derude.Angry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 20:32
Hvad sker der med navigationsapp'en hvis der kommer et opkald undervejs ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

Det kan være et problem, hvis du kommer til at trykke forkert, så står der navnet på den person du taler med. Det gør den, i hvert fald på min.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det kan være et problem, hvis du kommer til at trykke forkert, så står der navnet på den person du taler med. Det gør den, i hvert fald på min.Ouch
Kan man ikke modtage opkald mens GPS'en er aktiv? Og så trykke på home tasten for at pause GPS, mens man tar opkaldet? Jeg regner med at det er lovligt at snakke i tlf når den sidder i sin holder i bilen?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Kan man ikke modtage opkald mens GPS'en er aktiv? Og så trykke på home tasten for at pause GPS, mens man tar opkaldet? Jeg regner med at det er lovligt at snakke i tlf når den sidder i sin holder i bilen?
Jo, du kan sagtens modtage det. Men man skal lige skifte, om mellem telefon og navigationen. Og så kører de side om side. Der er nok en nem måde, at gøre det, men jeg har kun været ude for det to gange, og røg jeg lige af, og måtte ind til siden og så over på GPS igen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu