recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HDD installering af OS X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HDD installering af OS X

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Tja, ville egentlig bare høre om det var så svært? Kan godt være du har tonsvis af penge,  men hvis jeg kan spare 400kr så gør jeg gerne det, men i dette tilfælde ender jeg nok bare med at betale mig ud af det :)

En helt anden ting mit valg er umiddelbart faldet på en af disse 2, 

Er der nogen forskel på de to???

Sidder og skal til at bestille en af disse, men hvilken? Og hvad er forskellen :D
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 14:09

Sidder og skal til at bestille en af disse, men hvilken? Og hvad er forskellen :D

Den fysiske størrelse. Den nederste er kun et print. 

Venlig hilsen
KB
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 15:53
Hej bruden, hvad mener du med det? De er da begge 500gb? Har bestilt den nederste da den var billigst :-)
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 15:54
Brixen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 16:11

De er da begge 500gb? Har bestilt den nederste da den var billigst :-)

Den øverste er bygget ind i et kabinet. Sikkert for at passe i stedet for en roterende disk.
Venlig hilsen
KB
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ghump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 18:06

Tja, ville egentlig bare høre om det var så svært? Kan godt være du har tonsvis af penge,  men hvis jeg kan spare 400kr så gør jeg gerne det, men i dette tilfælde ender jeg nok bare med at betale mig ud af det :)

En helt anden ting mit valg er umiddelbart faldet på en af disse 2, 

Er der nogen forskel på de to???

Den første er med SATA3 interface
Den anden er med mSata interface.

Det er 2 vidt forskellige ting. Og du skal bestille den der passer i din Macbook. Ellers bliver det den berømte øvelse med at få en firkantet klods i et rundt hul (hvis du er i tvivl: det kan du ikke!)
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 18:50
Puha nu sidder jeg og bliver helt i tvivl

Har som sagt bestilt den nederste.

Har en MacBook Pro 15" medio 2010, passer den jeg har bestilt dertil?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 19:00

Puha nu sidder jeg og bliver helt i tvivl

Har som sagt bestilt den nederste.

Har en MacBook Pro 15" medio 2010, passer den jeg har bestilt dertil?

Ifølge ifixit.com passer den ikke.
Den er mindre end den, der sidder i, og mangler huller til skruer. Jeg ved ikke om den kan limes fast og virke alligevel, eller der også er forskel på interfacet.

Redigeret af Brixen - 10-Juli-2014 kl. 19:08
Venlig hilsen
KB
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 19:17
Passer den anden til? Så skal jeg da nemlig have annuleret min ordre???
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 19:31

Passer den anden til? Så skal jeg da nemlig have annuleret min ordre???

Det tror jeg, men er ikke sikker. Den er 7 mm tyk, og det ser ud til at passe. Tjek hellere på www.crucial.com, hvad der passer i din Mac, og så bestil en tilsvarende Samsung, hvis det er Samsung du vil have.

Crucial har et program som fortæller hvilken SSD og hvilke ram, der passer.

Venlig hilsen
KB
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 19:35
du kan ikke bruge mSata i din macbook.. du skal købe den øverste..

http://media.bestofmicro.com/B/X/350349/original/msata_sata500px.png

Her kan du se forskellen.. Msata er et indsæt kort.. 

Du skal bruge en 2.5" hdd (som det første link du har indsat)

Redigeret af nitrotg - 10-Juli-2014 kl. 19:38
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 20:18
Okay nitrotG vil det så sige jeg kan bestille denne http://www.techhaus.dk/SSD-840-SERIE-500GB-SATAIII-2e5-PAPER-BOX-BASIC-INT-SAMSUNG/cat-p/c/p5431418.html#ts

Så må jeg lige ringe ud til dem imorgen og få annulleret ordren? 

Og hvad er forskellen på den fra techhaus og så denne her: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=MZ-7TE500LW&pn=Samsung&vare=952063 for den er endnu billigere, så hvis den nu passer kunne det vel være fint? :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu