|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JLA_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 12-Januar-2011 kl. 22:30 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg står og skal have anskaffet mig et media center og mangler hertil en PC. Spørgsmålet er så om en ASRock ION 3D vil kunne opylde mine behov eller der evt. skal flere kræfter til, ATOM er jo ikke den vildeste. Umiddelbart bliver det nok svært at bygge en selv til samme pris som ASRock'en ~3300 kr.
Mine krav: - 1080P afspilning flydende (BD + MKV) - Musik afspilning - HDMI output med mulighed for at sende både lyd og billede til A/V receiver via. HDMI - Mulighed for DVB-C tuner, enten intern eller USB. - Fornuftig fjernbetjening - Størrelse er ligegyldig - Kunne optage digitale kanaler samtidig med at der afspilles musik eller video, også HD.
Planen er at installere Windows 7 (er der fornuft i at installere 64 bits ?), Media Portal samt en eller 2 DVB-C tunere med MPEG4 afkodning. Er der forresten nogle gode forslag til DVB-C tunere der bare virker, jeg har YouSee. Jeg er ny på HTPC området, så alle svar er velkomne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
![]() |
Ville droppe ION og gå efter et i3/h55 setup, eller nok hellere det nye i3/h67 (sandy bridge)
Core i3 I3-540 Gigabyte GA-H55N-USB3 Antec ISK 310-150 Kingston ValueRAM 1 x 2 GB Samsung SN S083C TerraTec Cinergy HTC USB XS HD WD AV-25 WD5000BUDT 500 GB / Intel X25-V Value SATA Solid-State Drive 40 GB Total: 3417 (inkl hdd) Total: 3632 (inkl SSD) |
![]() |
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Ja en ASRock ION 3D kan til fulde opfylde de krav du fremsætter.
|
.....
|
![]() |
cains ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2011 Sted: dk Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Bryder lige ind da jeg står i samme situation. Håber det er ok.
Jeg har selv haft kigget på den som op skriver om.. Men er da selvfølgelig åben for andre ideer hvis de er bedre :) @wiesel. Hvor har du set nedenstående setup, til den pris. Jeg kan sku ikke lige finde det nogle steder :(
|
![]() |
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
![]() |
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=713926
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4191208 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=796763 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=429738 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=606505 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=606505 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=806964 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4271548 |
![]() |
cains ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2011 Sted: dk Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej
Undskylder jeg ikke lige fik læst den første tråd ordentligt.. Havde ikke lige set der var noget med byg selv. :-( For så tror jeg også jeg havde kunnet finde dem på edbpriser.... Troede det var en samlet pc du havde der.. Var vist for sent igår da jeg læste tråden :) |
![]() |
JLA_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Tak for de hurtige svar.
Umiddelbart vil jeg også mene at en ION baseret løsning kan klare det den vil blive udsat for. Men der ser også ud til at det er muligt at bygge et setup selv, der er noget kraftigere til en marginalt højere pris. Tror jeg vil undersøge hvilke komponenter der er de bedste til et selvbygger projekt. Det bliver så nok i et større kabinet i Hifi bredde.
Er der forresten nogen der ved om alle nyere bundkort kan outputte 7.1 kanaler over HDMI porten? Den laptop jeg har nu kan kun sende 2 kanaler over HDMI
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
Tak igen for svaret.
Jeg er blevet enig med mig selv om at det bliver en i3 løsning. Enten med Intel 55 chipsset eller 67. Det kommer an på hvornår der kommer nogen i3 2100T cpuer til salg. Der er masser af 67 bundkort men ikke mange cpu'er, træls. Er der forresten nogen der har erfaring med dette kabinet: Antec Veris Fusion Remote |
![]() |
King Nothing ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Tror det er en god ide at gå efter i3 (den burde vel snart komme, I5 er her allerede).
Dog vil jeg mene at ion setupet sagtens vil kunne opfylde dine behov som du beskriver dem. Jeg har selv et ion/atom setup og her kan jeg optage to HD kanaler samtidig med at jeg ser et allerede optaget programmer, men hvis jeg samtidig skal konvertere en fil så står den af. Det engenlige problem er at som man komme længere og længere ind i HTPC verdenen så vil man have den skal gøre mere og mere (optage 4 programmer samtidig, streame optagelser til laptops, ipad osv, måske også spille lidt spil). De muligheder får du med i3 eller i5 uden at skulle betale så meget ekstra i el regning.
|
![]() |
![]() |
Det er lige præcis det jeg mener. Tror jeg vil ærgre mig hvis jeg køber atom og der så lige er en eller anden ting i fremtiden som den ikke kan. Selvfølgelig kan man ikke lave setupet helt fremtidssikret, men et hjemmebugget et kan i det mindste opgraderes løbende. Der er ikke så nemt med et færdigsamlet system.
Hvilket medie center software bruger i forresten? Jeg har hørt mest positiv omtale om media portal, men win7 media center ville jo nok være nemmere at opsætte. Har bare hørt om problemer med dvb-c, undertekster og epg i win mc. |
![]() |
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
MediaPortal er ganske nem og lige til.
Jeg vil sige at det stort set er lige så nemt som W7MC.
W7MC kan ikke bruge dvb-c tuner direkte, men man kan snyde med f.eks dvblink. Jeg oplevede ikke rigtig nogle problemer med undertekster - andet end man selv skal sæå dem til og fra. Jeg bruger selv SageTV sammen med en HD300
|
.....
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |