|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har nu også prøvet med MPEG2-HD
Kørte problemfrit. CPU load lå på 12-17%
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Tak for din store indsats.
Så ved jeg sgu ikke, hvad jeg gør galt...
Jeg har kopieret forskelligt materiale over på selve computeren, så det er i hvert fald ikke LAN-forbindelsens skyld.
Jeg har med DVBViewer Recording Service optaget HD-materiale, og det bliver sendt (Waoo) som MPEG2-HD med en bitrate fra 10-16Mbit/s. Dette kan ikke afspilles glidende i DVBViewer eller fx Media Player Classic.
LiveTV med MPEG2-HD-streams hakker også. SD-kanaler står fint. Jeg kan afspille BD-Rips glidende (.mkv) i Media Player Classic.
Det tolker jeg som et problem med at hardware-accelerere MPEG2-HD, mens H-264 kører godt.
Jeg har lavet helt clean installation af Win7, installeret DVBViewer, benyttet Microsofts codecs og testet. Men det hakker stadig...
Er der nogen, der kan sige, hvad jeg gør galt?
Recording Service kører perfekt på en Corei5 2,66GHz og kan streame til fx min Popcorn, over internettet til en tilfældig PC samt til DVBViewer Client på min bærbar - alt på én gang uden problemer.
|
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvad siger din CPU load, når det hakker?
Hvis ikke du lige ved hordan du ser det så er det: CTRL+ALT+DEL Start jobliste Ydeevne Start DVBViewer op i full screen ALT+TAB til joblisten kommer forrest Hvad siger CPU load når det hakker? Hvis det er oppe omkring de 100%, så er det helt sikkert at det er HW accelerationen der ikke fungerer Det skal helst være nede omkring 12-17% |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() |
Jeg tester, når jeg kommer hjem...
Hvis CPU-load er langt nede, må det jo være mig, der tosser rundt i det...
![]() |
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
![]() |
Kom lige i tanke om at det er en god ide at køre den her ind: http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3Og så får du lige min DirectX opsætning fra DVBViewer:
Kører stadig ver. 4.5.0 på den maskine, men jeg er sikker på at det også vil fungere med 4.8.1
|
|
|
![]() |
|
![]() |
CPU-loaden ligger på 10-25%, så det skulle jo kunne fungere.
Nærmest tilfældigt fjernede jeg markeringen under "Use Custom Renderers", og jeg kunne med det samme se en enorm forbedring. Codecs er stadig det samme, og jeg bruger stadig "EVR Video Renderer".
Jeg stress-tester de næste par dage . . .
Tusind tak for al din hjælp
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Var så lidt, håber det lykkes P.S. Installerede du de DirectX drivere jeg linkede til? Det lyder som om du ikke har installeret dem, da de er vigtige for Custom Renderers
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det prøver jeg også.
Og tak igen!
![]() Nu er jeg fortrøstningsfuld...
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Når jeg vil installere DirectX-driverne, siger installationsprogrammet blot, at jeg har en tilsvarende eller nyere version allerede.
Dxdiag siger, det er DirectX11 ("indbygget" i Win7?).
Jeg kan se live-tv med DvbViewer - også MPEG 2 HD-kanaler (med "Custom renderers" slået fra, men hvis jeg afspiller et optaget program (MPEG2 HD) går der et minut eller to, så begynder det hele at hænge.
Jeg har snart ikke mere hår på hovedet
![]() Netværket har et fint through-put (langt over 200Mbit) fra TV-serveren, så det skulle ikke være noget problem.
For at det hele spiller, mangler jeg "bare" at kunne afspille optagede programmer (også HD) samt at få den medfølgende fjernbetjening til at spille...
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja så har jeg kun 2 skud tilbage i bøssen:
1. er det trådløst netværk 2. er det 64bit
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er kablet netværk 1Gbit.
Ja, det er Win7 64bit. Jeg tror, jeg har fundet problemet med optagelserne: Jeg havde på recording service sat flueben ved "Remove H.264 filler data", og det har jeg nu slået fra. Det ser ud til, det spiller fint nu. Så mangler jeg bare fjernbetjeningen
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Den forstår jeg ikke, men bare det virker så er det jo fint. Den option er lavet for at kunne reducere størrelsen på .ts optagelserne når der optages fra en station der putter filler data i streamen, for at opnå en konstant bitrate.
Mht. fjernbetjeningen. Har du være inde i Indstillinger, Input og valgt f.eks. Kanalliste og klikket på Lær
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |