|
Ny HTPC: DH61AG eller DQ77KB |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2012 kl. 11:03 |
Hej
Jeg skal til at bestille stumper til en ny HTPC. I den forbindelse er jeg stødt på anbefalinger af både Intels DH61AG og Intels DQ77KB. Umiddelbart som jeg læser det er DQ77KB et nyere board, med et andet og nyere chipset den eneste forskel på de to boards. Men er det de ekstra ca. 200 kr. værd? Jeg har tænkt mig at købe en i3-3220 eller i3-3225 processor sammen med ovenstående. Vil det spille max med begge boards. Her tænker jeg bla. på om DH61AG kortet understøtter Ivy Bridge? Ligeledes vil den blive suppleret med en ssd eller en msata disk. Ser frem til jeres input! Redigeret af Thomas K - 22-December-2012 kl. 11:05 |
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lytter lige med her.. Kan se DQ77KB har 4 sata porte, hvilket for mig at se ville være nok til en opgradering af mit nuværende DH61AG
|
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Jeg har nu ved nærmere gennemlæsning set at DQ77KB ikke understøtter CIR, men er det nødvendigt at kortet gør det??
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Cir er "bare" en rå IR modtager uden USB, men generelt meget stabil, hvor jeg da i løbet af de sidste 8 år med htpc, 3-4 gange har måtte hive en usb ir modtager ud af usb stikket, og derefter isat det igen, for at remoten fungerede.
Men generelt fungere USB modtagerne fint. Jeg har bygget mange htpc'er (og en server) på DH61AG, men det eneste jeg kan se at DQ77KB kan give mig er sata600, og det er reelt ikke meget hurtigere til htpc brug. Hvis 2 SATA porte ikke er nok, så sæt DVD/Blueray drevet på USB, det gjorde jeg, med en billig USB-Slim SATA adaptor fra ebay. man kan også føre esata stikket ind i kabinettet igen, og få en extra sata port. og så anbefaler jeg stærk en m-sata ssd. Og ja DH61AG understøtter Ivy Bridge, se evt intls site for en komplet cpu list. Og en i3 er Rigeligt, med mindre vi snakker 1080P blueray realtime transcode, så skal du op i i5. i3-3225 er den HELT rigtige cpu til HTPC brug, den bruge meget lidt idle power, har HD4000 GFX, og er rigtig hurtig. Husk 2 ens rammoduler, på mindst 1600MHz ved brug med ivybridge, også med DH61AG. God jul & Nytår, fra Gigabyte Redigeret af gigabyte - 22-December-2012 kl. 16:53 |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Super, tak for inputtet Gigabyte. Jeg tror det bliver et DH61AG kort. Det ser ud som om der er god erfaring med det kort hos brugerne af recordere.dk.
Var der ikke noget med at du solgte strømforsyninger til ovenstående? |
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Jeg skal lige chcke om der er flere, jeg er hjemme imellem jul & nytår, så poster jeg et svar.
Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Er det indbyggede Grafikkort helt fint til at afspille alt video, forx hvis jeg har en rippet Blu-ray liggende på min server... kan den godt tygge den. ??
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Den æder alt du kan sende efter den. Det gør den selv på de første i3'ere på Nehalem chipsettet.
|
|
![]() |
|
Jeg har ikke flere 19v psu'er.
De fås på eBay, til ca 12-13 usd med fragt. Kig efter HP eller Dell 18.5v eller 19v. 90w er nok hvis du bare bruger ssd + 55w cpu. 120w for en 55w cpu +ssd +hdd, og evt tv kort. 90w er nok ved 35w cpu + ssd +hdd Min server kører: DH61AG med 2 stk 3 1/2" hdd + 1stk 2 1/2" hdd, 8gb ram, G530 Celeron cpu (begrænset til 35w i bios), WiFi/bluetooth card. Med en 90w psu. Ang gfx performance, så har det intet med chipsettet at gøre, kun cpu'en. Mvh Gigabyte. |
|
|
|
![]() |
|
Monsterslam ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 556 |
Gigabyte ved du hvor meget psu'erne bruger når maskinen står i standby (sleep), har du evt haft et spar'o'meter på? Har læst et sted at de kan bruge helt op til 6w når centeret er i sleep mode og det synes jeg er relativt højt.
|
|
![]() |
|
Min server bruger 8.2W i Sleep, målt med et Ideline Meter, men det er ikke specielt nøjagtigt, faktisk noget værre crap. Bør lave en rigtig Power RMS måling
Det er med Ram sat til S3, så er der også power på ram i sleep.
Mvh Gigabyte
|
|
|
|
![]() |
|
Vil en sådan kunne løse opgaven??
eller Redigeret af Thomas K - 25-December-2012 kl. 19:56 |
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |