recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC - hjælp! :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HTPC - hjælp! :)

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 12:41
Okay :) Mange tak. At spare penge er noget jeg godt kan lide ;)

Så mangler jeg reelt bare at få jeres besyv med om hvorvidt strømforsyningen er kraftig nok til det opgraderede system med i3?

Jeg takker på forhånd :)
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Du vil ikke mærke en disse ydelsesforskel. Spar nogle penge, og gå efter den billigste disk du kan finde som ikke har dokumenterede læse/skrive problemer. Personligt har jeg en Kingston SSDNow v200 60GB siddende i min - den billigste 60GB SSD jeg ku finde - og den booter min Zbox ID61 HTPC med Win8 på 14 sek. og alt kører aldeles flydende. Godt nok vil du bruge din med HDHomeRun men der bør 8GB RAM være nok til at holde din tv-kigning flydende selv på HD kanaler.

Har du evt. et link der kan underbygge din påstand om læse/skrive-problemer på OCZ Vertex 4-serien ?

I så fald er jeg meget interesseret, da jeg efter at have googlet nettet tyndt, kun fandt artikler som påviste problemer med Vertex 3 pga. deres Sandforce-controller.

Vertex 4 (som jeg har linket til) anvender en anden controler og har derfor ikke de samme problemer.

(Derudover var der nogle steder påstande om at problemerne med Vertex 3 var fireware-relaterede og derfor kunne undgås ved blot at opdatere firmware til den nyeste version. Se evt. http://news.softpedia.com/news/OCZ-Releases-Firmware-Fix-for-Vertex-3-and-Agility-3-SSDs-206235.shtml).

Redigeret af Krjstoff - 22-November-2012 kl. 13:25
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Hvis det var mig, ville jeg minimum vælge 8GB RAM, hvis bundkortet understøtter det. Hvis du regner med at se HD-kanaler via din HDHomeRun-tuner, kan 4GB godt ende med at blive for lidt - det var det i hvert fald for mig. Det er muligt at din SSD kan tage trykket via Virtual Memory, men når RAM ikke er dyrere end det er tilfældet, ville jeg vælge at være på den sikre side.

Mig bekendt kan Windows 32 bit kun udnytte 4 GB RAM, så alt derover vil være overkill, hvis det er et 32 bit system som trådstarter har.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 14:42
Det eneste rigtigt dårlige er den der LC power psu, noget værre Kina L**T.
Ang bundkort, kig efter et Intel DH61AG, det har indbygget PSU, skal bare bruge en HD/DELL 19V laptop brick, jeg har flere til salg, 150,- med fragt i DK.
En 90W laptop PSU er helt fint med en 55W i3, eller evt en 35W model.

Jeg vil anbefale:
DH61AG bundkort:

8GB DDR3 So-Dimm RAM, 1,35 low voltage.

Intel i3 3220, IVY core 55w cpu.

Ca 2000,- ialt.

Hvis du kan undvære USB3, har intel en Light udgave af boardet
Der sparer du ca 150,-

Det er nogle geniale boards, der er også plads til Mini-PCI-E wifi/bluetooth kort, direkte i bundkortet.
Derudover er der plads til en M-SATA SSD direkte op bundkortet, koster lidt mere, men er en elegant løsning, ingen SATA kabler.

Og husk at hvis du vil optage TV er 60 GB ikke særligt meget, med 20-23GB gået til en Win7/8 64bit.
Ville HELT sikkert gå efter en 120GB, de er også VÆSENTLIGT hurtigere, da der er dobbelt så mange nand RAM kanaler i brug.

Redigeret af gigabyte - 22-November-2012 kl. 14:52
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 20:26
Tak for input gigabyte!

Det jeg så er ude i lige nu ser således ud:

Kabinet LINK 658
Bundkort LINK 559
CPU LINK 884
RAM LINK 328
SSD LINK 517
PSU
150

Du siger at jeg nok bør overveje en større SSD. Men planen er at få HDHomerun til at gemme alle optagelser på min NAS server. HTPC vil blive koblet op på gigabit lan så overførsels hastigheder bør heller ikke blive et problem. Ville det være smartere med en 35W end en 55W CPU?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 20:45
Problemet med tv optagelse er, mange udsendelser i hd fylder 10gb eller mere, jeg har optaget "Den gode den onde & den grusomme" fra DR HD, DEN FYLDER 18GB.
Jeg overfører først mine optagelser om natten til min server, så jeg kan løbe tør selv med en 160gb ssd, bevares jeg har også 7 tunere, men jeg optager også alt fra tv3 kanal5 og lign, for a spole over reklamer. Alt mit tv kører over mce dvs jeg bruger ikke tuneren i tv'et.
Husk at en meget fyldt ssd, bliver langsom, og hurtigt slidt.

Mvh gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 20:53
Jeg tænkte at jeg bare ville "montere" min NAS server som et netværksdrev i Windows og så skrive alle optagelser direkte dertil. På den måde sørge for at der ikke bliver gemt noget som helst på SSD'en?!

Hvordan med CPU? 55 vs 35W?!
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Du vil ikke mærke en disse ydelsesforskel. Spar nogle penge, og gå efter den billigste disk du kan finde som ikke har dokumenterede læse/skrive problemer. Personligt har jeg en Kingston SSDNow v200 60GB siddende i min - den billigste 60GB SSD jeg ku finde - og den booter min Zbox ID61 HTPC med Win8 på 14 sek. og alt kører aldeles flydende. Godt nok vil du bruge din med HDHomeRun men der bør 8GB RAM være nok til at holde din tv-kigning flydende selv på HD kanaler.

Har du evt. et link der kan underbygge din påstand om læse/skrive-problemer på OCZ Vertex 4-serien ?

I så fald er jeg meget interesseret, da jeg efter at have googlet nettet tyndt, kun fandt artikler som påviste problemer med Vertex 3 pga. deres Sandforce-controller.

Vertex 4 (som jeg har linket til) anvender en anden controler og har derfor ikke de samme problemer.

(Derudover var der nogle steder påstande om at problemerne med Vertex 3 var fireware-relaterede og derfor kunne undgås ved blot at opdatere firmware til den nyeste version. Se evt. http://news.softpedia.com/news/OCZ-Releases-Firmware-Fix-for-Vertex-3-and-Agility-3-SSDs-206235.shtml).

Du læser min post forkert. Jeg mente blot at han skulle gå efter den billigste han kunne finde, og som han ikke kunne finde nogle dokumenterede problemer med. Det var en generel betragtning, og ikke relateret til dit indlæg om Vertex 4 - som er en glimrende disk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 22:58
Mce kan ikke optage direkte til et netværksshare. (nas)
Undtsgelsen er iscsi, men så er der kun 1 pc der kan accesse filerne.
Derfor har jeg et task der flytter alle filer fra optaget tv, og til serverm
Andre htpc progammer end mce kan optage til netshares.
Mvh Gigabyte
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 01:48
Det forstår jeg slet ikke skulle være et problem. Jeg ved ganske givet ikke præcist hvordan HDHomeRun vil virke under Win7. Men hvis man "monterer" en netværksdestination så den er tilgængelig i "(Denne) Computer), kan hverken computer eller eller HDHomerun vel kende forskel fra den eller et almindeligt internt drev?! Det kræver naturligvis at computeren er tændt, men det kan jeg alligevel ikke se nogen vej udenom :)

Igen, gigabyte, vil du ikke give dit besyv med omkring CPU? 35w eller 55w? Og ville jeg kunne købe en laptop charger af dig?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 10:05
Forskellen på 35 & 55w er kun ved fuld load.
Idle forbrug er 100% ens, og du kan altid sætte en effekt begrænsning i bios.
Så jeg bruger selv en 65w celeron i min server, begrænset til.
65w i op til 10 sek, 20w i længere tid.
Du kan sagtens købe en laptop psu af mig, jeg købte 10 på ebay.
150,- incl fragt, som brev.
Mvh Gigabyte.
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenCombat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Det forstår jeg slet ikke skulle være et problem. Jeg ved ganske givet ikke præcist hvordan HDHomeRun vil virke under Win7. Men hvis man "monterer" en netværksdestination så den er tilgængelig i "(Denne) Computer), kan hverken computer eller eller HDHomerun vel kende forskel fra den eller et almindeligt internt drev?! Det kræver naturligvis at computeren er tændt, men det kan jeg alligevel ikke se nogen vej udenom :)

MCE kan godt se forskel på et lokalt drev og et netværksdrev selvom det er monteret. Det lyder mærkeligt og jeg kan ikke se nogen grund til at der er lagt denne begrænsning, men det er der.
"Oh, and the 3D? For an extra charge you get to wear glasses that make it look like it was shot where the sun don't shine."
- Roger Ebert
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu