recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC - hjælp! :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HTPC - hjælp! :)

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2012 kl. 16:55
Thats correct.

Iøvrigt kunne det lade sig gøre i XP MCE.
Jeg tror at for at få så få fejl som muligt, afskar de os fra at optage til netværks drev.

Ang HD homerun i MCE, den "ses" af mce som en alm DVB-T tuner, og er dermed ikke så anderledes, end andre dvb-c tunere, der via egne emulerings programmer, eller TV Source, omgår MCE's DVB-C begrænsning.

Men du skal atså have den plads du regner med at optage hverdag, tilgængelig på din SSD, derfor tror jeg en 60GB er for lille. Hvis du kender nogen i USA land, så har newegg en VERTEX 4 128GB SSD for 450,- idag, men kun idag (Black Friday)

Med Windows Home Server kan man arkivere løbende når en optagelse er færdig.
Det kørte fint for mig før i tiden med WHS2003 og win7 X32, nu kører jeg WHS2011 og Windows 7 X64.
Det kører bare ikke, i MCE får jeg en fejl om at appen/servicen ikke er startet, mener jeg.
Jeg har bare en batfil der bliver kørt hver nat (scheduleret), der så flytter alle filer fra optaget TV over til WHS drevet.

Ellers fungere WHS2011 rigtigt godt.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Thats correct.

Iøvrigt kunne det lade sig gøre i XP MCE.
Jeg tror at for at få så få fejl som muligt, afskar de os fra at optage til netværks drev.

Ang HD homerun i MCE, den "ses" af mce som en alm DVB-T tuner, og er dermed ikke så anderledes, end andre dvb-c tunere, der via egne emulerings programmer, eller TV Source, omgår MCE's DVB-C begrænsning.

Men du skal atså have den plads du regner med at optage hverdag, tilgængelig på din SSD, derfor tror jeg en 60GB er for lille. Hvis du kender nogen i USA land, så har newegg en VERTEX 4 128GB SSD for 450,- idag, men kun idag (Black Friday)

Med Windows Home Server kan man arkivere løbende når en optagelse er færdig.
Det kørte fint for mig før i tiden med WHS2003 og win7 X32, nu kører jeg WHS2011 og Windows 7 X64.
Det kører bare ikke, i MCE får jeg en fejl om at appen/servicen ikke er startet, mener jeg.
Jeg har bare en batfil der bliver kørt hver nat (scheduleret), der så flytter alle filer fra optaget TV over til WHS drevet.

Ellers fungere WHS2011 rigtigt godt.

Mvh Gigabyte

Måske lidt offtopic, men du kan sætte task schedule/opgavestyring til at flytte optagelserne fra media center pc'en til en anden mappe/netværks share, ligeså snart optagelsen er færdig. Kan give dig/jer opskriften hvis det har interesse?
Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 11:30
I stedet for at lave det som netværksdrev, så lav det som iSCSI eller virtuelt drev. Så kan systemet ikke se det er en netværksenhed.

Mange misfortolker at hvis det står i denne computer, så står den som harddisk. Men hvis du lægger mærke til det - Så sortere Windows også netværksdrev ned som Andet eller andre enheder. Den står ikke i kategorien Harddiskdrev.

Ellers køb et mSATA disk på 24 gb til OS og en SSD/HDD til optagelse. Så flytter du dem efterfølgende over på din NAS.
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 12:44
Overvej også med dig selv, hvor meget TV du reelt kommer til at optage... Jeg har snakket med rigtig mange som har harddisk optager, og som aldrig for set de ting de optager.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 12:56
Eller gør som mig 120Gb mSATA og en 350Gb 2.5" til TV optagelser, det er der uden problemer plads til i selv de mindste mITX kabinetter
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 15:09
Problemet med iSCSI er at kun 1 htpc kan "se" target.
Men har man kun en htpc, så virker iscsi rigtigt godt.
Mvh Gigabyte.

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 15:28
Jeg har nemlig ikke tænkt mig at optage så voldsomt meget. Mest af alt fordi der er langt imellem udsendelser der efterhånden overhovedet er værd at se. Det primære formål med tunerdelen vil dog hovedsageligt være at SE tv (og derved kunne undgå yousee box til mit Pioneer). Men ikke desto mindre ville det være rart med muligheden.

Dette er det endelige setup. Sig endelig hvis der er noget jeg har overset og/eller om det kan gøres bedre til prisen:

Kabinet LINK 658
Bundkort LINK 559
CPU LINK 960
RAM LINK 328
SSD LINK 735
CPU Køler LINK 164
PSU
150

3554

Jeg takker meget for jeres hjælp hidtil!

Redigeret af Nick_S - 25-November-2012 kl. 15:29
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 15:56
optagelser i digital kvalitet fylder hurtigt - så løsningen med en lille 2,5" alm HDD lyder oplagt.

Vi optager løbende så udsendelser der rammer puttetid, ikke misses - og nogen gange kan man komme bagud med at få dem set og slettet.
Derudover fint med lagerplads til andet godt
;o)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 16:44
Ellers er der seagate xt serien, 2 1/2" hdd+ssd combo løsning
Har bygget flere mediecentre med 500gb udgaven.
Mvh Gigabyte.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 18:53
VIGTIGT:

Du skal checke om Budget udgaven af Intel Bundkortet har en fuld Mini PCI-E sokkel til din SSD.
Som jeg kan se i specs, er der kun en halv (til Wi-Fi).
Så må du have en alm SATA SSD,.

Håber ikke at du har bestilt, og hvis du har bestilt, vil jeg gerne købe det forkerte bundkort af dig.
Jeg står og mangler lige præcis det board til en ny soveværelse HTPC.

Mvh Gigabyte

Redigeret af gigabyte - 25-November-2012 kl. 19:02
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 20:09
Nej der er ikke bestilt noget endnu. Så må jeg bare finde mig en anden SSD kan jeg godt høre. 
Men det er der jo ingen ben i. Hvordan er resten af setup'et ellers? Kan det efterhånden godkendes endeligt? :)

Jeg takker!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 21:47
Det ser rigtigt godt ud, Rammen kan køre lo-vo (1,35v) = low power
Cpu'en er den helt rigtige (dual core, HD4000).
Mvh Gigabyte
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu