|
Ny HTPC - Hvilket bundkort? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
wiesel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der følger 2 heatpipes med til Streacom Redigeret af wiesel - 28-Februar-2012 kl. 04:31 |
|
![]() |
|
jacobsiv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 16 |
Kølingen af CPU klares i HDPLEX med 6 heatpipes og en heatsink, så der er ingen blæser i kabinettet. Og med en SSD harddisk og fanless powersuply skulle det blive et meget stille system.
HDPLEX H3SODD er testet hos silentpcreview der skriver: " this is the very first time we've actually heard absolutely nothing from a computer that is up and running. A holy grail achieved, in our view, though it's something of a letdown after so many years of inaudible computers: The difference in normal use is hardly dramatic or even audible." læs mere her:http://www.silentpcreview.com/article1201-page3.html Har endnu ikke besluttet mig helt. Jeg tror jeg laver en pro's and con's lidt senere.
|
|
![]() |
|
spock ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
Jeg tilslutter mig lige tråden her, da jeg også leder efter et nyt motherboard til min HTPC.
Er der nogen af jer der har erfaringer med bundkort med onboard grafik der fungerer godt på Ubuntu? Jeg orker ikke at køre Winblows på en HTPC. Mit nuværende bundkort har en lortegrafikchip som ikke understøttes i Ubuntu (Asus brænd i helvede), så derfor bliver jeg nødt til at opgradere. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
HUSK 2 stk RAM moduler, da chipsettet (CPU'en) understøtter dualchannel ram.
Det er et krav hvis du vil have maximal udnyttelse af din hardware, desuden anbefaler jeg low latency ram, gerne cas9. 1600 Mhz ram kan med fordel bruges, ved 1333mhz. Jeg anbefaler i øvrigt ALTID intel DH61AG, da jeg har haft issues med S3 dvale, os USB tunere på Intel's H67 bundkort. his du vil have H67, tag et andet en intels. F.eks. ASUS, det kører fint, når chipset cooleren er skiftet (for lile). Hvis du kører passiv kølig, husk god køling af chipset, eller en heatpipe+køleblok fra chipsettet, ligesom CPU'en til kabinettet/køleprofilet. Mvh Gigabyte Redigeret af gigabyte - 10-Marts-2012 kl. 20:04 |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
Har bygget en lille medie server med DH67CF + en i3 2120T + 150W picopsu.
Strømforbrug ved idle er 15-16W ved stikkontakten - så den er også et godt valg hvis man gerne vil spare lidt på el-regningen. (USB3 virker dog ikke så godt ![]() Redigeret af jessgade - 11-Marts-2012 kl. 22:04 |
|
Panasonic PZ85
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Ang Linux. Skyd ikke på ASUS, de har ikke lavet chipsettet. Iøvrigt kører linux glimrende på intels G45 chipset og frem.
I øvrigt med hensyn til htpc, har linux ikke en god possition. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Jeg håber det er ok at jeg lige blander lidt i tråden. Jeg har lige købt et DH61AG til udskiftning af min server og alt spiller fint efter jeg har sat det til.
Men når computeren er tændt kommer der en meget hidsig high-pitch hylen fra bundkortet.
Jeg prøvede at isolere hvorfor, men det var ikke lige til. Jeg er dog sikker på at det hverken er fra min powerbrick eller fra min SSD harddisk. Er der nogen der har oplevet lignende?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Det er DCDC modulet vil jeg tro. Det er med garanti relateret til strømforsyningen til bundkortet. Har selv haft problemet på et ION chipset engang. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Jeg afventer lige om der er nogle af de andre i tråden som har erfaringer med DH61AG (derfor jeg skrev her) som kan sige om det er generelt.
Tror du umiddelbart det vil hjælpe at tilslutte strømforsyningen til jord? Der er nemlig ikke jordstik på ledningen til den, men det kan jeg udskifte. Men hvis du mener det er DCDC og ikke ACDC som er problemet, så er dette måske ikke umiddelbart løsningen.
|
|
![]() |
|
dbugdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2009 Status: Offline Point: 87 |
Det har jeg også oplevet - kan afhjælpes ved at deaktivere speedstep i bios (kan ikke huske det eksakte man skal gøre).
Men det koster nok lidt på strømbesparelse :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |