recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC (lidt hjælp tak)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy HTPC (lidt hjælp tak)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af MadMartigan MadMartigan skrev:

Jeg har i starten valgt at købe et Plextor slot in dvd brænder istedet for Blue ray, da jeg ikke har kunnet finde et i slim størrelse - men er naturligvis også interesseret i et blue ray drev.

Jeg har også kigget efter blu-ray slot in, og de er monster dyre, underligt når man kan få et BD drev til en notebook en del billigere..

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418471

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

2) afspiller .mkv filer, men kun i 720P, 1080 hakker.

hvad bruger du som codec?, jeg overvejer selv samme løsning, min X2 3800+ (2ghz) kan kører 1080p filer umiddelbart uden hak, dog er lyden ikke i sync.

Jeg har kun installeret ffdshow, jeg læste mig til det skulle være nok?

Jeg prøvede at afspille samme film på min spil-pc med en E6750 CPU, og der er ingen problemer med at billedet hakker, dog "hakker" lyden en gang i mellem.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 16:23

Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

2) afspiller .mkv filer, men kun i 720P, 1080 hakker.

hvad bruger du som codec?, jeg overvejer selv samme løsning, min X2 3800+ (2ghz) kan kører 1080p filer umiddelbart uden hak, dog er lyden ikke i sync.

Jeg har kun installeret ffdshow, jeg læste mig til det skulle være nok?

Jeg prøvede at afspille samme film på min spil-pc med en E6750 CPU, og der er ingen problemer med at billedet hakker, dog "hakker" lyden en gang i mellem.

helt klart et codec problem. jeg har FFDshow på min comp, med en E4400@2,6Ghz, og den kører 1080p X264 filer uden problemer, jeg havde også problemer med lyden, men da hentet jeg en ny version af ffdshow og installerede, også spillede det..

filen hed ffdshov-rev1900_20080315

jeg havde også ffdshow på HTPC'en i stuen, med en X2 3800+, og der hakkede 1080p en del, så kiggede jeg på CPu forbruget og så at kun den ene CPU kerne var i funktion, så installerede jeg en ny ffdshow, også kørte de begge 2 med, og billedet kørte umiddelbart uden hak(jeg kiggede ikke flere timer efter hak) lyden var dog ikke i sync, så den er lidt for lille til 1080p HD..

Redigeret af Pizzabager - 27-Marts-2008 kl. 16:28
Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 18:30

6) jeg har dette BD drev http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ;menu=pc&varenr=50036 det larmer som en hårtørre når det køre, så det skal du ikke købe!

Mener der findes et lille tool/software, hvor man kan sætte hastighed til f. eks. 2x max. under afspilning for at eliminere støjen....?

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af finnogangela finnogangela skrev:

6) jeg har dette BD drev http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ; ;menu=pc&varenr=50036 det larmer som en hårtørre når det køre, så det skal du ikke købe!

Mener der findes et lille tool/software, hvor man kan sætte hastighed til f. eks. 2x max. under afspilning for at eliminere støjen....?

jeps Nero drivespeed, som følger ned i en nero pakke, også findes der også et andet, kan bare ikke huske hvad det hedder :(

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 19:08

Jeg er ked af tråden er blevet "hi-jacked", håber Madz også kan bruge indlæg'ne.

Takker, vil prøve at installere Nero, og så hastigehden til max. 2x. (Er det så nok til at afspille film ordentligt?)

jeg vil prøve installere nyeste ffdshow, og checke om begge kerner udnyttes.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 19:14

Jeg er ked af tråden er blevet "hi-jacked", håber Madz også kan bruge indlæg'ne.

Takker, vil prøve at installere Nero, og så hastigehden til max. 2x. (Er det så nok til at afspille film ordentligt?)

jeg vil prøve installere nyeste ffdshow, og checke om begge kerner udnyttes.

kiggede lige på det, det er vist lavet til cd, men det virker vist nok også til DVD. der er en knap der hedder silent, prøv den..

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 11:01
Har I fundet et godt Slot-in Blue Ray drev? Til overkommelig pris.
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2008 kl. 16:29

de findes vist ikke til overkommelig pris endnu..

der er den her på HFX side, men prisen er vild.. der er dog IDE adapter med..

http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?cPath=2 1_52_53&products_id=227

Samme drev kan findes i USA til en bedre pris, dog uden ide adapteren, ved ikke om man kan købe den seperat et sted..

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 10:02

OK... det er vist for voldsomt.

Tror bare jeg napper en DVD brænder så. Mit TV er desværre heller ikke HDTV (verdamt) så jeg Blue ray kan vente prisen bliver mere overkommelig.

Nogen der kan anbefale en god "stille" Slot-in DVD-brænder?

LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

OK... det er vist for voldsomt.

Tror bare jeg napper en DVD brænder så. Mit TV er desværre heller ikke HDTV (verdamt) så jeg Blue ray kan vente prisen bliver mere overkommelig.

Nogen der kan anbefale en god "stille" Slot-in DVD-brænder?

jeg købte et plextor 608 hos GFX (udelukkende fordi der var en ide adaptor med i pakken) det koster mere end i dk, men igen ved ikke hvor jeg kan finde den adapter og gad ikke lede mere, kan dog ikke sige om det er stille, har ikke prøvet det endnu, men på HFX side, skriver de det er stille, så det må jeg jo tro på..

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu