recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC MCE 2005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy HTPC MCE 2005

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Studsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2005 kl. 22:43

Hej Alle

Takker for jeres input.

Men hensyn til Athlon64 contra Pentium M så er det hovedsageligt priser der gør at jeg vælger AMD. Derudover syntes jeg fint om ideen med at jeg senere kan upgradere den til en dual core.

Med hensyn til TV tuner kortene så står valget het sikkert på 2 stk. ATI (Sapphire) 550 Theater Pro.

dkoclni, Med hensyn til blæser på Asus så er der på premium udgaven istedet heat pipes, og ikke blæser.

Var i tvivl med hensyn til strømforsyningen og da listen blev lavet sent på aftenen. Har besluttet at købe en 350w enten med 140 mm blæser eller kun passiv kølet.

Bjørn

Til top
zyborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 01:25

Du vil tilsyneladende kun have to blæsere i din HTPC - PSU-blæseren og CPU-køleren. Du har erfaring med Chill-innovation Lownoise 400W strømfor. og Asetek VapoChill Micro Ultra Low Noise, eller?

Mit spørgsmål er bare: Hvor lydsvag regner du med at den bliver? Og kan du evt. nøjes med PSU'en, hvis du køler CPU'en passivt? 

Til top
zyborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 01:33

Wow! Har lige opdaget, at en tysk forhandler med en eBay-shop forhandler HTPC'er baseret på bl.a. mCubed- og Dign-kabinetter: LINK

Redigeret af zyborg
Til top
zyborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:08
Har fået svar fra forhandleren, og de kan alligevel godt sende varer til Danmark. Levering vil så bare koste 48,- Euro (GLS, forsikret).

Redigeret af zyborg
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:14

zyborg: Og hvad er det der gør den forhandler interessant?

For mig at se er det standard kasser til høje priser?

Mvh

Brian

Til top
zyborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:17
Det skal jeg fortælle dig: Konfigurationerne. Jeg er sikker på, at mange ville kunne finde inspiration her - enten hvis de selv vil bygge eller har råd til at købe en komplet HTPC. Og hvad det sidste angår, så overvejer jeg det kraftigt selv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:20

zyborg: Ok - for folk der ikke vil bygge selv mener jeg bare Zitech's bud er bedre til prisen?

Mvh

Brian

Til top
zyborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:27

Efter min mening, er mCubed og Dign-kabinetterne langt federe end det Zitech tilbyder. Jeg går selv efter Dign-kabinettet med 7" touch-screen, så enheden kan betjenes uden fjernsynet tændt - f.eks. når jeg bare skal høre musik/radio.

Fordelen ved forhandleren er også, at du kan sammensætte en personlig løsning, dvs. definere dine egen konfiguration - med begrænsninger naturligvis. Så jeg arbejder i øjeblikket på at finde frem til en konfiguration til omkring kr. 14.000,- - og så kan den jo godt konkurrere med Zitechs løsning. 

Redigeret af zyborg
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:32

zyborg: Ok - det er vi så ikke enige om - de er meget større end Zitech's kasse...

Den version med 7" skærm er efter min mening noget pop, da du ikke kan køre to forskellige opløsninger ud med dit grafikkort, og dermed ender du nemt ud i at du ikke kan vise et brugbart billede på både den skærm og din primære fremviser.

Det jeg mener er bare at den forhandler kan ikke noget specielt - de samler en række standard komponenter, hvilket de fleste kan gøre...

Mvh

Brian

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af zyborg zyborg skrev:

Efter min mening, er mCubed og Dign-kabinetterne langt federe end det Zitech tilbyder. Jeg går selv efter Dign-kabinettet med 7" touch-screen, så enheden kan betjenes uden fjernsynet tændt - f.eks. når jeg bare skal høre musik/radio.

En HTPC skal da ikke betjenes på kabinettet. Touchscreens indbygget i kabinettet er efter min mening noget af det mest tåbelige og ubrugelige idé til HTPC, penge ud af vinduet. Det er som at gå tilbage til tiden før fjernbetninger. En HTPC er en kasse der gerne skal gemmes væk og så skal al betjening foregå i sofaen via en fjernbetjening, PDA, trådløs touchscreen, tablet PC eller noget i den stil som kan betjenes fra sofaen. Hvem gider at rejse sig og gå ned på knæ ved sin HTPC for at skifte nummer eller CD, så går hele idéen med en HTPC da væk.
Det kan være ok med et display i kabinettet, men touchscreen hører ikke hjemme i et kabinet. Så heller købe et eksternt touchscreen eller en PDA som kan betjenes væk fra kabinettet.

Redigeret af HTPC
Til top
zyborg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:53

Nu bliver i måske en anelse stringente (hvis jeg må have lov....). Der er vel forskelige ønsker, eller hvad?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2005 kl. 10:59

zyborg: Bevares - men køb du nu din maskine med et LCD display, så vil du formentligt give os ret...

Det er bare lidt trælst at gøre 15.000 kr. senere

Pop og ligegyldigt efter min mening - brug hellere pengene mere fornuftigt.

Mvh

Brian

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu