Hej til alle
Jeg har gang i et lidt større projekt omkring, hjemmebio med projektor & HTPC, hvor jeg har brug for lidt hjælp.
Det som jeg ikke rigtig kan tackle er hvordan jeg bedst muligt kan forbinde mine forskellige dele både med hensyn til signal og lyd. Jeg er både i tvivl om kabeltype og hvilke stik der er de bedste. Dette gælder for alle apparater.
Det skal her indskydes at det er et nybyggeri vi er i gang med, så der er pt. mulighed for at trække de nødvendige kabler usynligt.
Jeg vil ikke ofre millioner på kabler m.v., men vil heller ikke have det billigste skrammel.
Hvis det virker lidt rodet, skriv endelig og spørg mig.
Først en grundplan over huset med tal for placering af de enkelte enheder:

1. Her ønsker jeg at placere min HTPC/Server.
Jeg havde tænkt mig følgende konfiguration, men kom endelig med gode ideer, da ingen af delene er købt endnu.
-
Kabinet: 3R R201 SILVER / MICROTOWER
-
PSU: CODEGEN 400W. GOLD / LOW NOISE
-
Bundkort: DFI 855GME-MGF
-
CPU: INTEL PENTIUM M 1.7GHZ 533MHz
-
Ram: Kingston ValueRAM 512 MB
-
Harddisk: MAXTOR DIAMONDMAX 10 / S-ATA / 200GB. - 7200RPM - 8MB CACHE / FLUID
-
Grafikkort: Sapphire RADEON 9600 XT ULTIMATE Edition
-
Lydkort onboard
-
TV Kort: Hauppauge WinTV PVR-350
-
Netkort onboard
Software: Windows XP & Media Portal
Grunden til at jeg vil placere min HTPC her er at teknik skabet findes her, det vil sige min HTPC, skal også fungere som netværks og filserver. Endvidere er det her TV signal, Adsl samt netværket samles.
Min HTPC skal kunne fungere med projektor på placering nr. 2 samt TV på placering nr. 3.
2. Her kommer vores endnu ikke indkøbte projektor til at være placeret, jeg har kigget meget på en Panasonic PT-AE 700 og regner med at det bliver denne.
Grunden til at jeg har valgt at placere den her er at rummet er en garderobe, hvor jeg vil lave et hul i væggen og her projectere op på et lærred der kommer til at hænge ved placering nr. 3.
Projektoren skal skal kunne vise indhold fra HTPC, DVD & TV fra placering nr. 3.
3. Her kommer TV, DVD samt surround forstærker til at være.
?. Her ville det være en lille drøm at kunne placere en 15” touch screen der kunne styre min HTPC, jeg ved slet ikke om dette overhovedet kan lade sig gøre, kom gerne med ideer og forslag.
Håber I kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Corbieres