|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kenneth ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() Sendt: 26-September-2008 kl. 11:17 |
Hejsa Jeg er i syv sind om jeg skal bygge mig en HTPC. Det største problem jeg har idag er kompleksiteten i mit setup, jeg har været nødsaget til at trække et ekstra signal direkte til TV'et fordi fruen syntes det andet er alt for besværligt - derudover hører hun aldrig musik da hun ikke ved hvordan man skal gøre for at streame til PS3'en. 1) En HTPC ville kunne samle alle tre bokse i én (bort set fra PS3 spil naturligvis) men vil løsningen være lige så god kvalitetsmæssigt (her tænkes primært på HD kanaler)? 2) og hvad med de problemer der skulle være med undertekster? Er det kun i WMC de er? Jeg har ingen problemer med at skulle køre MediaPortal Hvis det skal være har jeg tænkt på den velkendte løsning med: 4) hvilken CPU kunne være et bedre alternativ? Og sidst men ikke mindst - er HTPC'en vejen til at blive en lille "happy camper"? :) /Kenneth |
|
Samsung UE55F8005 - Onkyo TX-SR605 - HTPC - Jamo A-405HCS5
|
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
1. Ja man vil kunne samle det hele i en boks, og HD kanaler kan du sagtens få til at være lige så gode som HD boksen. 2. Hvis man bruger MediaPortal virker undertekster helt fint. Og det er en nem måde at bruge/styre sin musik samling med. Man kan også nemt bruge MediaPortal som DVD afspiller... MEN mediaportal kan ikke bruges som blu-ray afspiller. Så der kommer problemet, så skal man til at switch mellem to programmer. Håber du kan bruge noget af informationen. Mvh Morten |
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
Kenneth ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() |
Mange tak, mht. blu-ray tror jeg nok vi ville kunne overleve - fruen vil nok være tilfreds bare hun ka finde ud af at starte en DVD. |
|
|
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
Kan også anbefale den dvb-c tuner du har valgt (FloppyDTV) Det er nemt at sætte op og understøttes også af MediaPortal
|
|
![]() |
|
Lotte ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2004 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Jeg køre Blue-Ray via Mediaportalen, det foregår via et plug in og fungere fint, du kan se her hvordan det kan gøres. http://forum.team-mediaportal.com/plugins-47/blu-ray-hd-dvd- player-powerdvd-working-solution-32268/ |
|
![]() |
|
![]() |
hmmm det har jeg da helt overset... Må da lige tjekke det ud :) |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Det er jo også muligt at få MediaPortal til at bruge en hvilken som helst afspiller, f.eks. PowerDVD, til at afspille Blu Ray. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg jo slet ingenting at bekymre mig om - på den front. Hvad med CPU & køler? Skal jeg gå efter en med lidt mere power end 4850e? og hvilken køler vil passe godt til setup'et? Tak for hjælpen |
|
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
en 4850e er fin til HTPC, du kan evt gå efter den nye(eller kommende) 5050e, som lige er en tak hurtigere, hvis du tænker på quadcore cpu'er, kan det ikke betale sig i en HTPC. |
|
![]() |
|
hbjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Onboard grafikkortet er yderst velegnet til HTPC formål. Hvis du ikke skal spille på maskinen så spar grafikkortet /Henrik |
|
![]() |
|
![]() |
Hvordan fungerer det hvis jeg skal have to tuner kort i? Jeg havde tænkt mig at købe et Digital Everywhere FloppyDTV C/CI with Viaccess CAM så jeg ka se de ekstra kanaler jeg har købt. Kan jeg matche det med at andet (og billigere) dvb-c kort uden yousee kort så jeg kan optage samtidig? Jeg er godt klar over at jeg så ikke kan optage de købte kanaler men det bliver nok heller ikke aktuelt... |
|
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Så ville du kunne optage Must-Carry kanalerne, altså DR1,DR2,TV2 og DR Update (mener også den sidste er med, den er ihvertfald på DVB-T), men dette skulle fungere. Dog skal du så finde de "rigtige" kanaler. De nævnte kanaler ligger nemlig hver 3 gange hos Yousee: 1 Digital kodet kanal, 1 digital ikke-kodet kanal og en digital (kodet?) kanal i 4:3 format. Det burde fungere ved at vælge den ikke kodede kanal. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |