recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HTPC

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:57
Til top
Dami4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2011
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 15:17

Jeg har godt set at det ene kabinet var med strømforsyning, men jeg tænke bare på om man ikke kunne tage strømforsyning ud ?

Jeg har en HP oplader liggende, men den er "kun" på 18,5v.. Kan den bruges ?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Dami4200 Dami4200 skrev:

Jeg har godt set at det ene kabinet var med strømforsyning, men jeg tænke bare på om man ikke kunne tage strømforsyning ud ?

Kan du roligt bruge, har sådan en og den fungere uden problemer.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Kan du roligt bruge, har sådan en og den fungere uden problemer.

Er du helt sikker på den?
Efter at have nærstuderet den, kan jeg se at den kun smider 65w ud..
Her er et billede af opladeren.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 16:55
65w er måske i underkanten. Jeg gik i hvert fald bevist efter 90w da jeg købte en. Men hvis du tager en I3 T-model og kun kører med en SSD og ingen optisk drev, så tror jeg nu nok en 65w skulle kunne klare det.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 19:12
Sidder i øjeblikket og bygger på en ny HTPC.
Har valgt et Cooler Master Elite 120 Advanced som kabinet.
Jeg er positivt overrasket over kvaliteten til den pris.
Eneste anke er at 120mm blæseren i fronten har en sær lyd. Men jeg tog den blot fra igen.
Så må jeg lige kigge på temperaturer når den er helt samlet for at se om der skal ofres lidt på en lydsvag blæser. Der sidder yderligere en 80mm blæser i siden men den har jeg ikke haft strøm på endnu. Satser på at den 120mm der sidder i PSU'en kan hive nos luft igennem kabinettet til at holde den kølig
Vær obs på at med PSU i kabinettet kan CPU køleren ikke være over 65mm høj. Har selv sat en 40mm SCYTHE KOZUTI i og den er helt kold ved laveste omdrejninger.

/Kim
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Sidder i øjeblikket og bygger på en ny HTPC.
Har valgt et Cooler Master Elite 120 Advanced som kabinet.
Jeg er positivt overrasket over kvaliteten til den pris.
Eneste anke er at 120mm blæseren i fronten har en sær lyd. Men jeg tog den blot fra igen.
Så må jeg lige kigge på temperaturer når den er helt samlet for at se om der skal ofres lidt på en lydsvag blæser. Der sidder yderligere en 80mm blæser i siden men den har jeg ikke haft strøm på endnu. Satser på at den 120mm der sidder i PSU'en kan hive nos luft igennem kabinettet til at holde den kølig
Vær obs på at med PSU i kabinettet kan CPU køleren ikke være over 65mm høj. Har selv sat en 40mm SCYTHE KOZUTI i og den er helt kold ved laveste omdrejninger.

/Kim

Mange tak for input Kim.
Vil det så sige, at std. I3 køler ikke kan være der?  
Kan du umiddelbart se, om der er plads til en 3½ hdd + 2½ SSD + CD-ROM drev i det kabinet ?

Redigeret af Dami4200 - 12-September-2012 kl. 19:40
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 21:00
Hvis du ikke vil montere en standard ATX PSU i kabinettet er der masser af plads i højden over CPU'en.
Med en ATX PSU er der 65mm frigang.

Du kan sagtens få plads til 2 x SSD (Der er 2 stk. 2,5" > 3,5" rammer med), en alm harddisk og et optisk drev.
De klikkes på plads med et skinne system. Rimelig smart. Selv har jeg puttet en SSD, en 3TB harddisk og et full size Blu-ray drev i og der er stadig en ledig plads til en SSD eller alm harddisk. 

/Kim
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 21:28
En standard I3 køler er faktisk ikke er mere end ganske få cm høj. Så 6.5mm er mere en rigelig plads til den.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 21:47

Mange tak for endnu et brugebart indlæg..

Jeg har kigget lidt på RAM, som er blevet linket til lidt højere oppe..
Kan disse RAM bruges ?
eller kan man ligeså godt tage de billigste som f.eks.
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 21:58
@Nagash, 6.5mm er ikke meget plads ;-)
Målte lige en original køler til 50mm så den kan sagtens være under PSU'en.

/kim
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 22:03

Mange tak for endnu et brugebart indlæg..

Jeg har kigget lidt på RAM, som er blevet linket til lidt højere oppe..
Kan disse RAM bruges ?
eller kan man ligeså godt tage de billigste som f.eks.

altid købe ram i dual sæt enten 2x2gb eller 2x4gb for at udnytte dual kanalen mellem cpu og rammene.

til dh61ag skal du vælge 1333mhz ddr3 sodimm ram
til dq77kb skal du vælge 1600mhz ddr3 sodimm ram

bare lige mit besyv i denne omgang :).
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu