recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny HTPC
    Sendt: 22-April-2009 kl. 07:50

Hejsa, jeg har efter flere år uden et medie center fået lyst til at bygge et igen. Jeg har ikke rigtigt fulgt med på den front desværre.
Jeg har Comx som både sender analog og via DVB-T. Derfor skal jeg have et tunerkort som kan tage både analog og DVB-T. Før i tiden havde jeg et Haupauge 500 mener jeg, men synes ikke kvaliteten var super. Er der kommet noget nyere og bedre siden?

Desuden er jeg også på udkig efter et lækkert kabinet (gerne uden display), skal kunne holde et mini atx bundkort (gerne med int. gfx) plads til 3 hd og dvd drev.

Jeg hører også gerne forslag til bundkort, cpu osv.

På forhånd tak
Peter Krogtoft

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 08:42

læs dette forum igennem, der er vel nok de første 20-30 tråde omkring hardware forslag til det setup du vil have

det samme gælder for så vidt forslag til kabinetter, som mere eller mindre kan klare de krav du også sætter op for det.

jeg kan ikke hjælpe dig med tuner kortet, da jeg selv har dvb-c, så her må andre lieg gå ind og give dig en hånd

gl

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 08:48

Jeg har kig på følgende:

XFX MI-9300 bundkort
E-2220 2.4GHz Pentium Dual Core
2x2Gb 800MHz DDr2
Hauppauge HVR1300

Jeg regner med at skal køre Win7 RC og Win7 final når det kommer. Erfaringer med netop tunerkortet og Win7 MCE hører jeg gerne om.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 14:10
Såvidt jeg ved er Hauppauge's drivere lidt uldne på W7 indtil videre.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 14:34

Hvorfor vil du kunne tage både analogt og DVB-T? Som jeg husker COM-X, så sendes DVB-T ukrypteret, så der er ingen grund til ikke at gå 100% DVB-T. Medmindre der er nogle kanaler som kun sendes analogt, men det mener jeg ikke er tilfældet.

Hvis det er for at kunne optage flere kanaler ad gangen, så nytter det ikke noget med Hybrid-tunere. Oftest er det nemlig enten/eller og ikke både/og med hensyn til Analog/DVB-T.

Få hellere fat i et par Dual DVB-T kort (alt efter hvor meget du vil kunne optage samtidigt). Har selv et Terratec Cinergi i2400 dual DVB-T som jeg er ganske tilfreds med. Har kun brugt det til DVB-T over antenne.

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 15:09
Jeg skal bruge både analog og DVB-T da bl.a tv3 ikke bliver spejlet til DVB-T. Så desværre skal jeg have begge :-(
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 15:54

Oprindeligt skrevet af pekr pekr skrev:

Jeg skal bruge både analog og DVB-T da bl.a tv3 ikke bliver spejlet til DVB-T. Så desværre skal jeg have begge :-(

Ok, det var jeg ikke klar over. Er det mange kanaler det drejer sig om? Det lyder da også som en skidt løsning.

Har ikke nogen erfaringer med Hybrid tunere, men har hørt godt om Hauppauge. Det er bare et kæmpe problem hvis de ikke har stabile drivere til Win7, som Patriarken skriver.

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 17:02

Er der andre forslag en Hauppauge, det er nok ikke så smart hvis det ikke rigtigt virker i Win7.

Jeg mener det er TV3, tv3+ og en eller to mere, men konen vil have dem, så der er desværre ingen vej uden om.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 17:15
Jeg vil gerne understrege at min udtalelse om at driverne er uldne IKKE beror på egne erfaringer, men hvad jeg har kunnet læse rundt omkring....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 19:58
jeg har ikke haft et eneste problem med driverne til hvr-1300. MEN du må ikke lade w7 selv installere automatisk. Du skal hente de whql drivere  der er til vista på hauppauge.co.uk. Men jeg er ret sikker på at min brug nok også er en del mere "basic" end til en egentlig htpc løsning, så der kan sagtens ligge problemer i farvandet! :-)
Driverne hedder 88x_2_123_27056_WHQL.zip. Dem har jeg i hvert fald haft gode erfaringer med.

Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 06:42
Jeg takker mange gange for alle de gode forslag og kommentarer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu