|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pekr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2005 Status: Offline Point: 181 |
![]() Sendt: 22-April-2009 kl. 07:50 |
Hejsa, jeg har efter flere år uden et medie center fået lyst til at bygge et igen. Jeg har ikke rigtigt fulgt med på den front desværre. Desuden er jeg også på udkig efter et lækkert kabinet (gerne uden display), skal kunne holde et mini atx bundkort (gerne med int. gfx) plads til 3 hd og dvd drev. Jeg hører også gerne forslag til bundkort, cpu osv. På forhånd tak |
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
læs dette forum igennem, der er vel nok de første 20-30 tråde omkring hardware forslag til det setup du vil have det samme gælder for så vidt forslag til kabinetter, som mere eller mindre kan klare de krav du også sætter op for det. jeg kan ikke hjælpe dig med tuner kortet, da jeg selv har dvb-c, så her må andre lieg gå ind og give dig en hånd gl |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har kig på følgende: XFX MI-9300 bundkort Jeg regner med at skal køre Win7 RC og Win7 final når det kommer. Erfaringer med netop tunerkortet og Win7 MCE hører jeg gerne om.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Såvidt jeg ved er Hauppauge's drivere lidt uldne på W7 indtil videre.
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Hvorfor vil du kunne tage både analogt og DVB-T? Som jeg husker COM-X, så sendes DVB-T ukrypteret, så der er ingen grund til ikke at gå 100% DVB-T. Medmindre der er nogle kanaler som kun sendes analogt, men det mener jeg ikke er tilfældet. Hvis det er for at kunne optage flere kanaler ad gangen, så nytter det ikke noget med Hybrid-tunere. Oftest er det nemlig enten/eller og ikke både/og med hensyn til Analog/DVB-T. Få hellere fat i et par Dual DVB-T kort (alt efter hvor meget du vil kunne optage samtidigt). Har selv et Terratec Cinergi i2400 dual DVB-T som jeg er ganske tilfreds med. Har kun brugt det til DVB-T over antenne. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal bruge både analog og DVB-T da bl.a tv3 ikke bliver spejlet til DVB-T. Så desværre skal jeg have begge :-(
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Ok, det var jeg ikke klar over. Er det mange kanaler det drejer sig om? Det lyder da også som en skidt løsning. Har ikke nogen erfaringer med Hybrid tunere, men har hørt godt om Hauppauge. Det er bare et kæmpe problem hvis de ikke har stabile drivere til Win7, som Patriarken skriver. |
|
![]() |
|
![]() |
Er der andre forslag en Hauppauge, det er nok ikke så smart hvis det ikke rigtigt virker i Win7. Jeg mener det er TV3, tv3+ og en eller to mere, men konen vil have dem, så der er desværre ingen vej uden om. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg vil gerne understrege at min udtalelse om at driverne er uldne IKKE beror på egne erfaringer, men hvad jeg har kunnet læse rundt omkring....
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
jeg har ikke haft et eneste problem med driverne til hvr-1300. MEN du må ikke lade w7 selv installere automatisk. Du skal hente de whql drivere der er til vista på hauppauge.co.uk. Men jeg er ret sikker på at min brug nok også er en del mere "basic" end til en egentlig htpc løsning, så der kan sagtens ligge problemer i farvandet! :-)
Driverne hedder 88x_2_123_27056_WHQL.zip. Dem har jeg i hvert fald haft gode erfaringer med. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg takker mange gange for alle de gode forslag og kommentarer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |