|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
thomson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 03-Maj-2009 kl. 23:40 |
||
Hej folkens!
Jeg kunne godt tænke mig at erhverve mig en HTPC, men har ikke den helt store forstand på området. Jeg har indtil videre prøvet at sammensætte noget, der ser således ud (har kigget meget på ht-pc.dk og fået hjælp derigennem): Kabinet: Antec Fusion Remote eller Antec New Solution NSK2480 -EC Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H Processor: Athlon X2 4850e 1 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink)) Ram: Kingston HyperX 2x2 GB Harddisk: WD Caviar Green WD10EADS 1TB DVD-drev: Pioneer DVR 216DBK (Sort) Strømforsyning: Sea Sonic S12II-380 Mine spørgsmål er så: 1. Vil dette setup opfylde mine krav, som egentlig blot er at afspille mine film, som primært er HD film i mkv-format? 2. Ved kabinettet er jeg lidt i dilemma, da jeg har hørt meget dårligt om Antec Fusions frontdisplay. Og da jeg umiddelbart er ligeglad med et display, vil det så være noget, der kommer til at irritere mig, hvis jeg køber Antec Fusionen? Desuden kunne jeg godt tænke mig, at kabinettet skulle være sort, hvilket jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt man kan få NSK2480 i. Derfor: jeg vil helst have Antec Fusion, men det kommer an på om det med displayer er noget, der vil gå mig på. 3. Er det godt nok, som det ser ud mht. til støj og ventilation? Og har det evt. brug for en køler af en art? Det er især her jeg er uber-noob. 4. Vil den strømforsyning, der allerede sidder i NSK2480, kunne trække systemet, eller vil jeg uanset kabinetvalg være nødt til at købe en ny? 5. Vil jeg evt. kunne montere en ekstra harddisk (af samme slags går jeg ud fra det bliver), hvis det bliver aktuelt en dag? Og kan al hardwaren være i kabinettet? 6. Er der nogen, der måske har en formodning om, hvor problematisk det vil være at samle det her for sådan en som mig, der aldrig har prøvet det før? Jeg har heller aldrig samlet en almindelig PC. Med venlig hilsen Thomas |
|||
![]() |
|||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Det bundkort, du har valgt, er vist udgået. Du kan i stedet bruge:
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H Processoren kan også være Athlon X2 5050e. |
|||
![]() |
|||
thomson ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() |
||
Ok, og det bundkort er præcis lige så godt med samme funktioner som det andet? Og processoren går jeg ud fra er bedre? |
|||
![]() |
|||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Til afspilning af film burde det nye bundkort være ligeså godt som det gamle. 5050e er en smule hurtigere end 4850e, men jeg nævnte den nu mest i fald 4850e er midlertidigt udsolgt, når du bestiller. |
|||
![]() |
|||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
||
Må jeg foreslå et par ændringer: Jeg har en WD Green og en Samsung F1, begge 1T, siddende i min PC. Og her er temperaturene: Samsungen er desuden ca 30% hurtigere ifølge HDTach. Jeg vil også foreslå dig Plextor PX820SA - det er bare s å meget bedre end mit lidt gamle Pioneer drev, og så er der to års garanti selvom forhandleren drejer nøglen dagen efter du har købt det. |
|||
mvh Infinity
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok, mange tak for dit svar. Er der ingen, der kan svare på noget om det med kølere osv.? |
|||
![]() |
|||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
||
Ja, det burde være OK 2. Ved kabinettet er jeg lidt i dilemma, da jeg har hørt meget dårligt om Antec Fusions frontdisplay. Og da jeg umiddelbart er ligeglad med et display, vil det så være noget, der kommer til at irritere mig, hvis jeg køber Antec Fusionen? Desuden kunne jeg godt tænke mig, at kabinettet skulle være sort, hvilket jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt man kan få NSK2480 i. Derfor: jeg vil helst have Antec Fusion, men det kommer an på om det med displayer er noget, der vil gå mig på. Jeg kender ikke så meget til kabinettet, men der er noget lignende her: http://www.silentpcreview.com/Antec_Fusion_Remote_Max http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html 3. Er det godt nok, som det ser ud mht. til støj og ventilation? Og har det evt. brug for en køler af en art? Det er især her jeg er uber-noob. Nej der burde være kølere nok, men jeg kender ikke cpu køleren. 4. Vil den strømforsyning, der allerede sidder i NSK2480, kunne trække systemet, eller vil jeg uanset kabinetvalg være nødt til at købe en ny? Ja, det burde den. Start med den og køb evt Seasonicen på et senere tidspunkt, hvis den medfølgende støjer for meget. 5. Vil jeg evt. kunne montere en ekstra harddisk (af samme slags går jeg ud fra det bliver), hvis det bliver aktuelt en dag? Og kan al hardwaren være i kabinettet? Ja, intet problem. 6. Er der nogen, der måske har en formodning om, hvor problematisk det vil være at samle det her for sådan en som mig, der aldrig har prøvet det før? Jeg har heller aldrig samlet en almindelig PC.
|
|||
mvh Infinity
|
|||
![]() |
|||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
||
Har du link til denne test ? Hvis man har et normalt airflow i ens pc blvier de slet ikke så varme + jeg bruger Zalman hdd køler fra mine tidligere com. og min hdd ligger omkring 34grader. Vil slet ikek været bekymret får vi bevæger op på 55+grader under full load Syntes nu du skulle kigge på din cpu for den ligger da pænt høj Redigeret af - Dark Nebula - - 04-Maj-2009 kl. 20:31 |
|||
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters: || Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk || |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
TUSIND TAK for dit gennemførte svar Infinity! Havde bare brug for lidt bekræftelse fra en med mere forstand på området end jeg selv har. Mht. til backup ang. samlingen, hvad mener du så helt konkret? |
|||
![]() |
|||
- Dark Nebula - ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2008 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
||
120mm blæser er jo dem som larmer mindst og vil derfor mene, jo større jo bedre, hvor en 60-80mm blæser skal køre flere omdrejninger for at flytte samme mængde luft. Men de billige larmer mere end de lidt dyre, så kvalitet er at fortrække + de skal kunne tilsluttes bundkortet med 3-pin strøm stik. Er de tilsluttet de normale stik, så kør eden på fuldskrue konstant. Forstår bare ikke hvorfor der er to blæser ved siden af hinanden (selvføgleig ebdre end ingen, eller det blæseren fra PSU'en ?)) men det havde da været bedre, hvis de sad i være side bare forskudt fra hinanden, hvor den ene sugede kold luft en og den anden sugede varm luft ud. Ellers er din PSU lige stor nok. Den er 80+ certificeret som er meget godt, men det er f.eks. kun fra 40-80% af ydelsen den er effektiv. Derfor vil den bedste løsning være at få en PSU der passser til ens hardware forbrug |
|||
Diablo 3 On It's Way
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok, vil du så mene, at den PSU der følger med Antec NSK2480 passer til min hardwares forbrug? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Vælger du at købe kabinet med PSU, så behold den.. Købte man kabinet uden PSU vælger man den rigtig. Ser man økonomisk på det vil en passende psu tjene sig selv ind, men det er over laaang tid. Det ene kabinet er jo uden og det andet emd PSU.. Hvis du vælger det uden PSU, så lav en beregning på dit hardware på http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
og vælg så en 80+ certificeret.. Der er testet PSU her http://www.80plus.org/manu/psu/psu_detail.aspx?id=0&type =2 Redigeret af - Dark Nebula - - 04-Maj-2009 kl. 21:13 |
|||
Diablo 3 On It's Way
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |