Skulle jeg Cable nyt hus (gid jeg fik lov) så ville jeg udover net og antenne også tænke på 220v installationen.
Jeg tror ikke der går mange år før vi får mulighed for at have en differentieret strømpris - så prisen bliver billigere ved forbrug om natten. En løsning med noget UPS der lader op om natten og så forbruger om dagen til diverse enheder der bare SKAL være tændt 24/7. Dem er der jo mange af i et moderne hus og tænk lige på at idag bliver vindmøllerne koblet AF nettet når det blæser meget om natten. Man kunne jo nærmest forære strømmen væk så.
Et 220V "krydsfelt" så man kan er forberedt er givet godt ud. Husk det billige installationskabel er "ikke godkendt" fordi det er blyholdigt og ikke må nedgraves og indmures - men det er jo ligemeget når det bare ligger på loftet.
M.h.t. Cat5 eller 6 ville jeg sørge for at kablerne er skærmet så man undgår problemer med elektromagnetisk støj fra mange mulige kilder.
Genvinding: Enig Strojer - besparelser giver det nok ikke en masse af - men komforten er i top. Vi er 5 i husholdningen og ræser ud af døren om morgenen uden at få luftet ud. Genvinding kan klare det automatisk og kan det forhindre bare 1 gang "Influenza" om året så ville jeg godt give ekstra for det. Og igen hvis jeg på sigt kan "oplade" om natten til et par timers Genvex i dagtimerne så falder prisen for komforten..
Redigeret af ceefive - 04-Oktober-2009 kl. 13:21