|
Ny Internet hastighed, genstart router? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogle firmaer laver roaming user profiles på den forkerte måde i deres AD og derfor oplever mange medarbejdere at det er langsommeligt og besværligt at arbejde hjemmefra med en lille forbindelse. Løsningen er VDI maskiner eller Terminal service/Citrix XDA alt efter hvilken grad man ønsker styring af sin egen maskine. Ellers kan man lave en fornuftig opsætning af remote user profiles med offline folders og lokal Outlook cache. Men det kræver ikke ret meget at blive Micrsoft certificeret og få en stilling selvom man ikke ved hvad man laver. Jeg har set rigtigt mange laver nogle opsætninger som medarbejderne kommer til at lide under.
|
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Det er så min fejl, jeg antog, at fordi du havde dansk kabel tv, modtog du din internet forbindelse gennem antenne stikket og derfor havde et kabel modem, var ikke klar over at dansk kabel tv leverede internet direkte via Ethernet. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Nå ok på den måde. Nej det er forbindelse via ethernet ikke via tv-kabel. Jeg vil tro at de måske udnytter den fiber der er gravet ned Ved Kvaglundparken - ellers kan de vel ikke tilbyde symmetriske forbindelser. Fiberen er ganske vist SE's, så det ved jeg ikke. Men det må da være fibernet, selvom der formodenligt ikke er fiber helt hen til lejligheden.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Nå - den blev faktisk færdig med 1.ste gangs upload i går søndag ca. kl. 18. Og programmet sagde at jeg havde brugt 484 GB. Start onsdag d. 3. juli ca. kl. 23 slut søndag d. 7. juli ca. kl. 18. Dvs. 91 timer, eller 327.600 sekunder. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så bliver det ca. 1,51 MB/sek. Og det er så et gennemsnit på 12,1 MBit/sek - sammenlignet med min upload hastighed på (ca.) 40 Mbit. Er det rigtigt forstået? Og det er vel ganske udmærket, da computeren og Internetforbindelsen har været brugt til andet også.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det er ganske givet serveren i den anden ender der sætter begrænsningen på hastigheden.
Klaus |
|
![]() |
|
Ja, nu ved jeg ikke hvor Keepit har deres server stående henne - om de har en i Danmark. Men nu da den første backup er gennemført ser det ud til at den daglige backup kører fint.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |