recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Internet hastighed, genstart router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Internet hastighed, genstart router?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Mht. det med upload-hastigheden, så vil enhver der har prøvet at bruge firma-opkobling via VPN hurtigt nikke genkendende til, at upload har en h... masse at sige.

I vores firma ligger alt på lokalnettet, dvs. du må ikke gemme filer på din egen PC. Prøv at arbejde hjemmefra på en 10/1 forbindelse i et par timer, så skal jeg love for at du er klar til enten at nappe bilen og ræse ud på kontorpladsen eller til at opgradere linjen.

Det er ikke alle der kun bruger deres forbindelse til at surfe og se Netflix med...

Nogle firmaer laver roaming user profiles på den forkerte måde i deres AD og derfor oplever mange medarbejdere at det er langsommeligt og besværligt at arbejde hjemmefra med en lille forbindelse.

Løsningen er VDI maskiner eller Terminal service/Citrix XDA alt efter hvilken grad man ønsker styring af sin egen maskine.

Ellers kan man lave en fornuftig opsætning af remote user profiles med offline folders og lokal Outlook cache.

Men det kræver ikke ret meget at blive Micrsoft certificeret og få en stilling selvom man ikke ved hvad man laver. Jeg har set rigtigt mange laver nogle opsætninger som medarbejderne kommer til at lide under.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nå der var lidt kommentarer, her mens jeg ikke var hjemme.... Prøver at tage det i lidt tilfældig rækkefølge.

lks: Jeg er ikke med på hvad du mener - jeg har ikke noget modem nogen steder. Det er kablet Internet forbindelse - nå ja, det er det vel uanset - men altså installation i lejlighed, herfra kabel til min router som er min egen, og herfra kabel til min bærbare computer (og ellers trådløst til resten af lejligheden - nej forresten også kablet til vores TFC IPTV box).

Jeg slukkede for routeren (DIR-655 er smart fordi den har en tænd-sluk knap på ledningen). Ventede et stykke tid, og tændte igen. Tændte for computeren (som jeg havde slukket før jeg slukkede routeren) og målte så hastigheden med TDC's hastighedsmåler og fik det resultat jeg nævnte.

Dansk KabelTV svarede at jeg skulle prøve at teste med kabel direkte fra installation til computer og med deres hastighedsmåler (som jeg ikke kendte). Det gjorde jeg så - med den forskel at jeg ikke flyttede nogen kabler (tænkte at om kablet går gennem routeren eller direkte kan være et fedt, med mindre routeren var i stykker). Jeg fik så lidt over 39 i upload og så vidt jeg husker 47 i download. Prøvede lige igen og fik stort set samme resultat - små 49 i download og små 39 i upload. Hvorfor TDC's viser så meget anderledes ved jeg ikke, men måske er det bedst at måle med den test, der kommer derfra hvor man får sin forbindelse.

Hvad jeg skal bruge upload til? Jeg arbejder hjemme og sender lige så mange hvis ikke flere e-mails end jeg modtager. Vi har ftp-server i Lithauen som noget af arbejdet uploades til. Jeg har tænkt mig at få online backup hos "keepit" som supplement til min lokale backup - og i hvert fald til første gangs back-up'en er det rart med en høj upload hastighed når man skal uploade 400 GB data.

Den forbindelse jeg havde før var også fra Dansk Kabel TV. Det var så en delt forbindelse - en 100/100 Mbit forbindelse, der blev delt af flere abonnenter - hvor mange ved jeg ikke - men man skulle kunne regne med at have ca. i gennemsnit en 10/10 forbindelse til rådighed. Det passede også meget godt. Men nu har de opdateret udstyret og givet mulighed for at man kan få "sin egen" hastighed og jeg valgte så den højeste jeg kunne vælge p.t. Man kunne vælge 10/10 delt (som før), individuel 20/20, 30/30 og 40/40.


Det er så min fejl, jeg antog, at fordi du havde dansk kabel tv, modtog du din internet forbindelse gennem antenne stikket og derfor havde et kabel modem, var ikke klar over at dansk kabel tv leverede internet direkte via Ethernet.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 23:14
Nå ok på den måde. Nej det er forbindelse via ethernet ikke via tv-kabel. Jeg vil tro at de måske udnytter den fiber der er gravet ned Ved Kvaglundparken - ellers kan de vel ikke tilbyde symmetriske forbindelser. Fiberen er ganske vist SE's, så det ved jeg ikke. Men det må da være fibernet, selvom der formodenligt ikke er fiber helt hen til lejligheden.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 09:13
Nå - den blev faktisk færdig med 1.ste gangs upload i går søndag ca. kl. 18. Og programmet sagde at jeg havde brugt 484 GB. Start onsdag d. 3. juli ca. kl. 23 slut søndag d. 7. juli ca. kl. 18. Dvs. 91 timer, eller 327.600 sekunder. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så bliver det ca. 1,51 MB/sek. Og det er så et gennemsnit på 12,1 MBit/sek - sammenlignet med min upload hastighed på (ca.) 40 Mbit. Er det rigtigt forstået? Og det er vel ganske udmærket, da computeren og Internetforbindelsen har været brugt til andet også.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 10:30
Det er ganske givet serveren i den anden ender der sætter begrænsningen på hastigheden.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 11:14
Ja, nu ved jeg ikke hvor Keepit har deres server stående henne - om de har en i Danmark. Men nu da den første backup er gennemført ser det ud til at den daglige backup kører fint.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu