recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny iPad Pro - Hvad ville I vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny iPad Pro - Hvad ville I vælge?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny iPad Pro - Hvad ville I vælge?
    Sendt: 07-Maj-2020 kl. 17:16
Jeg har ingen iPad lige nu, men vil have mig en iPad Pro nu hvor de har lavet det nye cover med trackpad. Det får jo sindssyge gode anmeldelser. 

Men ville I vælge en 2018 iPad Pro eller en 2020?

Og hvilken størrelse vil I anbefale?

Jeg skal foto og videoredigere, men kan ikke finde ud af om 11” er nok :/ men måske budgettet kommer til at bestemme.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 17:49
Hvis du kan få en 2018 til en god pris i forhold til en 2020 og kameraet ikke interessere dig, så napper du en 2018, performes i mellem de 2 er så minimal.

En iPad pro 2018/2020 sætter stadig en Mac Book Pro 13" pladsOuch Ved dog ikke med den der kom forleden?
Men ikke under en 12,9" til video og foto redigering, men det er selvfølgelig smag og behag. 
Jeg benytter også min iPad 12,9 som sidecar dog mest sammen med min Mac Book Pro  

Det nye cover er lækkert.


Redigeret af Potter - 07-Maj-2020 kl. 17:50
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 17:52
af de test jeg har set, så er der meget lidt forskel i performance to de to årgange.

Jeg er selv på udkig efter en iPad Pro, testede i går da jeg var i Bilka. Hvor jeg prøve 11”, da det var den eneste de have udstillet. Måtte hurtigt indrømme at jeg syns den var for lille i skærmen, så jeg skal have en 12.9”, hvilket nok også er den størrelse jeg vil anbefale. Men ellers så tag ned i butik hvor begge størrelser er udstillet og så prøv at teste lidt selv😀
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 18:03
elmutanten havde for noget tid siden de gamle modeller nedsat med ganske mange kr. (eller også var det 11" - det kan jeg ikke engang huske) - men som udgangspunkt ville jeg gå efter de gamle modeller. Rigeligt til min brug. Til video og fotoredigering, så er der heller ikke den store forskel på de 2.

Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 21:15
Tak for svar venner.

Siden jeg skrev og til nu, så har jeg også set lidt tests, og ja der er ikke stor forskel på 2018 kontra 2020. Så det er da bare 2018 jeg skal gå efter. Kameraet kommer jeg aldrig til at bruge, udover at scanne dokumenter, men der tænker jeg det kamera i 2018 er fint og apps jeg skal bruge er Lightroom Mobile og LumaFusion, og de kører ganske fint på en 2018.  Jeg må se og se i butikken.

Jeg er enig i, at det kunne være lækkert med en 12,9" men ved ikke om mine små hænder er god til så stor en iPad, og måske jeg vil blive gladere for en 11". Det må jeg lige vurdere.

Tak igen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 05:48
Bare lige for at slå det fast: Der er ikke afgørende forskel i ydelse. A12Z systemchippen i 2020 iPad Pro er en re-binned udgave af A12X systemchippen i 2018 iPad Pro. Der skulle være en ekstra grafikkerne åben, hvilket ikke betyder særlig meget. Ellers er den identisk.

Jeg droppede selv at købe 2020 iPad Pro af den årsag. Jeg havde forventet en 14X eller som minimum A13X. Så nu afventer jeg lidt længere. Der går jo rygter om en ny iPad Pro allerede senere i 2020 :)
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 09:41
Rasmus:

Hvorfor skulle de udgive en ny iPad Pro allerede igen? Er det her ikke den nye iPad Pro 2020? Men så vil jeg da også vente og se tiden an - det er ikke fordi jeg står og mangler den lige nu!

Så kan jeg jo bruge tiden på at finde ud af, om det skal være en 12,9" eller en 11" :)

PS: Hvad er forskellen lige på iPad Air og iPad? Har iPad Air ikke altid været den lette version?
Jeg kan dog se, at iPad Air har A12 chip og 10,5" skærm, hvor iPad kun har A10 chip og 10,2" skærm :/


Redigeret af Chrizzy - 08-Maj-2020 kl. 09:48
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 10:13
Chrizzy, der har længe været rygte om en så kaldt high-end iPad Pro med mini LED Display, hvilket i sig selv kan være interessant. Kan pt ikke se. hvad en hurtigere processer skulle gøre godt for, f.eks. den omtalte 14X.

Der er rygter/ info om det på nettet. 

iPad pro er idag så buldrende hurtig, at den følger en Mac Book Pro13" 2018" selv til de tungeste opgaver i 4K videoredigering køre så smooth og hurtigt "Lumafusion", men selvfølgelig jo hurtigere processor/ gpu jo hurtigere rendering, typisk...... 
Men det er jo kun de færreste der udnytter en iPad Pro's kræfter til fulde, f.eks. videoeditering.

Det vil være langt mere interessant at kunne benytte en ekstern disk som fuld swapdisk, dvs. at du kan redigere filerne direkte fra den eksterne og ikke kun den interne. 

FCPX på iPad Pro som kan arbejde med ekstern disk, som du så kan swappe i mellem andre Mac's med FCPX, ja tak....  

Og så skal Apple se at få gjort noget ved hastigheden på iPad Pro's USB-C port, du kan læse med lidt over 400MB/s og skrive i op til underkanten af 200MB/s mens iPads interne "disk" kommer lige knap op på en hastighed af 1000MB/s

Så til dem der videoredigere på iPad Pro, køb med mindst 500GB intern disk så længe man ikke kan swappe på disk.

I øvrigt er der en lille bitte interessant forskel mellem iPad Pro 2018 og 2020, alle udgaver af 2020 iPads Pro har 6GB Ram, med 2018 skal du op på 1 TB disk.


Redigeret af Potter - 08-Maj-2020 kl. 10:29
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 11:21
Chippen afgører jo mange ting. Foruden ydelse her og nu, så også fremtidig ydelse samt i hvor mange generationer enheden vil få iOS-opdateringer. Man skal selvfølgelig bedømme ud fra sine egne behov, men jeg synes, at det er lidt tamt at lancere en ny enhed i foråret 2020 med en chip fra efteråret 2018.

2020 iPad Pro har heller ikke ultra wideband-chip og det Apple næppe puttet i nyeste generationer af enheder for bare at lade det være der. Jeg tror, at der sker noget interessant på det punkt i fremtiden.

Men ja det afhænger jo i sidste ende af ens behov Smile
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 13:33
Lige præcis Rasmus, opdateringsperioden handler jo om, hvor ny ipad`en er.
Jeg har 2 ældre ipad pro - en i hver størrelse, begge størrelser
Og jeg nyder at bruge begge, for de har hver sine fortrin og føles begge 
stadig kvikke, på trod af, at de er 3/4 gamle
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 18:11
Okay, men det kan da godt være jeg bare skal se om den 2018 iPad er noget værd for mig, hvis hastigheden er den samme :) Hvis 2020 og 2018 har samme chip, så giver det jo mindre mening at købe 2020.

@Potter: Hvorfor er det du anbefaler 500GB intern disk, når man kan smide det i iCloud og arbejde der fra? Det har jeg i hvert fald ladet mig fortælle, at man kan :) 
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 19:42
Jeg vill overveje en af de nye MacBook Pro's 13" istedet for en ipad.

Den har godt nok ikke touch, men den har større stærm og det er lige før du kan spare penge.   Det nye keyboard kommer formodenlig til at koste mindst 2000 kroner.

Hvis du har besluttet at den rigtige løsning er en ipad, så ville jeg klart gå 12.9" en 11 tommer er efter min mening fr lille til Video og Foto redigering.



Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu