recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny iPhone 13 pro Batteri
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny iPhone 13 pro Batteri

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny iPhone 13 pro Batteri
    Sendt: 28-September-2022 kl. 17:49
Hej alle. Jeg har købt en ny iPhone 13 pro for 1 1/2 måned siden. Når jeg kigger under Batteritilstand og opladning er Maksiumkapacitet nu på 99% Jeg kan huske at på min gamle iPhone 11 pro gik der ca 1 år før den var på 99% Jeg bruger ikke telefonen meget ,lader hver 2 dag og der er batteriet ca på 40 til 50% når jeg lader.

Den lader om natten hvor den lader op til 80% og stopper så i ca. 5 timer hvor den så oplader til 100%

Som sagt bruger jeg ikke iPhone meget, jeg har ca. en gennemsnitlig skærm tid på 2 time om dagen.

Er der problemer med batteriet eller? For med så hurtig den er kommet ned på 99% så holder det batteri ikke lang tid.
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 08:11
Min er på 95 efter et år. 

Det er ret normalt tænker jeg. og har nok altid været sådan. Tror bare folk er blevet mere opmærksom på ens batteri efter man kan se det sort på hvidt. 
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 08:41
Jeg har en Iphone 13 Pro Max, købt på release, den er på 99%

Redigeret af Emilos88 - 29-September-2022 kl. 08:45
Get HIFI or die trying c",
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Jeg har en Iphone 13 Pro Max, købt på release, den er på 99%


Så er det jo også helt væk at min efter 1 1/2 måned allerrede er på 99% Ved godt man ikke kan sammenlign de 2 iPhone da du har et støre batteri, men stadig at min iPhone efter så kort tid er på 99% virker mærkeligt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

...
Er der problemer med batteriet eller? For med så hurtig den er kommet ned på 99% så holder det batteri ikke lang tid.
Tja, spørgsmål er vel også hvilken algoritme og målemetode Æblet bruger til at komme frem til de 99% ? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Den lader om natten hvor den lader op til 80% og stopper så i ca. 5 timer hvor den så oplader til 100%
Hvordan kan den have stoppet opladningen, mens den oplader til 100% ?

Normal opladning af LiPo batterier, er at lade med høj strøm til batteriet ca. er 80% opladet. Herefter bliver ladestrømmen gradvis skruet ned, for at undgå overspænding på batteriet.

I princippet bør batteristatus jo falde til 99% lige så snart du piller opladeren fra, da batteriet jo så ikke mere er 100% opladet.Wink
Mvh Jesper
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Den lader om natten hvor den lader op til 80% og stopper så i ca. 5 timer hvor den så oplader til 100%
Hvordan kan den have stoppet opladningen, mens den oplader til 100% ?

Normal opladning af LiPo batterier, er at lade med høj strøm til batteriet ca. er 80% opladet. Herefter bliver ladestrømmen gradvis skruet ned, for at undgå overspænding på batteriet.

I princippet bør batteristatus jo falde til 99% lige så snart du piller opladeren fra, da batteriet jo så ikke mere er 100% opladet.Wink


Når jeg går i seng og sætter ladestikket i så lader den op til 80% og hvis du har sat Optimeret batteriopladning til ja så holder den de 80% de næste 4-5 timer og lader så op til 100% et par timer før jeg står op.

Fra Apple

Med iOS 13 eller en nyere model er Optimeret batteriopladning designet til at reducere slitagen på batteriet og forlænge dets levetid ved at reducere den tid, din iPhone er helt opladet. Når funktionen er slået til, forsinker din iPhone i visse situationer opladningen efter 80 %. Din iPhone bruger indbygget maskinlæring til at lære din daglige opladningsrutine at kende, så Optimeret batteriopladning kun aktiveres, når din iPhone forudsiger, at den vil være tilsluttet en oplader over længere tid. Algoritmen prøver at sikre, at din iPhone stadigvæk er fuldt opladet, når den frakobles.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 14:59
OMG, panik pga 1%Smile. Vent dog et år eller 1½ og se hvordan det ser ud til den tid.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

OMG, panik pga 1%Smile. Vent dog et år eller 1½ og se hvordan det ser ud til den tid.

Flemming


Nu har jeg haft iPhone før hvor at batteri % først er faldet efter godt et år,så det kunne jo være at det var et defekt batteri og så nytter det ikke at side at vente et år på at konstater at det er der, det kunne være nogen der har faktisk viden om der er et problem eller ej.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 21:38
Jeg købte en 12 Pro et par uger efter release. Batteriet er på 99%.
Min kæreste købte samme dag en SE. Dens batteri er på 83%. Det virker helt skørt med så stor forskel.
Er batteriet bare dårligere kvalitet i SE’en?
Begge er ladet nogenlunde ens.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2022 kl. 07:52
Jeg har en iPhone 12 Pro købt på ca. samme tid som furious jt. Den er på 89%.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2022 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg købte en 12 Pro et par uger efter release. Batteriet er på 99%.
Min kæreste købte samme dag en SE. Dens batteri er på 83%. Det virker helt skørt med så stor forskel.
Er batteriet bare dårligere kvalitet i SE’en?
Begge er ladet nogenlunde ens.

Hov, jeg har set forkert. Maksimum kapacitet er 93 og ikke 99 %Embarrassed  Men jeg synes stadig det er lidt vildt med sådan en forskel. Jeg lader i tide og utide og telefonen er ofte i lader en hel arbejdsdag, hvilket vil ikke er godt for batteriet..
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu