recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny iPhone 4 - antenneproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy iPhone 4 - antenneproblemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cadiso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-September-2008
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny iPhone 4 - antenneproblemer
    Sendt: 28-November-2010 kl. 10:59
Hej

Har netop fået anskaffet en spritny iPhone 4, men har store problemer med signalet.

Bor midt i en større dansk by (Esbjerg), og telefonens signal kører op og ned hele tiden. Den kan ikke fange 3G-netværket, men ligger og svinger op og ned på E-netværket.

Har oplevet flere gange, at signalet ryger, når jeg ringer op til folk, og den har sågar været på O-netværket også.

Nogen der ved om dækningen i mit område er dårlig (TDC), om det er de omtalte iPhone 4 antenneproblemer, eller om det bare er min tlf. det er galt med?

På forhånd tak for svaret.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 11:09
Du oplever kun problemerne med antennen, når du blokerer den med hånden. Hvis signalet også svinger, når du ikke rører telefonen/antennen, så er problemet TDC eller en defekt telefon.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
cadiso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 11:34
Kan sagtens fremprovokere faldende signal ved at dække for antennen med hånden, men spørgsmålet går ligeså meget på, at den ikke er på 3G-netværk, hvilket jo stort set gør den umulig at surfe med (burde 3G ikke virke, som minimum i alle større danske byer med TDC?).

Herudover er der jo det med de mistede opkald, som jo vel ikke  burde ske under nogen omstændigheder?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3847
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 11:37
Har ingen problemer med min selv om jeg klemmer om telefonen - er venstrehåndet. Eneste problem er Telenor's elendige dækning. På strækningen mellem Randers og Silkeborg har de i en periode på 14 dage helt haft slukket på masterne !
Til top
cadiso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 11:42
Er du på 3G-netværk eller? Jeg kan som sagt fremprovokere det, men har kun prøvet på E-netværket, da det er det eneste tilgængelige for mig.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 12:06
det kan jo også være du har fået en mandagsmodel, jeg prøvede på job at købe 2 stk godtnok 3G S hvor den ene tydeligvis havde antenneproblemer.. den anden havde ikke (jeg kunne teste på samme lokation.. og byttede simkortene rundt for at udelukke andre fejlkilder jvf såvel tdc og apple support), det endte med apple ombyttede telefonen, og afhentede den der ikke duede.

Så kender du en med en iPhone 4 med samme udbyder som dig som ikke har problemer i samme område som dig, så ville jeg fejlmelde tlf.
som wildcard bad applesupport mig om at gendanne tlf inden jeg sendte den retur bare for at udelukke en bug i tlfstyresystemet... det gjorde ingen forskel for mig. 
Mvh

René
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3847
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af cadiso cadiso skrev:

Er du på 3G-netværk eller? Jeg kan som sagt fremprovokere det, men har kun prøvet på E-netværket, da det er det eneste tilgængelige for mig.
Kører det meste af tiden på 3G
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 16:19
Har ikke haft helt udfald på min IP4 endnu. Kører altid med 3G slået fra, da jeg altid er i nærheden af wifi. Odense og omegn
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 18:57

Der er en løsning Wink
Til top
cadiso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 19:26
Hehe....

Men tak for svarene (indtil nu)......
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 20:26
Jeg har haft min siden de kom på gaden, har aldrig oplevet udfald på 3g eller signal på noget tidspunkt, hverken med eller uden cover.

Så det kan både være software, mandagsmodel (usandsynligt) eller din udbyder der bare har virkeligt dårlig dækning. Jeg skal heller ikke mere end til udkanten af en større by for at der er problemer, så det er sikkert et dækningsspørgsmål. Jeg har valgt at løse det ved at flytte 7 km tættere på byen.
Crown - there is no substitute.
Til top
Ellegaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 06:04
Jeg bor lige uden for Esbjerg "Sædding" og jeg har ikke haft problemer med min Iphone 4, heller ikke når jeg har været inde i byen "Esbjerg", har Telia som udbyder, skiftede for en måned siden fra Telenor. Da jeg havde Telenor som udbyder havde jeg de samme problemer, næsten ingen dækning på 3G, og samtaler som faldt ud.

Mvh
John Ellegaard

Redigeret af Ellegaard - 29-November-2010 kl. 06:05
Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b