recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny iPhone med løst opladerstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny iPhone med løst opladerstik

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny iPhone med løst opladerstik
    Sendt: 31-December-2018 kl. 10:42
Hej

Kort før jul fik jeg en ny iPhone Xs Max. Jeg valgte at blive i Apple-land og fik mig så en ny. 

Nå, men nu har jeg så endelig fået den sat op og det kører bare. Det eneste jeg dog ikke er så fan af, er at stikket til opladeren sidder løst i laderstikket. Den lader umiddelbart fint nok, og giver det der “klik” når man sætter stikket i. Jeg kan også løfte telefonen forsigtigt i kablet uden det ryger ud (ikke at jeg gør det, men for at teste om det sidder fast) MEN jeg kan desværre også vrikke med stikket op og ned. Faktisk ret meget synes jeg. Jeg har testet med min kærestes iPhone X og der sidder stikket helt fast. Har også prøvet med 3x forskellige originale opladerkabler og alle 3 sidder fast i min kærestes iPhone X og alle 3 vrikker op og ned i min Xs Max. 

Skal jeg være bekymret for det?
          
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 13:11
hvorfor bruger i ikke trådløs opladning

har ikke haft stik i mine nye iphons efter trådløs opladning er kommet til dem

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 13:21
Tak for svar, men kan ikke bruge dit svar til så meget.

UPDATE:

Har nu prøvet opladerkabel nr. 4 som oprindeligt var til en iPhone 6. Dette stik sad helt fast i min Xs Max, og som jeg forventer et kabel skal sidde.

Alle 4 opladere som jeg har prøvet er originale fra Apple. Mærkeligt der er så meget forskel på hvordan de passer?

Edit; Det er første gang jeg oplever at et opladerstik kan vrikkes med op og ned. De plejer bare at passe. 


Redigeret af ladiesman217 - 31-December-2018 kl. 13:22
          
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 13:54
Du mener vel lightning stikket sidder løst i tlf?

Såvel originale som uoriginale lightningstik sidder som de skal på min iP6


Redigeret af Munch - 31-December-2018 kl. 13:56
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:29
Det stik skal sidde fast.

Klag over det og få en ny telefon.

Du kan sagtens lave sikkerhedskopi og gendanne din opsætning osv på en ny iphone.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 15:17
Ja Lightning stikket sidder løst i min Xs Max.

Men det der undrer mig, det er jo at de 3 originale opladere som vi har i huset, sidder alle 3 lightning stik løst i min telefon, hvor jeg kan vrikke med det op og ned, men det sidder helt fast i min kærestes iPhone X.

Så prøvede jeg som sagt oplader nr. 4 her i dag, hvor det sad helt fast i min Xs Max.

Noget tyder på, at det måske ikke er selve oplader-porten i min Xs Max der er noget galt med så, men selve de opladere vi har i huset? Og her synes jeg det er underligt, at når de alle 4 stik er originale fra Apple, så er det kun 1 af dem der sidder helt fast, og den oplader er helt tilbage fra en iPhone 6.

Kan man virkelig klage over det?

UPDATE

Jeg har nu lige prøvet to kabler igen. Det der fulgte med min telefon og min kærestes. Kan det måske være sådan, at lader-porten på en iPhone Xs Max er anderledes og måske lidt dybere end på en iPhone X? De to kabler jeg har prøvet nu, sidder det ene af dem bedre i min Xs Max end det andet, og derfor målte jeg lightning stikket, hvilket viste sig, at det der sad bedst i min iPhone Xs Max var 1,2 mm længere end det andet, så det er altså ikke helt ens. Og det korteste lightning stik af de to (det der fulgte med til min telefon) vrikker helt vildt når det sidder i telefonen. Begge lightning stik sidder til gengæld rigtig godt fast i min kærestes iPhone X, hvilket tyder på, at porten på en X er mindre og knap så dyb som på en Xs Max?

Dog var det kabel der sad bedst ikke det der fulgte med til min telefon. Underligt. Men er det ikke stadig en "bagatel" at klage over?


Redigeret af ladiesman217 - 31-December-2018 kl. 15:51
          
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 18:42
De ligtningstik der sidder løst, er der ingen modstand når de trykkes i bund? For så ER DER NOGET AT KLAGE OVER. Stikkene skal sidde klemt fast
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 21:58
Det er en fejl. Ergo ring til Apple og få et servicenummer, så du kan få den udskiftet. (fejlmelding til apple på telefon, så du kan tage sagsnummeret med til forhandler/værksted og få den udskiftet)
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 22:30
Hej igen. Sidder lige nu til selskab hvor en anden også har en ny iPhone Xs. Jeg har taget min oplader med (så afhængig er jeg) og selv samme lader kan også vrikke op og ned i denne iPhone Xs? Kan det passe af denne model er anderledes? Altså større i lader-porten? Virker bare mystisk at nu to iPhone Xs hvor denne oplader er prøvet i der vrikker lightning stikket op og ned?
          
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 03:00
Det lyder som om stikket er defekt.

Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hej igen. Sidder lige nu til selskab hvor en anden også har en ny iPhone Xs. Jeg har taget min oplader med (så afhængig er jeg) og selv samme lader kan også vrikke op og ned i denne iPhone Xs? Kan det passe af denne model er anderledes? Altså større i lader-porten? Virker bare mystisk at nu to iPhone Xs hvor denne oplader er prøvet i der vrikker lightning stikket op og ned?
Hvis det er tilfældet, skal google nok vide det. Prøv at søge bredt på engelsk.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

De ligtningstik der sidder løst, er der ingen modstand når de trykkes i bund? For så ER DER NOGET AT KLAGE OVER. Stikkene skal sidde klemt fast

Ja det klikker godt nok i, og skal trykkes sådan fast i, så der er fin nok modstand, når man sætter lightning stikket i, men det kan som sagt vrikke op og ned, som om at porten er for stor i åbningen til lightning stikket. Og som sagt, så prøvede jeg også en anden iPhone Xs, hvor det samme var tilfældet, men i en iPhone X og en anden iPhone SE der sad det helt fast.

Ved virkelig ikke om det er noget at klage over, men kan da prøve at forhøre mig hos Apple Support.

Har prøvet at søge lidt på Google omkring lader-portens størrelse, men finder ikke lige noget. Prøver senere når hovedet har det lidt bedre!
          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu