recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny JVC projektor på vej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny JVC projektor på vej

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny JVC projektor på vej
    Sendt: 07-August-2021 kl. 22:57
Spændende hvad JVC har på vej og hvordan det eventuelt påvirker den nuværende N5/N7:

Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2021 kl. 14:28

Bliver rigtig spændende!

Håber på en upgrade af min nuværende nx9.

Lige nu er rygtet bl.a. en 3k lumen laser i n serie chassis som afløser for n9.

3 uger til cedia så ved vi mere:-)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2021 kl. 06:23
Du siger bare til hvis du vil sælge din nx9 Smile
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2021 kl. 17:58

Fedt:-)


Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 17:08
@Submanic: Set i lyset at du har en "fornuftig" projektor ift. mig selv (x7500), Hvilke forhåbninger/forventninger har du til den kommende serie altså udover at det er en laser kilde, 8k og mere lumens? 

Mine forhåbninger ligger mere ovre i følgende:
Bedre motion, mindre lag, gerne under 16ms, hdmi handshake under 4sek, hurtigere opstartstid / menu / skift af mode. Langt bedre ansi kontrast. High mode bør være mindre støjende.

For at imødekomme nogle af disse ting, må JVC da godt gå på kompromis af en eller flere (dog helst en) af de teasede elementer (8k, højere lumens, laser kilde).
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

@Submanic: Set i lyset at du har en "fornuftig" projektor ift. mig selv (x7500), Hvilke forhåbninger/forventninger har du til den kommende serie altså udover at det er en laser kilde, 8k og mere lumens? 

Mine forhåbninger ligger mere ovre i følgende:
Bedre motion, mindre lag, gerne under 16ms, hdmi handshake under 4sek, hurtigere opstartstid / menu / skift af mode. Langt bedre ansi kontrast. High mode bør være mindre støjende.

For at imødekomme nogle af disse ting, må JVC da godt gå på kompromis af en eller flere (dog helst en) af de teasede elementer (8k, højere lumens, laser kilde).

Laser dimming/fade to black. Mit rum er fuldstændig  mørkt så i fade to black håber jeg deres implementering kan give noget der.

Jeg håber på endnu bedre CR.

HDMI handshake, ja tak men ikke super vigtigt.

8k input kunne muligvis give noget med upscaling.

Ellers laserkilde + lumen er noget jeg altid kan bruge:-)


Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2021 kl. 21:46
Jeg har hørt de satser på mere lys og mindre kontrast, til større lærred. Også hørt at næste serie sikkert bliver den sidste fra JVC.

Nu får vi se hvad der sker, jeg tænker det bliver noget lignende deres DLA VS3000.
Tænker lys opgivelsen der er angivet i 6500 kelvin, så en anelse mere end nuværende NX9, og ca ½ kontrast.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har hørt de satser på mere lys og mindre kontrast, til større lærred. Også hørt at næste serie sikkert bliver den sidste fra JVC.

Native 8K [?] + laser lyder helt sikkert som et skridt i den retning

Men skulle de stoppe med at lave projektorer? Hvorfor?

Vi vil jo fortsat være nogle med det behov, indtil det bliver lønmodtagere muligt at købe et >100" microLED [eller anden fremtidig <100 tommer] skærm uden at gældsætte sig i årtier.

Redigeret af TBC1 - 12-August-2021 kl. 11:02
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har hørt de satser på mere lys og mindre kontrast, til større lærred. Også hørt at næste serie sikkert bliver den sidste fra JVC.

Native 8K [?] + laser lyder helt sikkert som et skridt i den retning

Men skulle de stoppe med at lave projektorer? Hvorfor?

Vi vil jo fortsat være nogle med det behov, indtil det bliver lønmodtagere muligt at købe et >100" microLED [eller anden fremtidig <100 tommer] skærm uden at gældsætte sig i årtier.

Hvis der kommer en native 8K JVC til hjemmebio markedet, så løber jeg nøgen gennem byen. De var 100 år om at komme med native 4K, og de har kørt i prof verdenen først i adskillige år inden de bevægede sig over til hjemmebio. 

De har haft problemer med at opretholde kontrasten på 4K panelerne, skulle de nu pludselig lave native 8K paneler? Jeg tænker det fortsat er en promovering af 8K eshift i 9 serien.

Laser er flere bevægelige dele, som sikkert også medføre mere støj, og er ikke en udskiftelig lyskilde.
Om det er et skridt i den rigtige retning tvivler jeg på, det skridt vil jeg mene skulle være RGB laser, forbrugere elsker ord som laser, glas, guld, og rumfart og 8k, så kan man få det med i sagstalen er man sikker på nogle vil få våde underbukser.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har hørt de satser på mere lys og mindre kontrast, til større lærred. Også hørt at næste serie sikkert bliver den sidste fra JVC.

Native 8K [?] + laser lyder helt sikkert som et skridt i den retning

Men skulle de stoppe med at lave projektorer? Hvorfor?

Vi vil jo fortsat være nogle med det behov, indtil det bliver lønmodtagere muligt at købe et >100" microLED [eller anden fremtidig <100 tommer] skærm uden at gældsætte sig i årtier.

Hvis der kommer en native 8K JVC til hjemmebio markedet, så løber jeg nøgen gennem byen. De var 100 år om at komme med native 4K, og de har kørt i prof verdenen først i adskillige år inden de bevægede sig over til hjemmebio. 

De har haft problemer med at opretholde kontrasten på 4K panelerne, skulle de nu pludselig lave native 8K paneler? Jeg tænker det fortsat er en promovering af 8K eshift i 9 serien.

Laser er flere bevægelige dele, som sikkert også medføre mere støj, og er ikke en udskiftelig lyskilde.
Om det er et skridt i den rigtige retning tvivler jeg på, det skridt vil jeg mene skulle være RGB laser, forbrugere elsker ord som laser, glas, guld, og rumfart og 8k, så kan man få det med i sagstalen er man sikker på nogle vil få våde underbukser.

Helt enig, det var også derfor jeg undrede mig over 8K, da det helt sikkert ville medføre meget mindre kontrast, med mindre man byggede fysisk meget større og dermed meget dyrere D-ILA chips, hvor de lysfaste dele fylder relativt mere i forhold til de styrende ikke-lysfaste dele. Så var kombinationen native 8K og laser, så pegede det helt klart i retning af både lavere kontrast og højere lys. Så det undrede jeg mig sådan set ikke over, det fandt jeg blot ville logisk og rationelt passe sammen, selv om jeg også synes det lød mærkeligt [der af mit ?] hvis de skulle være parate til native 8K allerede, efter udfordringerne forbundet med 4K.

Det jeg der imod undrede mig over og havde svært ved at få til at passe rationelt sammen med noget, var det med at de skulle stoppe med at lave D-ILA projektorer? 

For vi vil jo fortsat være nogle med det behov, indtil det bliver lønmodtagere muligt at købe et >100" microLED [eller anden fremtidig >100 tommer] skærm uden at gældsætte sig i årtier.

Så hvad handler rygterne om "at næste serie sikkert bliver den sidste fra JVC" om?


Redigeret af TBC1 - 12-August-2021 kl. 11:55
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2021 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har hørt de satser på mere lys og mindre kontrast, til større lærred. Også hørt at næste serie sikkert bliver den sidste fra JVC.

Native 8K [?] + laser lyder helt sikkert som et skridt i den retning

Men skulle de stoppe med at lave projektorer? Hvorfor?

Vi vil jo fortsat være nogle med det behov, indtil det bliver lønmodtagere muligt at købe et >100" microLED [eller anden fremtidig <100 tommer] skærm uden at gældsætte sig i årtier.

Hvis der kommer en native 8K JVC til hjemmebio markedet, så løber jeg nøgen gennem byen. De var 100 år om at komme med native 4K, og de har kørt i prof verdenen først i adskillige år inden de bevægede sig over til hjemmebio. 

De har haft problemer med at opretholde kontrasten på 4K panelerne, skulle de nu pludselig lave native 8K paneler? Jeg tænker det fortsat er en promovering af 8K eshift i 9 serien.

Laser er flere bevægelige dele, som sikkert også medføre mere støj, og er ikke en udskiftelig lyskilde.
Om det er et skridt i den rigtige retning tvivler jeg på, det skridt vil jeg mene skulle være RGB laser, forbrugere elsker ord som laser, glas, guld, og rumfart og 8k, så kan man få det med i sagstalen er man sikker på nogle vil få våde underbukser.

Helt enig, det var også derfor jeg undrede mig over 8K, da det helt sikkert ville medføre meget mindre kontrast, med mindre man byggede fysisk meget større og dermed meget dyrere D-ILA chips, hvor de lysfaste dele fylder relativt mere i forhold til de styrende ikke-lysfaste dele. Så var kombinationen native 8K og laser, så pegede det helt klart i retning af både lavere kontrast og højere lys. Så det undrede jeg mig sådan set ikke over, det fandt jeg blot ville logisk og rationelt passe sammen, selv om jeg også synes det lød mærkeligt [der af mit ?] hvis de skulle være parate til native 8K allerede, efter udfordringerne forbundet med 4K.

Det jeg der imod undrede mig over og havde svært ved at få til at passe rationelt sammen med noget, var det med at de skulle stoppe med at lave D-ILA projektorer? 

For vi vil jo fortsat være nogle med det behov, indtil det bliver lønmodtagere muligt at købe et >100" microLED [eller anden fremtidig >100 tommer] skærm uden at gældsætte sig i årtier.

Så hvad handler rygterne om "at næste serie sikkert bliver den sidste fra JVC" om?
Rygter er rygter, men som jeg hørte det ville JVC satse på projektoere til større lærreder= mere lys, da fladskærmsmarkedet vokser sig større og større hurtigt, og med salgstallene fra nuværende N serie er det tvivlsomt at JVC projektoere kan generere nok overskud til at have interesse for JVC.
Tænker også det har kostet JVC mere end en slat penge at ombytte og reparere fejl på N serien, det er trods alt første generation af et helt nyt design, med de børnesygdomme det medføre.

En ting er sikkert, vi bliver klogere i fremtiden.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2021 kl. 12:18
Jeg er meget spændt på at se hvad de kommer med. 

JVC er generelt 'svage' på hjemmebiograf-markedet for dem som har større end gennemsnitlige rum og lærreder. Der ser man næsten eksklusivt Sony 5000'eren og Barco's residential projektorer. 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu