|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() Sendt: 04-Maj-2009 kl. 11:15 |
Hej Alle
burde vi ikke snart vores egen ny katagori i forum for netværk medie afpsillere . såsom popcorn og wd tv? der er og har været meget aktivtitet i disse katagorier , men de er svære at finde frem til i forumet hvis man ikke lige kender dem. ligenu ligger de under distribution og udstyr generelt. Jeg forslår evt at vi ligesom med MS medicentere opretter en tråd eller katagori under Recordere, afspillere og foto , som hedder enten Medieboks eller Netværk Medie Afspillere, hvor alle eks. divco, popcon og wd tv kan ligge under. |
|
![]() |
|
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
![]() |
slet ingen der mener vi bør få vores "eget forum" til netværk medie afspillere? lige nu roder det rundt i både forum for dsitrubtion, og udstyr samt i et par andre katagorier.
|
|
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Spørgsmålet er jo om de nye receivere også skal ind under denne kategori? Jeg mener da at eks. min Pioneer SC-LX81 kan virke som en netværksafspiller (uden at jeg dog har prøvet..
![]() |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Eller min Kiss?
Nå nej, den har jo allerede et særskilt forum ![]() Jeg støtter i hvert fald forslaget. Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg mener at vi kan segmenetere afspillere i den nye katagori ret simpelt.
1. De skal køre på en DSP/SOC chip fra Sigma Designs, de er pt den eneste som lave chips til disse afspillere. se hifi prisers side her; , de har en god oversigt over hvilke bokse jeg tænker på ; udover WD TV popcorn, tvix, divco mv. mediebokse Redigeret af daskino - 06-Maj-2009 kl. 16:35 |
|
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg synes man skal overveje en yderligere segmentering af kategorien - aktiviteten kan nemt komme under et "kritisk" niveau så en adskillelse kan påvirke den samlede trafik negativt.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis vi ser på aktiviteten på denne sektion den seneste måned syntes jeg efterhånden at der er nok aktivitet til at det kan bære at have sin egen kategori under "Recordere, afspillere og foto". f.eks. har kategorien DVD afspillere ikke haft nær så megen aktivitet det seneste stykke tid og Blu-ray og HD DVD kategorien megen aktivitet handler mest om nye film folk har købt, end om afspillerne i sig selv
PÅ forums såsom avforum.com og avsforum.com er Netværk medie afspiler kategorierne nogle af de mest hotte pt. Derudover skal man nok også regne med at flere nye brugere vil fatte interesse for kategorien hvis det er mere tilgængelig og ikke gemt under den lidt underfundige kategori; Distribution og udstyr generelt. Jeg har i hvert fald prøvet at udvide kategorien ved at skrive om flere afspillere end lige popcorn, der er efterhånden over 25 forskellige afspillere hvis ikke mere. Derudover er der nu 2 store chip fabrikanter Sigma og Realtek på banen som laver til til det marked. Redigeret af daskino - 05-Juli-2009 kl. 18:26 |
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg forstår ikke hvorfor denne tråd stadig er aktiv? Der er kommet en kategori der hedder "streaming media" Det er da præcis det du efterspørger. Mvh Mogens |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Streaming media??? Det er da ikke medier, der diskuteres...
|
|
![]() |
|
![]() |
På den anden side er 'Blu-ray og HD DVD afspillere' befængt med en tråd, der hedder 'Se hvad der kom i min postkasse i dag', selvom den skulle være et helt andet sted....
Det har folk og især moderatorer ikke fattet! Edit: Og netop årsagen til, at jeg ikke gider at abonnere på det forum ![]() Redigeret af Breddam - 11-Juli-2009 kl. 23:17 |
|
![]() |
|
![]() |
Streaming media? kunne d t være mere intetsigende?
Det jeg argeumtentrer for er at vi får en palds i toppen under Recordere, afspillere og foto . DEt er jo afspillere af video vi snakker om i denne tråd, popcorn, xtreamer, wd tv mv. som eks hedder Digitale medie afspillere Netværks medie afspillere Elektroniske filmfremvisnings apparater Redigeret af daskino - 11-Juli-2009 kl. 23:36 |
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg er helt enig i at det er svært at navigere i de mange underfora. Men underteksten til Streaming media lyder "TV, film, radio og musik via netværk og internet". Det er efter min mening ikke til at misforstå at det dækker over Popcorn Hour, Twix, Sonos, Squeezebox, UPNP/DNLA-afspillere generelt, samt services a'la Grooveshark, Deezer og for så vidt også Youtube. Men det ER åbentbart svært at gennemskue (hvis jeg da har forstået det korrekt) for "Distribution og udstyr generelt" har en del tråde om ovenstående emner. Skal vi nævne "modtagelse og udstyr generelt", så ved jeg slet ikke hvad der skal diskutteres, ud over radio? Jeg kunne godt tænke mig en mmere synlig moderation. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |