|
Ny kompakthøjtaler - i reol? |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
https://bekent.dk/blog/basrefleks-kabinettet-hvordan-virker-basrefleks/
Prøv at google hvad meningen med det er og hvad et rør gør. Der kommer jo lyd og luft ud af det. Mvh Frank
|
||||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4905 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg siger bare at der ikke kommer meget lyd fra porten.
I den fine gennemgang står at der skal være 5-7 cm fra port til væg. Det er der i de fleste reoler. Så jeg vil stadig påstå at det er uden betydning hvilken vej porten vender.
|
||||
piddy
Bruger Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg smutter ned og hører X14 igen og ser om rådgiveren kan sætte dem 20-25 cm fra væggen, så jeg kan se om det har nogen hørbar effekt. For jeg synes de spillede pis.... godt i forhold til deres størrelse.
Redigeret af piddy - 12-September-2018 kl. 21:26 |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Lad os så antage at de har samme følsomhed. Ved “klokken 12” på volumen er lydspidserne på 25 Volt. Her vil højttalerne på 4 ohm trække dobbelt så meget strøm ud af forstærkeren og dermed også dobbelt så meget effekt. Ved dobbelt så meget effekt spiller de forhåbentligt højere...... Klaus
|
||||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4905 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
spørg evt om der medfølger skumprop til porten.
På den måde kan du justere. Port eller ej så vil de fleste højttalere få mere bas jo tættere de kommer på væggen.
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Et godt sted at starte er at læse brugsanvisningen..... “Compact loudspeaker set-up The compact models are designed to offer exceptional performance while taking up minimal space. The mini-monitors will realize their optimum performance when used in conjunction with a dedicated stand (such as the Dynaudio Stands) to position them at the proper height while absorbing any resonance. Due to its dimensions, you can also place the loudspeaker on a ledge or shelf or on top of furniture. But to avoid the possibility of any negative influence on sound quality, one should take care to utilize a stable surface offering a wide enough space in front of the loudspeakers as to not limit the sound quality and performance. In such applications or if placing the speakers in enclosed audio/video furniture, the bass reflex port can usually be left unplugged as long as there is minimal clearance to the boundaries at the top and rear of the loudspeaker cabinet.” Klaus
|
||||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1563 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
prøv at kigge på Mission LX-2 eller QX-2
De er ofte på tilbud https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-mission-lx-2-p-2272.html Dem her ville jeg gerne have haft mulighed for at lytte på før jeg købte mine Dynaudio Emit M10 Evt de nye dali oberon Redigeret af gasolin - 13-September-2018 kl. 08:15 |
||||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
||||
piddy
Bruger Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hej Gasolin. Er du ikke tilfreds med dine M10?
|
||||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej Oberion afløser ikke Zensor så vidt jeg ved
|
||||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Da Jeg købte mine Dynaudio havde hififreaks ikke QX2 serien endnu Har haft Mission LX-2 og de gør det rigtig godt til prisen som tit er 599kr |
||||
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Enig... der er mange parametre der er afgørende. |
||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |