|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
m.frank ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() Sendt: 26-Juni-2006 kl. 23:06 |
|
Er der nogle der kender til denne skærm fra ecinema systems, model: DCM40HDR. Modellen har tilsyneladende de mest imponerende spec. til dato. Bl.a. er kontrasten på 30.000:1 hvilket er langt over en CRT skærm. Hvis dette holder får det alle andre LCD skærme, nuværende og kommende til at ligne en joke Læs nyheden på: http://syphaonline.com/SYPHAnewsitems2006/SYPHAnews20060614- 02.html ecinema systems website: http://www.ecinemasys.com/ |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
Hvad forventer de prisen så bliver - En milliard? Men kender ikke lige produktet |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
m.frank ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
|
Jeg tror ikke der er sat en pris på den endnu, den bliver formodentligt dyr. Men det er da fantastisk hvis vi er oppe på et kontrastforhold på 30.000:1. Det kan være at de andre producenter vil vise at de også kan
![]() |
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Uden at jeg kender den pågældende skærm, så vil jeg anbefale dig at læse nedenstående indlæg, før du falder på halen over en kontrast-specifikation: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13104& PN=1&TPN=100 |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
stigc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
![]() |
|
Kan da ikke finde noget på deres hjemmeside omkring denne fantastiske skærm, de har kun en 23" skærm med middelmådige data ;-) |
||
Stig
Blot min ringe mening ! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Indlæget var godt men det ændre ikke på at vi her ikke taler om en kontrastforøgelse fra fx. 4000:1 til 5000:1. Men om hele 30.000:1 Det må gøre en forskæld. Derudover yder skærmen 12 bit databehandling hvilket giver et forøget farverum mod de normale 8 bit. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror den er så ny at den endnu ikke er med på deres website. |
||
![]() |
||
Kraller ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
|
Jeg må sige jeg ikke er videre overrasket.. Teknikken forbedrer sig jo i en lynende hast. Men lad dem nu lige få det på markedet før vi jubler.- og frem for alt, så skal det jo have et flot billede- og ikke bare et dejligt stort tal...
|
||
-larsen - sjovsnak.dk
|
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
Vi kan allerede idag på bestilling ordne de eksisterende skærme til et ønsket krontrastforhold, dog vil vi ikke strække dem mere end 90.000:1.
Det skal ikke koste kunden alverden at få lavet kontrastforholdet om, vi kaster bare kontrast terningerne igen, og ser hvad resultatet bliver næsten gang vi spiller om kontrastforhold indokationer. Nej undskyld, men jeg kan ikke lade være med at kommentere sådan nogle producenters latterlige specifikationer, som intet har på sig. |
||
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Det kommer 100% an på _hvordan_ den kontrast-forøgelse er opnået. At opnå en høj on/off kontrast er meget, meget simpelt - det er bare et spørgsmål om at skrue nok ned for back-lighten ved sort-målingen. Det ville være yderst simpelt at få et Samsung R72 til at måle 100.000:1 on/off, de skulle bare skrue lidt mere ned for backlighten ved mørke billeder. Resultatet ville være komplet ubrugeligt, men ikke desto mindre være en reel on/off på mange gange højere end den nuværende. Prøv at kigge lidt på målingerne igen. Forskellen fra R72 til Toshiba'en er i opgivne specifikationer firdobbelt - men i reel ANSI-kontrast mindst dobbelt op _den anden vej_. Dvs. principielt kan du have et tv med 8 gange så høj on/off kontrast, uden at ANSI kontrast er forbedret. Fra 5000:1 til 30.000:1 er 6-dobbelt - men det kan sagtens opnås selv om ANSI-kontrasten er _ringere_. Det er netop dét der er hele pointen med mit indlæg - du kan ikke bare sige "okay, selv hvis tallet skal divideres med to, så er det stadig bedre". |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
Kraller ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
|
Konklusionen må vist være= det er fint at de siger at deres skærm har kontrastforholdet 30000:1, men om det så lever op til det- kan vi først få at vide, når vi får nogle 1.hånds erfaringer/test af skrærmen...
|
||
-larsen - sjovsnak.dk
|
||
![]() |
||
tekno ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2006 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |