recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny lejlighed - Ny lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy lejlighed - Ny lyd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 04:36

Ved ik hvilket sæt du kiggede på af Focal? Dôme springer jo nok dit budget lidt? ;) det ellers til fælleskøb herinde for 10.000 kr vist nok.

Sib er noget billigere - har endnu ikke hørt Dôme, så kan ikke sammenligne dem. Dog er jeg helt tilfreds med mine Sib. Ud over de nogle gange mangler en lille smule til musikken. Men ellers rigtig gode.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Bayliss Bayliss skrev:

Igen, tak for svaret..

Det Focal-sæt er fandme lækkert.. Og det spiller bare eller hvad ?

Hvad er forskellen på 605 og 606 ? Eller 607 til 4500 fra ny ? Er forskellen betydelig, når man er "begynder" ?

Forskellen er meget lille, Der er vidst 10 watt mere udgangseffekt pr. kanal og en HDMI indgang mere på 606 i forhold til 605.
På 607 mener jeg der endnu en HDMI indgang så vi er oppe på 4 og så har den en ny surround ved navn IIz som giver mulighed for 8.1 lyd hvis der nogensinde kommer nogle film med det.

Desuden er der en firmware fejl i 605, som kan rettes med en opdatering på en CD eller igennem den optiske udgang på en computer. Den fejl er ikke i 606 og nyere modeller. Det er en fejl som findes på 5'er serien.
Fejlen kan give et højt knald i højttalerne når man ser film med HD lyd. Men det kræver jo at du har Bluray.

Hvis der du kan finde en 606 til samme pris som en 605, så er der jo ikke noget at diskutere. Men hvis den er 500 til 1000 kroner dyrere, så mener jeg ikke det er pengene værd, medmindre du specifikt skal bruge 3 og ikke kan nøjedes med 2 HDMI indgange. Alternativt skal du måske kigge på 705 eller 805 hvis de kan findes en til en god pris. De har dog også den omtalte firmware fejl som skal rettes med en CD. Men specielt 805 skulle have væsentligt bedre lyd i kraft af bedre digital/analog konvertere og DSP chip, samt at den også har større udgangseffekt.

Redigeret af Cyberguyen - 24-Maj-2009 kl. 11:05
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 14:27

et bud kunne også være XTZ højtalere fra www.fyndborsen.se

fornuftigt spillende højtalere (i mine øre meget gode) til gode penge og de er meget lækre. og BILLIGE pga den svenske kr kurs

Til top
Bayliss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2007
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 15:11
Tak for svarene..

@Rune.. Det var netop Sib jeg kiggede på.. Ser rigtig fine ud, men jeg kender jo ikke forskellen på den ene og den anden højtaler..

@Cyberguyen.. Puhaa, du kaster alt for mange op i luften.. Når man ikke kender forskellene nytter det ikke at foreslå 4 forskellige
Men tak anyways..

@thomnico.. Jeg prøver at kigge lidt på det.. Tak for linket..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 16:03

@Cyberguyen.. Puhaa, du kaster alt for mange op i luften.. Når man ikke kender forskellene nytter det ikke at foreslå 4 forskellige
Men tak anyways..

Undskyld jeg hvis forvirrer mere end godt er...

Det jeg prøvede at fortælle er at 605 er rigeligt til dit behov medmindre du har behov for mere end 2 HDMI stik. Det kan jo være at du har en HD-DVD, en Bluray og en DVD afspiller, som du alle vil bruge på samme tid og som benytter HDMI.
Men hvis du kan få en 606 brugt til en fornuftig pris som ikke ligger meget over 605, så ville jeg overveje denne.
Men hvis du så igen kan få en 705 til samme pris som en 606, så er denne klart at foretrække.

Der er ikke rigtigt meget forskel på modellerne 605, 606 og 607. Det er mest nogle flere indgange og lidt mere effekt og små rettelser.
Derimod begynder det at blive bedre kvalitet med 705 og især 805. Men du behøver ikke gå op i de modeller for at få dækket dit behov.
Det var mere for at illustrere at 705 efter min mening er et bedre valg end en 606 og en 805 et bedre valg end 607.

Så der er ikke noget klart svar - det kommer meget an på prisen.

Uanset hvad du vælger af det jeg har foreslået vil du få meget for pengene og kunne klare dit behov med lyd i flere rum ved kun at købe et set højttalere ekstra.

Redigeret af Cyberguyen - 24-Maj-2009 kl. 16:09
Til top
Bayliss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 16:09
Du behøver skam ikke undskylde.. Går ud fra du gør det i en god mening..

Tak for uddybningen.. Det hjalp

Igen bliver jeg nødt til at spørge dumt, hvad er et fornuftigt prisleje for de forskellige receivere ?

Har desuden kun mit TV og min ps3 jeg skal have sat til.. Måske også Wii'en, men det er ikke en nødvendighed..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 16:21

Du behøver skam ikke undskylde.. Går ud fra du gør det i en god mening..

Tak for uddybningen.. Det hjalp

Igen bliver jeg nødt til at spørge dumt, hvad er et fornuftigt prisleje for de forskellige receivere ?

Har desuden kun mit TV og min ps3 jeg skal have sat til.. Måske også Wii'en, men det er ikke en nødvendighed..

Så vil du kunne klare dig med alle modellerne.

Jeg vil tro at du kan få en 605 til omkring 2000-2500 kr hvis du er rigtig heldig.
Alternativt kan få en 606 til 3000 i den blå avis - Her

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 23:47

Tak for svarene..
@Rune.. Det var netop Sib jeg kiggede på.. Ser rigtig fine ud, men jeg kender jo ikke forskellen på den ene og den anden højtaler..

Du kan da lige se et billed af mine hvor de står på en stand man kan købe til sættet.

Det består som sagt tidligere af Sib og Sib XL. Sib XL er købt til center da den kan ligge ned. Det kan Sib ikke (!) og det jo for det meste sådan den skal være under tv'et. Sib'erne har jeg 4 stk af - nemlig både for og baghøjtalere. Du kan se Sib XL ligge ned på billedet også. Samtidig kan du lige se lidt af Cub2 subben bag hele tv bordet.

Så som sådan så valgte jeg Sib XL til center af to grunde. 1. den kan ligge ned (ved brug af en stand til selv samme højtaler - skal købes ud over) 2. fordi den lige er det mere kraftig end Sib er. Center skal jo helst kunne brage lidt under filmen :-)

Håber det hjælper lidt på din søgen.

Redigeret af RuneH - 24-Maj-2009 kl. 23:47
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bayliss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 16:47
Jeg takker, igen igen, for svarene..

Jeg sidder lige og laver lidt prissøgninger, og finder så ud af at jeg kan få 606 til 3700 incl. fragt, og 605 til 5500 kr.

Er det mig der et helt galt på den, eller er 606 ikke "bare" den nyere version ?

Desuden kan jeg finde en 706 til ca. 4700 incl. fragt, hvilket måske godt lige kan gå an ift. budgettet.. (Min kæreste har sagt jeg bare må argumentere godt for det )

Nå, men what to do ? Man vil vel gerne være lidt "fremtidssikret", men kan en førstegangskøber som mig overhovedet hører forskel, og er det reelt pengene værd ?
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 20:09

4700 for en 706 virker som en go pris, er den ny eller brugt?

En 706'er har lidt mere power, som altid er rart hvis du engang vil opgradere højttalere som måske kræver lidt mere end de små Focal der nævnes.

Til top
Bayliss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 10:17
De ca. 4700 er nyprisen på en 706..

Jeg tænkte nemlig også på, hvis man en dag ville opgradere højtalerne, at receiveren naturligvis skulle følge med.. Det bliver vel så ikke rigtig nødvendigt med en 706 ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2009 kl. 13:54
Det kommer jo så helt an på hvor højt du vil spille og hvor stor en stue du får.
Jeg vil tro en 606 sagtens kan klare dit behov - så du ikke den jeg henviste til for 3000 kr?

Gunden til at en 605 måske er dyrere end 606, kan være at de billige forhandlere typisk får solgt deres endheder ud og kan modtage de nye modeller. Hvormod de dyre forhandlere skal have solgt deres dyre lager af 605 først og det er til en dårligere pris.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu