|
Ny LINUX modtager eller hjemmebygget HTPC? |
Besvar |
Forfatter | |
Henrik_DK
Ny bruger Oprettet: 19-Oktober-2010 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Februar-2013 kl. 13:22 |
Hejsa, håber I kan guide mig :-).
Jeg har i dag en VU+ DUO med en 2 TB intern disk. Der er tilsluttet både Canal Digital og Viasat via 2 QUAD lnb´er og 2 diseqc switche. Desværre er jeg ikke længere tilfreds med VU+ DUO, da den er langsom ved kanal skift, larmer meget og jeg har aldrig fået de 2 tunere til at virke ordentlig med diseqc switchene. Viasat kan jeg godt se samtidig med, at jeg optager en Viasat kanal, men det virker ikke med Canal Digital. Så jeg har besluttet mig for, at skifte VU+ DUO´en ud, men jeg er meget i tvivl om, hvilken vej jeg skal gå... Jeg vil også fremover bruge min NAS til optagelser og vil have en støjsvag modtager (med passiv køler). Men skal jeg f.eks. gå efter en GIGABLUE QUAD (selvom 1000 mbit netkort problemet er vist ikke løst endnu)? http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/gigablue-hd-800-quad-5005/ Eller skal jeg gå HTPC vejen med 2 stk. DVB-S2 tunere? Jeg har ikke noget imod, at "nørde" med nyt hardware / software, så HTPC løsningen afskrækker mig ikke, men jeg kan ikke blive klog på om HTPC med DVB-S2 er vejen frem. De sidste par uger har jeg ellers brugt mange timer på hente oplysninger om det i forskellige forums, men jeg er kun blevet mere forvirret bare på et højere plan ;-). Håber at I kan guide mig :-). |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da det ser ud til at du ikke har noget i mod at Nørde, så vil jeg anbefale HTPC løsningen, da den er langt mere fleksibel. Du kunne måske finde inspiration i mit setup: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456Du kan også vælge MediaPortal eller XBMC. Jeg bruger selv DVBViewer som frontend. Det er klippestabilt, men ikke så pænt at se på som MediaPortal og XBMC
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
Henrik_DK
Ny bruger Oprettet: 19-Oktober-2010 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit svar :-). Det er nu også HTPC vejen, som jeg mest er til, da jeg ser det som en spændende udfordring. Jeg har læst meget om, at der kan være problemer ved at se LIVE TV via det indbyggede grafikkkort (tænker på I3 cpu og HD4000). Passer det? |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved det ikke. Har ikke sådan et grafikkort, men et grafikkort af f.eks. nVidia kan fås for under en plovmand, så risikoen er ikke så stor. Jeg har aldrig haft problemer med nVidia, men masser med ATI/AMD og Intel
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10461 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du læst de tyske tests af Linux boksen Atemio AM 7600? Den er lynhurtig, klippestabil og larmer ikke, da den ikke indeholder nogen blæser. Og så er den fleksibel, da tunerne kan udskiftes til en anden type efter behov. Sidst, men ikke mindst, er den billig. Under 300 euro uden harddisk. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |