recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny lyd - eller hvad ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy lyd - eller hvad ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bekker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny lyd - eller hvad ?
    Sendt: 11-Februar-2009 kl. 22:29

Hejsa,

Jeg går og overvejer at opgradere lidt på lydsiden, men er i tvivl om det vil give en reel forskel, eller der er andre steder jeg bør opgradere først.

Mit nuværende setup består af et Pioneer 5090H, en PS3 spille, samt en (efterhånden gammel) Yamaha RVX-1400. Af højttalere har jeg Audio Pro overalt - Image 11 som front/baghøjttalere, Image 12 som center, og en B1.35MKII sub. Lydsiden er ikke blevet opgraderet siden jeg købte Yamaha'en, da den lige var kommet frem - er det mon 5 år siden ?

Anyway, jeg har kigget lidt efter Onkyo 706, som virker som et fornuftigt køb for tiden - men jeg vil ikke smide penge efter den, hvis jeg bør opgradere højttalere først.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 23:16
Hvis du går efter HD lyd og blueray, så er en Onkyo 706 rigtig fin.  
havde nok valgt og købe en pan BD55 blueray og sætte den til med analog kabel til din Yamaha. Din Yamaha RVX-1400 har 5.1 analog indgang. Dernæst kunne du jo opgradere højttalerne.
Almindelig stereo og digital lyd fra dvd tror jeg ikke der er stor forskel mellem din Yamaha og Onkyo 706
Til top
bekker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 08:23
Vil der være forskel i at benytte den analoge indgang til 5.1, fremfor den digitale ? Jeg har jo i forvejen 5.1 lyd...
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 15:05
Grunden til du skulle gøre som xcardman skriver ville være fordi du så kan spare penge på en ny receiver.. opgradering op til HD lyd skulle efter sigende være ekstrem god, men da din receiver jo er fra før HD lydformaterne blev lavet (tror jeg da nok) kan man købe en Bluray afspiller, såsom Panasonic BD5 som foreslået (kan fås til under 3000 uden regionskoder), som så kan decode HD lyden, og sende det via analogt ned til din receiver, og ja, dette skulle gerne lyde bedre end det du har nu, med mindre du bruger mega dårlige kabler til den analoge forbindelse mellem BD afspiller og receiver.. altså du får egentlig HD lyd selvom din receiver ikke kan klare det, da BD afspilleren sender HD lyden ned på en sådan måde at receiveren kan forstå det.. håber det kastede en lille smule mere lys over sagen..
Mvh

Stephen
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 15:13
helt rigtig og HD lyd er ikke bare almindelig 5.1 dts eller dolby digital lyd.
brugt selv analog lyd fra en BD afspiller og en denon 2105 med analog kabel. Der er meget stor forskel. Grund til at jeg i dag har en Onkyo 806 er bedre stereo, samt mere power. Den er dog også bedre til almindelig surround end min 2105.
Til top
bekker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2009 kl. 23:23

Ahh, på den måde. Jeg troede at min forstærker skulle understøtte HD lyd, og ikke at man bare kunne "luske" det igennem på den måde...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu