recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny MAC adresse på DIR-655
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy MAC adresse på DIR-655

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny MAC adresse på DIR-655
    Sendt: 29-Januar-2010 kl. 12:53
Hej,
 
Hvordan ændre jeg MAC adressen på min DIR-655 router så den passer til profibers router.
 
Pft.
 
Mvh. Torben
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 13:04
Torben, hvad mener du med at så den passer til Profibers router ??
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 14:22
Hej,
 
Vil give DIR-655 samme MAC adresse om linksys routeren fra profiber.
 
Mvh. Torben
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 14:27
Jamen hvorfor Torben, er der nogen grund til dette ?? :) Ikke så vidt jeg ved hehe :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:33
Hvis det er for at undgå terrorsikringen i fiberboksen, skal du blot slukke fiberboksen inden du slukker linksys routeren, derefter sætter du d-link routeren i fiberboksen, tænder den, venter 10 sekunder og tænder derefter fiberboksen igen.

Redigeret af pfugl - 29-Januar-2010 kl. 15:35
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Hvis det er for at undgå terrorsikringen i fiberboksen, skal du blot slukke fiberboksen inden du slukker netgear routeren, derefter sæt den nye router i fiberboksen, tænd den, vent 10 sekunder og tænd derefter fiberboksen igen.


Terrorsikring?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:39
Hvis man skifter router på Profibers fiberboks (og den derved detekterer en ny mac adresse), vil der normalt gå 2 timer før internettet er aktivt igen. Profiber kalder det selv terrorsikring - spørg mig ikke hvorfor. Måske er der andre der ved det?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:57
pfugl ikke helt korrekt, det er nu kun 5 min :) De har lavet det om fra 2 timer til 5 min :)
 
Ud over det, så er det pga. anti terro lovgivningen som siger at man skal gøre dette. Dog er der nogen selvskaber som kommer let omkring dette desværre. :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

pfugl ikke helt korrekt, det er nu kun 5 min :) De har lavet det om fra 2 timer til 5 min :)
 
Ud over det, så er det pga. anti terro lovgivningen som siger at man skal gøre dette. Dog er der nogen selvskaber som kommer let omkring dette desværre. :)


Øh, hvad er det for en anti-terror lov??

Normalt er problemstillingen den at ISP'erne kun vil uddele een offentlig IP adresse per abonnent fordi der er mangel på IPv4 adresser. Typisk skal den eksisterende DHCP lease udløbe før der kan tildeles en ny IP adresse, og da DHCP serveren ser på netværkenhedens MAC adresse, kan man eventuelt snyde DHCP serveren ved at klone den gamle MAC adresse over på den nye. Alternativt kan man sørge for at den første netværksenhed sender en release kommando til DHCP serveren, men det er vist de færreste routeren kan finde ud af det.

Har Profiber sat DHCP lease tiden ned til 5 minutter (meget lavt), eller accepterer de tildeling af nye offentlige IP adresser til en anden MAC adresse med 5 minutters mellemrum?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

pfugl ikke helt korrekt, det er nu kun 5 min :) De har lavet det om fra 2 timer til 5 min :)
 
Ud over det, så er det pga. anti terro lovgivningen som siger at man skal gøre dette. Dog er der nogen selvskaber som kommer let omkring dette desværre. :)
OK -var ikke klar over at det var blevet sat ned. Men det er da glædeligt at Profiber har lyttet til den megen kritik der har været omkring dette.
/Peter
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 16:59

Hej,

Mange tak - det vil jeg teste.
 
Mvh. Torben
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

pfugl ikke helt korrekt, det er nu kun 5 min :) De har lavet det om fra 2 timer til 5 min :)
 
Ud over det, så er det pga. anti terro lovgivningen som siger at man skal gøre dette. Dog er der nogen selvskaber som kommer let omkring dette desværre. :)


Øh, hvad er det for en anti-terror lov??

Normalt er problemstillingen den at ISP'erne kun vil uddele een offentlig IP adresse per abonnent fordi der er mangel på IPv4 adresser. Typisk skal den eksisterende DHCP lease udløbe før der kan tildeles en ny IP adresse, og da DHCP serveren ser på netværkenhedens MAC adresse, kan man eventuelt snyde DHCP serveren ved at klone den gamle MAC adresse over på den nye. Alternativt kan man sørge for at den første netværksenhed sender en release kommando til DHCP serveren, men det er vist de færreste routeren kan finde ud af det.

Har Profiber sat DHCP lease tiden ned til 5 minutter (meget lavt), eller accepterer de tildeling af nye offentlige IP adresser til en anden MAC adresse med 5 minutters mellemrum?
Jesper, Nej de har ikke sat lease time ned til 5 min, men deres tid spærring de har når man skifter udstyr. Alt når du sætter en ny router eller andet til fiber boksen, så spærre den nu kun i 5 min og ikke 2 timer som den var før.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu