recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Mac Mini kan ikke trække 1080p
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Mac Mini kan ikke trække 1080p

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:52
Ved at skimme den tråd, ser det ud til du skal prøve et XBMC nightly build, så se om det ikke løser problemet for dig.
Til top
dmbs1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-December-2010
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dmbs1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 12:12
Tak for linket. Så er man da ikke alene.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 13:22
Jeg kører selv med en i3-2100T og xbmc, og kører bare uden hardware acceleration. CPU'en ligger alligevel under 20% ved 1080p film. Skulle de enang få løst problemet er det ok, men ellers gøre det mig ikke noget at CPU'en skal klare arbejdet, istedet for GPU'en...
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 17:23
Jeg havde ligende problem på en lille Atom maskine, når jeg afviklede HD materiale  i VLC Player. Det løste dig dog, da jeg skiftede til Power DVD 10, her sker afviklingen fulstændig perfekt. Så software har stor betydning.
Til top
cg82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-December-2011
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cg82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:16
Nu har jeg haft prøvet forskellige setups med min mac mini (den nye med 4 gb).

Når den kører HDMI til mit nyere  full hd sony lcd hx700 lagger stort set alle filer. Gælder både dvd (dog ikke så meget, 720p og 1080p
Når den er tilsluttet mac led display 27¨ lagger den kun meget sjældent, men det hænder dog.

Jeg kan simpelthen ikke finde en forklaring på, det meget ringe billede der er ved brug af hdmi. Har forsøgt at slå alt automatisering af billede mv. fra på tvet, men dette løser intet.

Må desværre konstatere at mac mini absolut ikke er noget godt valg som media center.
Til top
cg82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cg82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 22:17
HDMI kabel er også skiftet
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 15:23
Jeg har en MacMini  med Plex installeret og det er det bedste valg jeg nogen sinde har truffet mht til media center. Wife aceptence factor er absolut høj.
Med mit gamle windows mediacenter setup synes jeg altid der var problemer med codecs osv og det virkede aldrig når jeg ikke var hjemme. Altid et eller andet der skulle tweakes eller genstartes.

Min er en 2.4 core2 duo med 2 gb ram og jeg har ikke haft nogen form for problemer. Den streamer op til 20gb filer fra min nas uden nogen performance problemer.(har ikke større som jeg kan afprøve) Netop det at plex laver en buffer synes jeg gør en god forskel når man har alt materiale på en nas.

Jeg mener at kunne huske at der var lidt problemer i starten alt efter hvad hz jeg satte grafikkortet til. Hvis det er ikke samme hz som tv/projektor køre med mener jeg at kunne huske at den skulle omkode alle billeder til at passe til samme hz som tv/projektor og det gav lag.

Efter at jeg satte dem til det samme har jeg aldrig haft problemer.

Mine svigerforældres gamle macbook fra 2004 med 1.8 ghz core 2 med plex. kan også streame 1080 materiale op til 8-9 gb fra min server uden problemer.

Mvh Peter
Til top
cg82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cg82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 17:03
Hej Peter,

Jeg har prøvet at pille lidt ved det og har nu fået det til at virke nogenlunde. Tak for hjælpen
Til top
cg82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cg82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 17:06
Nu er mit næste problem bare at stort set på alle mine film følges billede og lyd ikke ad, selvom der køres billede og lyd via hdmi. Jeg har forsøgt at bruge lydindstillingen i plex, men synes slet ikke jeg kan ramme en passende synkronisering. Nogen der har forslag til en løsning. Nogen gange er lyden 3 - 4 sek foran.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 22:20
Bruger du din forstærkers DSP? Prøv at slå den over på direct..
Til top
cg82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cg82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 12:05
Jeg benytter ikke forstærker men har tilsluttet hdmi til skærm. Problem er der også ved optisk til en forstærker.
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juni-2009
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 19:54
Jeg bruger PLEX. Har optisk til forstærker og HDMI til projektor. Har meget sjældent en forskydning - og er ekstremt følsom over for det. Men det har altid været filen det har været galt med (forskydningen er der også når jeg afspiller på andre enheder)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu