recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny macbook pro 13" eller 15"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketny macbook pro 13" eller 15"?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Emne: ny macbook pro 13" eller 15"?
    Sendt: 11-November-2010 kl. 10:34
Hej, jeg er meget i tvivl om hvilken jeg skal have, jeg vil bruge den til surf musik, studie osv. jeg er klart mest tiltrukket af 13" da jeg synes størrelsen er helt perfekt på den, men jeg er meget i tvivl om den yder for lidt hvis man lige vil smide et spil på som starcraft 2 eller diablo 3 når det engang kommer.

13" specs:
13-inch: 2.66GHz
Intel Core 2 Duo
4GB Memory
320GB hard drive1
NVIDIA GeForce 320M graphics

15" specs:
15-inch: 2.66GHz
Intel Core i7
4GB Memory
500GB hard drive1
Intel HD Graphics
NVIDIA GeForce GT 330M with 256MB

Læg venligst mærke til at 15" kun er den med 256 ram.

men hvor meget bedre vil 15" yde ifht. 13" i spil? vil nemlig gerne have at den skal kunne klare nogle spil

som jeg ser det +/-
15"
+bedst grafikkort
+hurtigst cpu
-stor størrelse

13"
+lille og handy
-cpu
-grafikkort

men elsker den lille 13" men er bange for jeg fortryder at den ikke yder nok?
Til top
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 10:59
Jeg har stået i Præcis samme dilemma som dig.

Min mac bliver primært brugt til studiet, men også til almindelig hverdags brug med sofa-surf, youtube og musik. 
De overvejelser jeg gjorde var, at den nok skal afspille en film af og til og måske og spille et spil, og der vil det være bedre med en 15". Den eneste anke skulle være størrelsen, men den kommer ned i en rygsæk alligevel og det ekstra 0,5kg går ski nok.

Jeg er rigtig glad for min 15", og der ryger da også noget Starcraft 2 på af og til ;)
Hvordan 13" klarer spil skal jeg ikke kunne sige..
I haven't cried like that since Titanic!
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 11:08
Mange tak for din tilbagemelding, hvordan køre den i spil? f.eks. SC 2? kan den køre spillet i max grafik opsætning?

er der andre der har erfaring med 13"
Til top
sejensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 11:08
Hejsa

Altid dejligt med nyt hardware :-) Vil blot lige informerer om at mac buyers guide siger don't buy da de forventer updates snart. http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

Men igen så kan man jo altid vente.... og ingen ved hvornår apple rent faktisk opdatere deres hw.

Jeg har selv 17" versionen af macbook pro med 8gb ram og det er en super maskine, men en lidt for stor klods hvis man skal kalde det en bærbar :-) 

Hvis du går efter spil, vil jeg nok sige 15" udgaven, og hvis du har pengene så med hi-res udgaven af skærmen, så føler man også man får en noget mere hardcore maskine og ikke bare en større klods i forhold til 13" eren, især nu hvor air udgaven har højere opløsning.

Men personligt ville jeg lige vente og se tiden an, apple computer koster jo kassen og hvis man kan få en lidt bedre maskine om 1-3 måneder er det måske det værd?

/Steffen

Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 11:27

Kan en Macbook pro køre WoW i ultra settings?

og hvad med Starcraft 2?
Call of Duty?

Gratikkortet er jo ikke imponerende, så jeg vil gerne høre erfaringer med at performe spil i højeste detaljegrad.

Jeg har selv en HP envy 17 og den arbejder da hårdt når der skal spilles de store spil.

Til top
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 11:27
Mener jeg altid har kørt i medium - synes ikke jeg kan se den store forskel, og det betyder heller ikke så meget for mig :)
Nu er jeg så nået til sidste bane, og der bliver jeg nød til at skrue ned på lav resolution - ved ikke om det er banen der kræver for meget, eller hvordan det er. Der sker nu godt nok en hel del...
I haven't cried like that since Titanic!
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 11:32
grundet til at jeg spørger og skriver at 15" er med 256 grafik er fordi det er en firmaløsning
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu