recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mailadresse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mailadresse

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny mailadresse
    Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 08:28
Hej,

Jeg har pt. Yousee som internet og tv-udbyder. Jeg har tilmeldt mig fibernet da jeg synes Yousees priser hele tiden stiger. 

Jeg har en mailadresse gennem Yousee. Den kan jeg ikke beholde når jeg skifter til fibernet, hvad har I andre gjort i sådan en forbindelse? Jeg tænker selv, eget domæne eller en iCloud mail da jeg kører Mac-produkter, men er der andre løsninger og fordele og ulemper ved det jeg har overvejet?

På forhånd tak.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 09:30
Der er for og imod begge løsninger. Skifter du til f.eks. iCloud, så står du i samme situation, hvis du en dag vil videre fra Mac/Apple, eller hvis Apple ikke gider email længere.

Eget domæne giver dig typisk kun email-server, hvis du betaler ekstra eller hvis det specifikt fremgår af pakken, man køber. Tit er det også forbrugsafregnet, så hvis du lader emails ligge i indbakken, så stiger årsprisen med tiden.

Der findes efterhånden også gode alternativer til YouSees tv-pakke, hvis du vil dykke ned i det.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 09:34
Det vil jeg helt sikkert gerne dykke ned i. Og måske helt droppe andet end streaming.

Jeg kan ikke helt gennemskue det med mails, men du har ret i det med iCloud hvis jeg skifter platform.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 09:39
Jeg har skiftet til gmail for på sigt at være uafhængig af Yousee.
Tror jeg efterhånden er i mål med at få alle kontakter flyttet over. Smile 


Redigeret af JørgenT - 24-Oktober-2023 kl. 09:39
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 10:04
Jeg har tre mailadresser (privat, har også en til erhverv).

Min gamle YouSee adresse - der forsvinder den dag jeg ikke længere har en YouSee internetforbindelse.
Min adresse tilknyttet min google konto - der først forsvinder den dag Google ikke længere tilbyder mails (ikke længere må "snage" i indholdet)
Min adresse tilknyttet min fritidsbeskæftigelse (Modelbane Europa) - der først forsvinder, den dag jeg ikke længere dyrker min hobby.

Alle tre fungerer fint med mit mailprogram på min pc (Firefox), så derfor skal ingen kontakter "flyttes over" mellem de forskellige konti.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Det vil jeg helt sikkert gerne dykke ned i. Og måske helt droppe andet end streaming.

Hvordan og hvorledes det skal strikkes sammen kommer an på behov, men min anbefaling er at starte med Apple TV 4K boksen. Så har man et solidt udgangspunkt for at få adgang til streamingtjenester med en lækker brugerflade og software, der løbende opdateres. Boksen kan gemmes af vejen og styres med TV'ets fjernbetjening – eller TV'et kan styres med Apples så længe man ikke længere har antennesignal.

Mht. streamingtjenester, så kan man streame alle kanaler og arkiv fra DR uden beregning med DRTV appen. Hos TV 2 kan man købe kanaler i løskøb eller en pakke på streamingtjenesten TV 2 Play. TV 2 Regionerne er helt gratis i TV 2 Play appen.

Sporten er der, hvor tingene bliver lidt mere snørklet (og måske ikke kan betale sig ift. tv-pakke), men omvendt har DR og TV 2 jo efterhånden nogle af de store rettigheder, og det koster ikke meget at få adgang til det hos dem.

Læs eventuelt denne guide, som jeg tror kan hjælpe dig i gang: https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1683277459


Redigeret af Rasmus Larsen - 24-Oktober-2023 kl. 14:53
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2023 kl. 21:21
Vil anbefale at du køber dit eget domæne, så ejer du selv dine email adresser.

Det koster 70,- om året for selve dk domænet - Vigtigt, køb domæne navnet hos punktum.dk (hed tidligere DK Hostmaster), og ikke hos hosting firmaet, og lad aldrig hosting firmaet overtage fornyelsen.

Køb web hosting, der er masser af muligheder. Eksempel er one.com, der koster den mindste pakke 600,- om året. One.com er langt fra de billigste, men meget pålidelige

Har selv 3 email adresser
Privat email xxx@mitdomæne.dk, og har haft den i ca 15 år
Gmail - bruger den primært til lidt spookie steder, hvor risikoen for spam er stor
Arbejds email, bruger den aldrig privat - den skifter jo også løbende Smile
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Vil anbefale at du køber dit eget domæne, så ejer du selv dine email adresser.

Det koster 70,- om året for selve dk domænet - Vigtigt, køb domæne navnet hos punktum.dk (hed tidligere DK Hostmaster), og ikke hos hosting firmaet, og lad aldrig hosting firmaet overtage fornyelsen.

Køb web hosting, der er masser af muligheder. Eksempel er one.com, der koster den mindste pakke 600,- om året. One.com er langt fra de billigste, men meget pålidelige

Har selv 3 email adresser
Privat email xxx@mitdomæne.dk, og har haft den i ca 15 år
Gmail - bruger den primært til lidt spookie steder, hvor risikoen for spam er stor
Arbejds email, bruger den aldrig privat - den skifter jo også løbende Smile

Tak for svar. Jeg kan ikke se at jeg kan købe et domæne gennem punktum.dk. 
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Vil anbefale at du køber dit eget domæne, så ejer du selv dine email adresser.

Det koster 70,- om året for selve dk domænet - Vigtigt, køb domæne navnet hos punktum.dk (hed tidligere DK Hostmaster), og ikke hos hosting firmaet, og lad aldrig hosting firmaet overtage fornyelsen.

Køb web hosting, der er masser af muligheder. Eksempel er one.com, der koster den mindste pakke 600,- om året. One.com er langt fra de billigste, men meget pålidelige

Har selv 3 email adresser
Privat email xxx@mitdomæne.dk, og har haft den i ca 15 år
Gmail - bruger den primært til lidt spookie steder, hvor risikoen for spam er stor
Arbejds email, bruger den aldrig privat - den skifter jo også løbende Smile
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Det vil jeg helt sikkert gerne dykke ned i. Og måske helt droppe andet end streaming.

Hvordan og hvorledes det skal strikkes sammen kommer an på behov, men min anbefaling er at starte med Apple TV 4K boksen. Så har man et solidt udgangspunkt for at få adgang til streamingtjenester med en lækker brugerflade og software, der løbende opdateres. Boksen kan gemmes af vejen og styres med TV'ets fjernbetjening – eller TV'et kan styres med Apples så længe man ikke længere har antennesignal.

Mht. streamingtjenester, så kan man streame alle kanaler og arkiv fra DR uden beregning med DRTV appen. Hos TV 2 kan man købe kanaler i løskøb eller en pakke på streamingtjenesten TV 2 Play. TV 2 Regionerne er helt gratis i TV 2 Play appen.

Sporten er der, hvor tingene bliver lidt mere snørklet (og måske ikke kan betale sig ift. tv-pakke), men omvendt har DR og TV 2 jo efterhånden nogle af de store rettigheder, og det koster ikke meget at få adgang til det hos dem.

Læs eventuelt denne guide, som jeg tror kan hjælpe dig i gang: https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1683277459

Tak for svar.

Jeg har allerede et ATV4K, men tænker jeg skal have et ved hvert tv i husstanden. 

Jeg tjekker den artikel du har linket til.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 09:19
Jeg har min primære mail hos gmail, og jeg frygter ikke rigtigt at den forsvinder (måske naivt, men de er tilpas store til at sandsynligheden er lille nok til mig). Derudover har jeg købt et par domæner som jeg har tilknyttet mails til (hostet via gigahost), og disse er for mit vedkommende også blevet integreret i gmail, så jeg sender og modtager på alle mails derfra.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2023 kl. 10:07
Jeg han anbefale HostingDK til mail. Der er jeg selv flyttet til, og jeg har hjulpet en af mine venner til det også. Han flyttede fra Gigahost.
Det er det billigste sted jeg har set. Og meget hjælpsomme på mail. 

Jeg har kun brug for DNS-administration, da min mail på eget domæne er hos Apple iCloud. Jeg brugte Azerocloud før, men de blev hacket, så jeg måtte finde noget nyt. 


Redigeret af Brixen - 25-Oktober-2023 kl. 10:07
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu